Sivu 1/1

Sedanista coupe

Lähetetty: 01 Huhti 2015, 20:32
Kirjoittaja janipuum
Onko kukaan edes kokeillut koskaan mallata kaksoviseen sedaniin coupen "yläkertaa"? Miten mahdoton tommonen svappi olis toteuttaa jos löytyis pohjasta laho coupe ja latvasta laho tekijä?

Re: Sedanista coupe

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 13:08
Kirjoittaja V-P
Kaikkihan onnistuu jos alkaa tekemään. Projektin kannattavuus on mielestäni tosin kyseenalainen.

Takakylkipalojen ja kattopellin irroitus luovutusautosta on jo suuri työ itsessään. Saati sitten osien sovitus
ja hitsaus kohdeautoon. Kun auton kori ei ole rungollinen voi olla varma että katon ja kylkien irroituksen jälkeen ei koppa ole enään jigissään. Lisäksi pitää tietenkin vaihtaa myös ovet. Aika työ jotta luukut, ovet ja ikkunat istuisivat koriin.

Jos coupen haluaa niin mieluimmin korjaisin sen mädän pohjan kuntoon.

Re: Sedanista coupe

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 17:05
Kirjoittaja Jarkko
Tai sitte haet multa Raahesta rullaavan Coupe GT:n alkuperänen 2.3V6 paperit löytyy. Hintaa voidaan miettiä mitä kaikkea mukaan haluaa. 044-5453637

Re: Sedanista coupe

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 19:45
Kirjoittaja cougarxr7
Ovethan käy jos karmit vaihtaa, ei iso homma. Alakertaan hyvät tuennat että pysyy ryhdissä. Coupen numeroilla tietysti ettei mee muutosprosentteja. On se iso homma kuitenkin. Hirveä leikkeleminen ja kohdistus. Mutta onnistuuhan se.

Re: Sedanista coupe

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 20:28
Kirjoittaja Vermilion
Pohjaa on yleensä aina helpoin hitsata... jos ei ole muualta ruosteessa melkein veikkaisin että helpoin rasti.
Massat kunnolla poistaa vielä, että ne sulat massat ei tipu naamalle.

Re: Sedanista coupe

Lähetetty: 03 Huhti 2015, 13:58
Kirjoittaja Mois
Ite suunnitellu et Coupen katto MK2 Taunukseen, "helppo homma", kunhan tarpeeksi mittailee :lol: Eri asia mitä Trafi sanoo asiasta?

Re: Sedanista coupe

Lähetetty: 03 Huhti 2015, 14:38
Kirjoittaja p3
Kattoa saa muutella suht vapaasti, mutta joutuu toki muutoskatsastamaan ja esittämään "hyväksyttävät" todisteet hitsauksista. Jos autopeltityöt luonnistuu niin ei tuo älyttömän paha rasti ole, itellä on työn alla kilpuri projekti jossa lyhensin Scorpion pohjalevyn ja sovitin sen päälle Mitsubishi Celesten korin.

Nuita 2-koppasia coupeja on perimätiedon mukaan tehty -80 luvulla Rovaniemellä useampia.