Sivu 1/2

Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 11:48
Kirjoittaja duster73
onko noissa ohc:n vauhtipyörissä eroja?2-litraisissa moottoreissa siis.omassa taunuksessa on 205-lohkolla oleva moottori,niin käyköhän sen kampuraan mikä vain 2-litraisesta ohc:sta otettu vauhtipyörä?muistelen et olisin jostain lukenut,että kiinnityspulttien määrässä olisi eroa,vaan muistanko ihan väärin?

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 30 Joulu 2014, 20:13
Kirjoittaja isoatlas
Kaikista ohc koneista käy vauhtipyörät ristiin....20 lohkoisen vauhtipyörä on paljon kevyempi kuin 205...

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 18:47
Kirjoittaja duster73
sillä vähän kyselin,kun oli kevenne´tty v-pyörä tiedossa,et käykö kaikki keskenään.tarvii kesällä taunukseen vaihtaa vaihdelaatikko,niin samalla vois vaihtaa kevyemmän pyörän.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 19:17
Kirjoittaja Mois
duster73 kirjoitti:sillä vähän kyselin,kun oli kevenne´tty v-pyörä tiedossa,et käykö kaikki keskenään.tarvii kesällä taunukseen vaihtaa vaihdelaatikko,niin samalla vois vaihtaa kevyemmän pyörän.
Voin ostaa halvalla sulta sen risan lootan, jos vaikka jaksais joskus alkaa niitä korjailemaan. Mul on muutama loota osina. On mul yks ihan kokonainenkin loota, mut se vissii piti jotain ääntä myyjän mukaan, tai sitte muistan väärin, toimiva loota oli kuitenkin.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 19:25
Kirjoittaja duster73
no tarviin tuosta ainakin tuon hännän kutosen type ysiin.kun mulla tosiaan on kutosen type9,mut siitä on hajotettu se takakannakkeen kiinnitys.niin tarvii siihen vaihtaa toinen häntä.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 19:31
Kirjoittaja Mois
duster73 kirjoitti:no tarviin tuosta ainakin tuon hännän kutosen type ysiin.kun mulla tosiaan on kutosen type9,mut siitä on hajotettu se takakannakkeen kiinnitys.niin tarvii siihen vaihtaa toinen häntä.
OK, mihin kutoseen meinaat sitä lootaa laittaa? Jos on pienempi ku 2.8, niin sitten joutuu "temppuilemaan" sen silmälaakerin kanssa, se kutosen type9 loota kun vaatii sen isomman silmälaakerin. 4-vaihteisessa kun on ohuempi kytkinakseli... Nii ja mul on pihalla Type9 mistä on "isoakselipoikki", mut siin on ehjä häntä, eli siitä sais kans hännän.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 19:40
Kirjoittaja duster73
joo,tuo kytkinakselin sopivuus/sopimattomuus on kyllä tiedossa.2,6-litrasen jatkeeksihan se olis menossa.moista pakettia oon suunnitellut mk1 capriin.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 21:12
Kirjoittaja Mois
duster73 kirjoitti:joo,tuo kytkinakselin sopivuus/sopimattomuus on kyllä tiedossa.2,6-litrasen jatkeeksihan se olis menossa.moista pakettia oon suunnitellut mk1 capriin.
Eli joudut laittaamaan pronssipuslan...Niitäkin saa, ostin Gepardilta niitä 3 kpl.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 21:18
Kirjoittaja duster73
myy mois mulle yks?

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 31 Joulu 2014, 21:20
Kirjoittaja Mois
duster73 kirjoitti:myy mois mulle yks?
No kai yhden voi myydä.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 01 Tammi 2015, 14:01
Kirjoittaja Kullanderi
Ite laitoin sen neulalaakerin mistä oli sillon puhetta kun lootaa alkusyksystä vaihdoin. Hyvin on toiminut vähän alkuun äänti mutta ääni on hävinny kun kilometrejä kerty..

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 08 Tammi 2015, 15:47
Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja
duster73 kirjoitti:sillä vähän kyselin,kun oli kevenne´tty v-pyörä tiedossa,et käykö...
Mulla oli kanssa kevennetty paikoillaan pari kuukautta. Töissä tuli mainittua asiasta niin sain hieman vinkkiä laitoksen "turvallisuudesta" :shock: . Netistä löytyy juttua aiheesta. Tilasin sitten teräksisen, ei se kuitenkaan omiin jalkoihin verrattuna kallis oo.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 08 Tammi 2015, 15:56
Kirjoittaja Vermilion
Paikallinen Harrastaja kirjoitti:
duster73 kirjoitti:sillä vähän kyselin,kun oli kevenne´tty v-pyörä tiedossa,et käykö...
Mulla oli kanssa kevennetty paikoillaan pari kuukautta. Töissä tuli mainittua asiasta niin sain hieman vinkkiä laitoksen "turvallisuudesta" :shock: . Netistä löytyy juttua aiheesta. Tilasin sitten teräksisen, ei se kuitenkaan omiin jalkoihin verrattuna kallis oo.
Isompi riski saada vauhtipyörä ulos on pulttien katkeaminen.. ainakin niissä Fordeissa joissa on 6 pulttia...
Riippuu vauhtipyörästä mutta 2.8 vauhtipyörästä voi ottaa ilman hajoamisen vaaraa noin 800grammaa pois.
2.9 vauhtipyörästä vielä enemmän...

Teräksinen vauhtipyörä ei tykkää liiallisesta luistattamisesta(menee siniseksi) ja laajenee enemmän kuin tavallinen. Toki se on vahvempi ja kevyempi. Itsellä on teräksinen mittatilauksena tehty autossa kiinni juuri olihan se 3x kalliimpi kuin tavallinen kevennetty.....

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 08 Tammi 2015, 15:58
Kirjoittaja duster73
on noita kevennettyjä ollut paljonkin itellä.ei vaan koskaan fordin ohc-moottorissa.joistakin pystyy ottamaan useita kilojakin pois.ja monestikaan ei voi mitään painoa sanoa,et paljonko voi ottaa.esim itellä tullut kenttiläisissä ainakin kolmen painoista vastaan.
tietysti sekin kestoon vaikuttaa,et kuin pitkään sitä sitten kierrätetetään kovilla kierroksilla.

Re: Ohc:n vauhtipyörien erot?

Lähetetty: 08 Tammi 2015, 16:00
Kirjoittaja Vermilion
duster73 kirjoitti:on noita kevennettyjä ollut paljonkin itellä.ei vaan koskaan fordin ohc-moottorissa.joistakin pystyy ottamaan useita kilojakin pois.ja monestikaan ei voi mitään painoa sanoa,et paljonko voi ottaa.esim itellä tullut kenttiläisissä ainakin kolmen painoista vastaan.
tietysti sekin kestoon vaikuttaa,et kuin pitkään sitä sitten kierrätetetään kovilla kierroksilla.
Niin tähän vielä sellainen lisäys vautipyörän pitää olla hyvin tasapainossa. Tärinät aihettavat yleensä
vautipyörän hajoamisen jos ne yleensä edes hajoaa jostain.