Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
maanantaina vasta aika leimalle,ei oo enää lauantaisin auki vaikka ihan vasta oli..tai no kuukausi sitten
nyt alko käyntihäiriötä ja ihme raksutusta tulemaan..vähän käänsin virranjakajaa mutta eipä se ainakaan parantunu sillä...
eli pitänee kääntää takasin.
paljonkos se bakeliittiratas yleensä kestää ajella?
ajattelin kun on se joku parisataatuhatta kulunu jo siitä edellisestä rempasta eikä ole mitään tehty..mitä nyt öljyä harvakseltaan vaihdettu..
näköjään oon ainakin ajellu liian laihalla..
aika vaaleat tulpat,öljykorkin alla oleva tulppa oli karstottunu kummallisesti sitten vielä..katoin ajotusmerkit kohdilleen,ei kestä kun 3800 rpm ja alkaa pätkimään..mikähän hitto siinä voi olla pielessä :? ?
tyhjäkäynti ja kierrokset sinne asti ihan ok,ajaa rauhallisesti tai polkasee kunnolla.
kannattaiskohan vaihtaa jakaja..olis kaksikin muutama tuhat ajettua..
eli uutta käytännössä.
olikos puolassa eroa..v6-ohc? ei kai..?
elikkä vaihdan sitten jakajan,puolan ja kaasarin.
ihan suosiolla..eipä siinä kauaa mene..
aamusta remppaan kumminkin niin samalla sitten tekee nuokin..
josko sais ne ohjuritkin vaihdettua,saapas näkee.
eipäs tullukkaan vaihdettua vielä..kertausta siihen että kun on ruostetta,niin pieniä reikiä ei ole olemassakaan.. :twisted: :twisted: :twisted: ..
mutta hitsaukset on tehty,ja vikalista saatettu ajan tasalle..
akseli edelleen vaihtamatta.
mutta tulipas 17 tuuman alut,mutterit ja kaksi rengasta puuttuu..
kuskin puolelle meni tosiaan enemmän peltiä kuin olis millään arvannut.
ja alut olis periaatteessa kaupan,en nyt muista tähän hätään minkä levyiset olivat..5-puolaset nämäkin.
monroen kaasuiskaritkin olis eteen..jos en itse päätä laittaa..
ja nyt sitten viikko jalkamiehenä..voi että voi olla kypsää touhua :?
Janzamar very happy :!:
vaihdoin jakajan ja puolan..ottaa kierrokset sinne minne pitääkin
vielä huomenna weber paikoilleen ja voi lähteä rikkomaan perän.
tai no,viikko ajokieltoa..mutta kumminkin!!!
niin,siitä bakeliittirattaasta,vaihtoväli?
olikos kellään tietoa..ei viittis purkaa ennenkun pakon edessä..
mutta ei kyllä viittis purkaa vasta sittenkään kun on jo paikat hajonnu.
no mutta,tuo on lohduttavaa tietoa..kiitokset.
ja onhan noita koneita vielä pari tuossa kumminkin,ettei sellaista hätää.
kun sais toisen parvekkeelle niin vois vaikka touhuta remonttia
mutta voi olla että mamma ja taloyhtiö ei suvaitse..
tanari kirjoitti:vakio syyläri on ihan paska ja liian pieni pistä volvon 240sarjalaisen syyläri, sopii melko helposti ja letkulähdöt oikeissa paikoissa!!
Joka koneelle on oman lainen vakio syyläri. Tietenkään tanariin ei ole isompaa kuin mitä 2,3 koneisissa on ollut. nelosen ja kuutosen syyläri on kuitenkin ihan erilaisia. Jos on isompi kone kuin 2,3 niin täytyy turvautua luutos granadan , caprin tai metrisen syyläreihin. Menee ihan hyvin paikalleen eikä tarvi kikkailla letkujen kanssa. Noita kuutosen syyläreitäkin on siis useamman kokoisia.
janzamar kirjoitti:niin,siitä bakeliittirattaasta,vaihtoväli?
olikos kellään tietoa..ei viittis purkaa ennenkun pakon edessä..
mutta ei kyllä viittis purkaa vasta sittenkään kun on jo paikat hajonnu.
joskushan noita on kuulemma mennyt vaan ei ainakaan kaikissa koneissa hajoita muuta. Alurattaarthan ne parhaiten tuossa kestää mutta kalliita ovat...
Alkuperäistä bakeliittiratastakin on sellaista missä sisäosa on rautaa ja vain kehä bakeliittia, on niistä kestävin. Tai sitten laittaa tarpeeksi vanhasta kutosesta/v nelkusta rautarattaat niin ei lopu ikinä. On sitten sitä ääntäkin toki...
oli jakajan kannen keskinapa loppu..
nyt on enää vähän sytkä pielessä,mutta ei oo vielä häirinny tarpeeksi että olis jaksanu laittaa kohdalleen..
hyvin kiertää.
tyhjäkäynti vaan aaltoilee pahasti ja bensa haisee kun polkasee enemmän,ja venat vähän nakuttaa..
varmaan lähipäivinä taas saa aikaseksi..