Lämpöonkelmia!!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Miikka kirjoitti:Mulla 2.8 V6, Granadan syyläri ja sähköflekti, anturi alavesiletkussa.

Muistatko millä arvoinen tuo sun anturi on? Mulla on OHC ajoilta anturi ja tuntuisi lähtevän liian aikaisin(?) pyörimään.

Sitten, kuuluuko taunuksen lämpömittarin anturin olla keltainen, valkoinen vai mikä, kun nyt mittari nousee vain puoleen väliin...
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1442
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Lämpöonkelmia!!!

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Omaan taunukseen laitoin muutama vuosi sitten griffinin kolmi rivisen alumiini syylärin ku kylästyin jatkuviin lämpö ongelmiin ja muutenki sierran syyläristä repes letkuliitos. Ei ole sen koommin lämpöongelmat vaivannu kuutosessa. Nyt tilasin uuden 87 asteisen termarin kun tuntuu käyvän liianki kylmänä. Termaria ei olekkaan tullu uutta laitettua, varmaan koneen alkuperänen vuodelta 73 :lol: ku siinä luki muistaakseni ford ku sitä testailin vesipumppun vaihon yhteydessä. Niin ja vesipumpunkin vaihoin sillon valurautasella siipipyörällä olevaan ku edellinen oli muovisella, veden kierto parani silläki
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vermilion
Viestit: 1660
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Lämpöonkelmia!!!

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

taunusstyle kirjoitti: 30 Kesä 2024, 16:42 Omaan taunukseen laitoin muutama vuosi sitten griffinin kolmi rivisen alumiini syylärin ku kylästyin jatkuviin lämpö ongelmiin ja muutenki sierran syyläristä repes letkuliitos. Ei ole sen koommin lämpöongelmat vaivannu kuutosessa. Nyt tilasin uuden 87 asteisen termarin kun tuntuu käyvän liianki kylmänä. Termaria ei olekkaan tullu uutta laitettua, varmaan koneen alkuperänen vuodelta 73 :lol: ku siinä luki muistaakseni ford ku sitä testailin vesipumppun vaihon yhteydessä. Niin ja vesipumpunkin vaihoin sillon valurautasella siipipyörällä olevaan ku edellinen oli muovisella, veden kierto parani silläki
87 kuulostaa aika oikealle, 92c alkaa olemaan jo liikaa. Muovisissa on vaarana että iän muota katkeaa se vesipumpun siipi ja veden kierto estyy. Tosin kuulemma valetuistakin on hajonnu niitä siipiä tosin vasta jossain 9000rpm. Westlake esim myy Colognee kuulemma high rpm parempaa vesipumppua. Siipi sakkaa vähemmän kestävämpi yms.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1442
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Lämpöonkelmia!!!

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

No ei tuohon kahenlitran maamoottoriin sentäs mitään race pumppua tarvi :lol: ku 2.8 konekki jäi haaveeksi, mosanmyyjä perskele kiipes puuhun :club:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vastaa Viestiin