Lämpöonkelmia!!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Lämpöonkelmia!!!
Rupee oleen jäähdytin tiensä päässä, hivenen vuotaa ja on ilmeisesti tukkoinen. Millaisi jäähdyttimiä porukalla on Taunuksissaan jotta lämmöt pysyis kurissa myös liikennevaloissa!?
Tekniikkana on 2.8 Sierran kuutonen eli lämpöö riittää..
Tekniikkana on 2.8 Sierran kuutonen eli lämpöö riittää..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
Re: Lämpöonkelmia!!!
Kyllä se vakio syyläri riittää 2.8 koneellekkin, kunhan on muuten ok, pillit auki, eikä töhnänen jne.Tuhnus kirjoitti:Rupee oleen jäähdytin tiensä päässä, hivenen vuotaa ja on ilmeisesti tukkoinen. Millaisi jäähdyttimiä porukalla on Taunuksissaan jotta lämmöt pysyis kurissa myös liikennevaloissa!? :roll:
Tekniikkana on 2.8 Sierran kuutonen eli lämpöö riittää..
Tarvinee irroitella jäähdytin ja yrittää puhdistella sitä, josko vaihtais samalla uuden termostaatin. Maantienopeuksilla pysyy lämmöt ihan hyvänä lämpösinäkin päivinä, mutta heti kun joutuu hivenen pitempään oleen paikoillaan niin on lämmöt tapissa ja meinaa keittää.
Edelliselle koneelle (2.0 V6) riitti viä hienosti toi vanha jäähdytin vaikka onkin aikas haperon oloinen ja hivenen hikoileekin nestettä..
Nii ja ropellina on Sierran viskotuuletin tarviikohan se toimiakseen kunnolla ympärillensä semmoisen "tunnelin".??
Tarvii varmaan toivoo paljon kylmiä kesäpäiviä, et voi kruisailla kaupungissakin.
Edelliselle koneelle (2.0 V6) riitti viä hienosti toi vanha jäähdytin vaikka onkin aikas haperon oloinen ja hivenen hikoileekin nestettä..
Nii ja ropellina on Sierran viskotuuletin tarviikohan se toimiakseen kunnolla ympärillensä semmoisen "tunnelin".??
Tarvii varmaan toivoo paljon kylmiä kesäpäiviä, et voi kruisailla kaupungissakin.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
Mites syylärinkorkin laita pitääkö paineita, tai vuotaako ihan pikkuriikkisen jostain letkusta. Tai termostaattikotelon juuresta.
Itsellä ollut vastaavia oireita autoissa, kun on jäähdytysjärjestelmän paineet päässeet liian pieniksi. Oireina juuri että matka-ajossa lämmöt normaalit ja kaupungissa sitten lämmöt tapissa.
Itsellä ollut vastaavia oireita autoissa, kun on jäähdytysjärjestelmän paineet päässeet liian pieniksi. Oireina juuri että matka-ajossa lämmöt normaalit ja kaupungissa sitten lämmöt tapissa.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Mulla 2.8 V6, Granadan syyläri ja sähköflekti, anturi alavesiletkussa.
Jäähdyttimen kuntoa en ole koskaan tutkinut sen kummemmin, mutta kyllä lämpöenergiaa tuntuisi koneessa olevan, kun joka kerta esim. liikennevaloissa flekti lähtee pyörimään. Keittänyt ei ole kyllä koskaan. Veden todellisia lämpötiloja en myöskään ole koskaan mitannut.
Etukäteen arvelin, että koneessa "piilevänä" olleet vuotavat kannentiivisteet (joista kirjoittelin muutama viikko sitten) olisivat vaikuttaneet asiaan, mutta ihan samalla tavalla lämmöt nykyään käyttäytyvät kuin ennenkin.
Jäähdyttimen kuntoa en ole koskaan tutkinut sen kummemmin, mutta kyllä lämpöenergiaa tuntuisi koneessa olevan, kun joka kerta esim. liikennevaloissa flekti lähtee pyörimään. Keittänyt ei ole kyllä koskaan. Veden todellisia lämpötiloja en myöskään ole koskaan mitannut.
Etukäteen arvelin, että koneessa "piilevänä" olleet vuotavat kannentiivisteet (joista kirjoittelin muutama viikko sitten) olisivat vaikuttaneet asiaan, mutta ihan samalla tavalla lämmöt nykyään käyttäytyvät kuin ennenkin.
Konepellin saa nostettua takareunasta ilman kikkailuja... saranoissa on sen verran pelivaraa rungon puolella Ja tämä kikka autto kyllä tosi hyvin.
Syylärin korkkihan on kunnossa? Mulla ois tuolla Ladan syyläri ylimääräsenä ja tämä yksilö menee Taunukseen suoraan. On iso ja tehokas, korkki vain puuttuu.
Sähköflekti ja tälle tuulitunneli? Periaatteessa vois olla parempi kuin visko, jos ilma pääsee konehuoneesta pois esim. kun konepeltiä on nostettu?
Mikä antura sulla on, pitäähän mittari paikkansa?
Itellä vähän samaa vikaa samassa kokoonpanossa, mulla ainakin korkki päästelee hiukan painetta pihalle... ja flektikin näytti lopettavan toimintansa pari päivää sitten :?
Syylärin korkkihan on kunnossa? Mulla ois tuolla Ladan syyläri ylimääräsenä ja tämä yksilö menee Taunukseen suoraan. On iso ja tehokas, korkki vain puuttuu.
Sähköflekti ja tälle tuulitunneli? Periaatteessa vois olla parempi kuin visko, jos ilma pääsee konehuoneesta pois esim. kun konepeltiä on nostettu?
Mikä antura sulla on, pitäähän mittari paikkansa?
Itellä vähän samaa vikaa samassa kokoonpanossa, mulla ainakin korkki päästelee hiukan painetta pihalle... ja flektikin näytti lopettavan toimintansa pari päivää sitten :?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
nostin omasta konepeltiä ,ja kai se auttoi vähän?
paha sanoa kun ekalla reissulla kiekkamittari sekos,ja lämpömittarikin alko näyttämään mitä sattuu ..taitaa tuuli heilutella johtoja..
tai sitten kosteus pääsi uusiin paikkoihin..rrkele!
huomenna loppuu leima taas ja korjaukset tekemättä..
tosin aamusta vien laitettavaksi,mutta taitaa janzamar joutua jalkaväkeen
muutamaksi päiväksi..tylsää.
ohjurinkumitkin on kulkenu jo jonkun aikaa mukana,mutta pussissa edelleen..
ja katsastuskonttorikin taitaa olla jo lauantaisin kiinni..
saapas näkee miten saa aikoja.
mutta kaipa tämä tästä...
paha sanoa kun ekalla reissulla kiekkamittari sekos,ja lämpömittarikin alko näyttämään mitä sattuu ..taitaa tuuli heilutella johtoja..
tai sitten kosteus pääsi uusiin paikkoihin..rrkele!
huomenna loppuu leima taas ja korjaukset tekemättä..
tosin aamusta vien laitettavaksi,mutta taitaa janzamar joutua jalkaväkeen
muutamaksi päiväksi..tylsää.
ohjurinkumitkin on kulkenu jo jonkun aikaa mukana,mutta pussissa edelleen..
ja katsastuskonttorikin taitaa olla jo lauantaisin kiinni..
saapas näkee miten saa aikoja.
mutta kaipa tämä tästä...
Taunus Maximus =)