vaihteisto

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

klasu
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

vaihteisto

Viesti Kirjoittaja klasu »

Kokemuksia type5 laatikosta. Miten kestää heppoja ja vääntöä?
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sanotaan näin..
jos
Type 9 - 200 heppaa
Type 9 HD -220 heppaa
Mt-75 - 300 heppaa

Niin tuskin type 5 paljoakaan parammin kuin type 9 kestää...

Mutta olen itse todennut että nuo ns tehtaan ilmoittamat kesto
ei pidä paikkansa itsellä kestänyt type 9 hd paljon enemmän ja
toivottavasti Mt-75 lootakin.... Huhun mukaan tollanen
Mt-75 kestää sen 400heppaa nelikosa.
T5 loota kestää mitä kestää mutta niitä on saatu rikki tossa 500 pollen
tuntumassa.

Vääntö ja pito noi laatikot oikeesti kyllä rikkoo mutta jostain syystä kaikki puhuu
aina tehosta... Oma mielipide, että laatikko ei saa olla väljä, öljyt pitää olla kunnossa ja
laatikossa ei saa olla metalli mujua... sillon se kestää. Minkä tahansa laatikon saa rikki
jos käyttäjällä ei oo älliä. Kaverilla oli sellanen Supran 6 vaihteinen manuaali ja 300
heppaa tehoa ja se sai sen lootan rikki... minusta yksi vahvimpia vaihdelaatikoita..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
klasu
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: vaihteisto

Viesti Kirjoittaja klasu »

No joo, maalaisjärkeä pitää käyttää. Ja huolto on tärkeää.
Aika vähän tosiaan puhutaan väännöstä, vaiks turbo koneissa vääntö on iso puhumattakaan dieseleistä. Ennen puhuttiin pelkistä hepoista, kun pikku vapareista otettiin paljon voimaa ja kumit pantiin laulamaan kytkin pommeilla.
Vastaa Viestiin