Inertiakytkin
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Inertiakytkin
Onko kukaan koskaan pohtinnu, inertia kytkimen laittoa?
Onkohan siinä millainen toimintaperiaate? Joku jousi vai
neste mikä toimii?
Mistähän tälläisen saisi ostettua? Erillisen, eikä mitään integroitua kuten
uusissa autoissa tuppaa olemaan.
Onkohan siinä millainen toimintaperiaate? Joku jousi vai
neste mikä toimii?
Mistähän tälläisen saisi ostettua? Erillisen, eikä mitään integroitua kuten
uusissa autoissa tuppaa olemaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Inertiakytkin
Laiton tohon -79:siin kun muutin sen ruiskulle. Mk2 Mondeosta peräisin oleva kytkin, kahdella ruuvilla kiinni, eikä kovin integroitu. Kytkimen sisällä taitaa olla kuula tms puntti, joka laukaisee sen kun menee riittävällä nopeudella ympäri.Vermilion kirjoitti:Onko kukaan koskaan pohtinnu, inertia kytkimen laittoa?
Onkohan siinä millainen toimintaperiaate? Joku jousi vai
neste mikä toimii?
Mistähän tälläisen saisi ostettua? Erillisen, eikä mitään integroitua kuten
uusissa autoissa tuppaa olemaan.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Re: Inertiakytkin
Mietin, vaan sitä, että ei vahingossa katkaise polttoaineensyöttöä, toisaalta
taas pitäisi toimia silloinkin kun auto on kupeellaan, että siitä on hyötyä.
Kiihdytysautoissa on tuollainen, mutta en saanu selville, että onko ihan
normaali vai millainen.
Mietin, että miten se reagoi kovassa kiihdytyksessä ylämäessä ja sivuluisussa?
Mitenkä asennus paikka, onko väliä? Käykö peräkontti?
taas pitäisi toimia silloinkin kun auto on kupeellaan, että siitä on hyötyä.
Kiihdytysautoissa on tuollainen, mutta en saanu selville, että onko ihan
normaali vai millainen.
Mietin, että miten se reagoi kovassa kiihdytyksessä ylämäessä ja sivuluisussa?
Mitenkä asennus paikka, onko väliä? Käykö peräkontti?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Inertiakytkin
No eiköhän se laukea kun kiihtyvyys on riittävän suuri että se tulkitaan törmäykseksi. Tuo lienee viritetty niin, ettei mikään autolla ajettaessa saavutettava kiihtyvyys yhdistettynä johonkin tien pinnassa olevaan koloon vielä riitä sitä laukaisemaan.
Re: Inertiakytkin
Ei, minusta asia on niin että törmäyksessä kytkin ei reagoi ollenkaan. Ainoastaan jos auto on ylösalaisin tai kupeellaan.Hessu kirjoitti:No eiköhän se laukea kun kiihtyvyys on riittävän suuri että se tulkitaan törmäykseksi. Tuo lienee viritetty niin, ettei mikään autolla ajettaessa saavutettava kiihtyvyys yhdistettynä johonkin tien pinnassa olevaan koloon vielä riitä sitä laukaisemaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Inertiakytkin
kyllä se kolarissa laukeaa.Vermilion kirjoitti:Ei, minusta asia on niin että törmäyksessä kytkin ei reagoi ollenkaan. Ainoastaan jos auto on ylösalaisin tai kupeellaan.Hessu kirjoitti:No eiköhän se laukea kun kiihtyvyys on riittävän suuri että se tulkitaan törmäykseksi. Tuo lienee viritetty niin, ettei mikään autolla ajettaessa saavutettava kiihtyvyys yhdistettynä johonkin tien pinnassa olevaan koloon vielä riitä sitä laukaisemaan.
Re: Inertiakytkin
Mk2 sedan Sierrassa on inertiakytkin takakontissa varapyöräkotelossa, varomattomasti jos heittää varapyörän takaisin niin saattaa kytkin laueta..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Re: Inertiakytkin
Veljen MK4 Escortissa oli tämmönen ja kerran laukesi kuoppasella soratiellä... viimeksi tänään oli lauennu kaverin Sierrasta vaikka erityisemmin autoa ei korjaustöissä oltu liikuteltu ynnä nytkytelty
Re: Inertiakytkin
Jaaha, jos niin herkästi reagoi en kyllä autoon tollasta asenna. Meinaan jousitus on sen verran jäykkä, että varmaan laukeaa itsestään.... 220lbs kierre- ja 146lbs lehtijouset... parin tuuman kokonais madalluksella. Jos se ois vain reagoinu suunnanmuutokseen niin sellasen olis voinu
ehkä laittaa turvalaitteeksi.
ehkä laittaa turvalaitteeksi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Inertiakytkin
On teillä autoissa aikamoiset alustat jos normaali ajo vaikuttaa inertiakytkimen mielestä kolaroimiselta