Sivu 1/1

ahtamista

Lähetetty: 10 Heinä 2015, 09:57
Kirjoittaja klasu
Mietin 2.9 koneen ahtamista (12v).
Onks garretin T04 riittävä? Ahdot pidetään alle kilossa ja kone muutenki vakiona.
Mitkä suuttimet ois järkevät?
Moottorin ohjaukseen varmaa helpoin ja halvin MS??

Re: ahtamista

Lähetetty: 10 Heinä 2015, 13:18
Kirjoittaja Vermilion
Pitää tietää tarkemmin... polttoaineenpaine jota meinaat käyttää, millä polttoaineella.
Meinaatko ylikuormittaa suuttimia vai et..

Noita Garret T04 ahtimia on aika monta...

Esim. Tässä
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... y_Code=BCS

Sitte on sellasia kuorma auton T04 ahtimia...jotka on aivan eli maailmaa
toi toissa ylhäällä oleva olis varmana just sopiva.

Jos tyydyt vähän vähempään niin tääkin vois olla..
http://www.futurez.fi/fi/shop/turboahti ... ukkaportti

Moottoriohjauksesta voi olla montaa mieltä. Itse ECU ei ole se kallein
vaan ne Anturit yms rojut siihen päälle. Megasquirt vissiin käyttää GM antureita
KMS käyttää VW konsernin kamoja.(Bosch osa). Jne eri ecun valmistajat käyttää
eri tyyppisiä kamoja. Kannattaa myös Vilkaista Atom, Vipec, Hestec, Tatec, Motec.

Kaikki ihan toimivia ratkaisuja. Tulevaisuutta ajatelle ehkä se halvin ei ole paras.

Re: ahtamista

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 16:45
Kirjoittaja SporttiJanne
Turboahdin, niin kuin myös suuttimet, kannattaa valita tavoitellun tehon mukaan.

Tästä hyvä ja halpa ahdin:
http://www.maxspeedingrods.co.uk/t25-fl ... t2860.html

Moottorinohjainlaitteeksi voin suositella Ecumaster EMU:a (jollaisen just laitoin omaan ahdettuun Cologne EFI V6:een). EMU ymmärtää suoraan sun 2,9:n alkuperäisen TFI-jakajan asentotunnistimen ja lisäksi muutkin koneen alkuperäiset anturit. EMU:ssa on myös sisäinen laajakaistalambdaohjain säätämistä varten ja paljon muita hyviä ominaisuuksia. Katso itse lisää tietoja EMU:sta täältä: http://sporttiauto.com/kauppa/emu

Tuossa video ensikäynnistyksestä Ecumaster EMU:lla:
http://1drv.ms/1HnswyJ