OHC:n ruisku Taunukseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Re: OHC:n ruisku Taunukseen

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

Nyt vaihdettu toinen jakaja,nyt antaa aina yhen kipunan per starttaus,tosta jakajaan tulevasta+ johosta katos virta
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Re: OHC:n ruisku Taunukseen

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

Paljonkohan tuolla bensalinjan puolella pitäis painetta olla?tollanen tarvikesäädin niin jos ne paineetkin sais kohdalleen
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: OHC:n ruisku Taunukseen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

tauno82 kirjoitti:Paljonkohan tuolla bensalinjan puolella pitäis painetta olla?tollanen tarvikesäädin niin jos ne paineetkin sais kohdalleen

Siis puhut nyt ruiskusta? Tyhjäkäynnillä 2-2.5 bar yleensä.
3 bar paineensäätimessä on 2.5 bar tyhjäkäynnillä ja 2.5 bar säätimessa 2 bar tyhjäkäynnillä (-0,5 bar alipainetta)
Cologneissa on vissiin vakiona toi 2.5 bar säädin... tiedä sitte ohc varmaan samaan luokkaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Works
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Maalis 2011, 15:57
Paikkakunta: Loviisa

Re: OHC:n ruisku Taunukseen

Viesti Kirjoittaja Works »

tauno82 kirjoitti:Nyt vaihdettu toinen jakaja,nyt antaa aina yhen kipunan per starttaus,tosta jakajaan tulevasta+ johosta katos virta
Lähtisin ihan perus-asioista liikkeelle uudestaan, kun kerran oot jo kaikki osat vaihtanu siihen ruuttaan, eikä silti toimi?

Ootko varma, et se yks johto on oikeassa nastassa (juotettuna) virtalukossa?
Kaikki 3 maa johtoa maissa? (TFI modulissa 1, boksilta tulee 2, Ruskeelta releeltä 1)
(Akun +) Kaks johtoa yhdistettynä, yks pitäs mennä ruskealle releelle ja toinen keltaselle.

Bensapumppu kuuluu surahtaa 1-2 sekuntia, kun vääntää virrat päälle. Toimiiko?
Putsaa liittimet ja tutki, ettei niissä ole mitään vääntyneitä nastoja, hapettumaa jne.

Kammen paksu merkki(0 astetta) nuolen kohtaan ja jakajan rungon reunassa oleva lovi osottamaan pyörijän kärkeä.
Visko ne tulpat pakosarjan päälle ja kato siitä, tai josset ite nää, niin pyydä kaveri kattomaan tuleeko kipinää, kun kampeat sitä.

Noilla sen pitäs käynnistyä ja käydä itekseenkin jotenkuten, jos on käydäkseen.
Escort mk2 RS2300T Volvo B230FK '79
Granada mk1 XL Coupe Cosworth BOA V6 '75
Transit MK2 100L OHC IS '82 (Ex. Sa-Int Ambulanssi)
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Re: OHC:n ruisku Taunukseen

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

Joo siis nimenomaan ruisku,joku mututuntuma oli 3bar,mutta ajattelin varmistaa kun en löytäny mistään parempaa infoa..Nyt siis tulee tulpille kipinä,mutta käsittääkseni kipinää pitäs tulla niin kauan kuin starttaa ja tulee vain kyseisen tulpan huki,mutta toi ei anna kuin yhdn kipinän per starttaus.nyt on vaan kadonnu se jakajalle tuleva jatkuva 12v.maadotuksia on nyt 3 kohtaa runkoa ja yks kaapeli akun miinukseen,vielä pitää setviä noita sähköjä,sytkäboksille tulee virrat mutta siitä ei etene jakajalle (puna-musta johto)..eli ei iso ongelma mutta pähkäilyä ja pähkäilyä
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Re: OHC:n ruisku Taunukseen

Viesti Kirjoittaja Tauski »

Tuleehan joka paikkaan sähkö myös virtalukon starttaus asennossa?
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
Vastaa Viestiin