Re: 2.8 colognen viritys
Lähetetty: 01 Tammi 2015, 17:03
Heitä yv:llä mitä sarja maksais niin täytyy harkita, täytyis itelle melkein saada rullakeinut että säästäis noita ohjureita.
Ford Taunus I-III Club Finland Keskustelupalsta
https://www.taunusfinland.com/keskustelu/
https://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?f=3&t=14431
Sultzi kirjoitti:Kannet saa virtaamaan aika mukavasti eikä se siiamilainen pakokanavakaan paljoa ahdista.
Itsellä on terässeetit pakopuolella, niiden kanssa saa olla tarkkana että ei puhkase vesitilaan kantta. Itselle ne tehtiin porrastamalla halkaisijaa pienemmäksi, niin ei menneet puhki. 44,5mm ja 38,1mm venat niiden kaverina ja k-linerit kannessa. Rajuhkolla nokalla ja kovilla jousilla ongelmaksi tulee ohjureiden kuluminen varsinkin noilla rosteri venoilla. Tähän auttaisi rullakeinut, mutta tähän moottoriin ei ole tarjolla kuin 1.8 suhteella olevia eikä ne ilmaisiakaan ole.
Omaa konetta pyöritetty 7000rpm kovalla rajoittimella onnistuneesti 13tkm, kunnes kävi kuten vermilion mainitsikin eli retaineri halkesi (orkkis). Koneessa tosin oli h-profili kanget ja takomännät yms.
Venttiilikoneistoon kannattaa ainakin sorvauttaa holkit keinuvipujen väliin niiden jousien tilalle, ettei ole keinuilla mahdollisuutta liikkua sivusuunnassa.
Eihän kansissa ole kuitenkaan eroa? Huomenna pitäisi kannet kasata koneeseen. Vinkkejä otetaan vastaanV-P kirjoitti:Ei käy ristiin.