v6 alakerta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

v6 alakerta

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Tere! Olen laittamas projektiini v6 koneen, löytyy 2.8 joka vaatis sekä kansityöt että porauksen ja sit täysissä sielun voimissaan oleva 2.3. Eikös 2.8 kampiakseli käy tuohon 2.3seen? molemmat muistaaksein on pienillä nokkalaakereil. Ei virittelee ruveta ihmeemmin kun meninikinä on pitää leppoisa cruisailu auto johon voi ottaa kuskin melkein kenet vaan 8)
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: v6 alakerta

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nokes kirjoitti:Tere! Olen laittamas projektiini v6 koneen, löytyy 2.8 joka vaatis sekä kansityöt että porauksen ja sit täysissä sielun voimissaan oleva 2.3. Eikös 2.8 kampiakseli käy tuohon 2.3seen? molemmat muistaaksein on pienillä nokkalaakereil. Ei virittelee ruveta ihmeemmin kun meninikinä on pitää leppoisa cruisailu auto johon voi ottaa kuskin melkein kenet vaan 8)
Käyhän se 2.8 kampura siihen 2.3 koneeseen, mut sitte tarvit myös toisenlaiset männät siihen :lol:
Sekä tarvit siitä 2.8 koneesta jakopäänkopan ainakin, koska 2.8 kampurassa on isompi etupään stefa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: v6 alakerta

Viesti Kirjoittaja Nokes »

All Sprite :) kuinkahan paljon matalemmat männät tarvis olla, meinasin jos alkuperäsistä vois sorvata :D
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: v6 alakerta

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nokes kirjoitti:All Sprite :) kuinkahan paljon matalemmat männät tarvis olla, meinasin jos alkuperäsistä vois sorvata :D
Mul olis uusia OHC koneen matalapuristeisia mäntiä jotka käy ko. kombinaatioon, voin myydä edullisesti. Eli siis jos 2.3 lohkoon haluat laittaa 2.8 kampuran, niin nuo mun OHC-koneen männät on siihen sopivat. Vatii toki porauksen ko. männille. Koneen kooksi tulee noin 2.7 litraa :)
Voin laittaa mäntien hinnan yv:llä jos kiinnostaa?
Ei onnistu sorvata vanhoista männistä niin paljon pois ku mitä tarvis :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin