Sivu 1/2

kylmänä röpöttää eikä taho pysyä käynnissä

Lähetetty: 31 Loka 2014, 12:25
Kirjoittaja Walttu
Ellikkäs seuraavaa ongelmaa ollu taunuksessa. Vanhalla kaasarilla. ( weber dgav) oli ongelma et kylmänä pysy käynnissä ja pysty ajamaan pinta kaasulla mut heti kun paino vähänkään enempi kaasua ni booas. Aikani yritin taistella ja ettiä vikaa kunnes hankin toisen weber dgavn vanhan tilalle. Nyt ongelma on että aamupakkasilla kun lyö käyntiin niin lähtee ku palmun alta mut käy tyhjäkäyntiä vaan noin 15sek ja sammuu. Ei vaikutusta antaako kaasua vai ei niin tyhjäkäynnillä ei jaksa käydä. Kaasua kun antaa niin pysyy käynnissä mut röpöttää niin maan perkeleesti. Siitte kun aikansa pitää kierroksia korkeella ja käyttää lämän tiskissä alkaa toimimaan kunnolla ja pysyy käynnissä.
Kaasari jonka on nyt paikallaan piti olla rempattu mut siitä ei varmuutta kun näköjään ainakin kaasarin kannen tiivistettä ei ollut ollenkaan jonka tein tiivistepaperista uuden. Myöskin kaasarin ja imusatsin väliin tein tiivisteet mut liimaa en laittanu, virhe??
Tyhjäkäynti suuttimet on katottu ja auki on. Myöskin kanavat puhallettu ja neki pitäs olla auki. Suuttimissa ei ollu paskaa eli neki tsekattu. Voiko se vaikuttaa vanhuksen kylmä käynnistykseen et ilmanputsarissa ei oo pakkosarjalle imuputkee eli ei saa talviasentoon? Ja 1,6 ohc tosiaan kyseessä

Lähetetty: 31 Loka 2014, 18:06
Kirjoittaja isoatlas
Katos kun kaasuttimessa pitää olla oikean kokoiset kaikki suuttimet ja säädöt kohdallaan ennen kuin se toimii oikein joka tilanteessa...myös ryyppy pitää olla oikein säädetty.


Jos kaasarin säädöt on perseellään, niin ei sen takia uutta / toista kaasaria hankita...varsinkaan jos senkin suuttimet on väärät.... :lol: :shock:

Lähetetty: 31 Loka 2014, 18:10
Kirjoittaja Walttu
Tämän kyllä tiedän.1,6 ollu tuo kiinni en muista mitkä oli kiinni. Mihin suuntaan pitäs suutin kokoa ja mitä suutinta vaihtaa tai yleensä ottaen säätää et kylmänä toimii paremmin? Töistä kun lähdin niin toimii kunnolla vaikka nytkin pakkasta. Aamulla vaan ei tahdi toimia. Onko sitten kun kauemmin seisoo niin ei halua toimia....

Lähetetty: 31 Loka 2014, 20:51
Kirjoittaja p3
Jos se muutoin pelaa hyvin niin rikastimessahan siinä sillon jotain häikkää on.
Onko se autommaatti ryypyllä vai käsi?

Lähetetty: 31 Loka 2014, 21:33
Kirjoittaja duster73
jos dgav,niin lienee automaattiryypyllä :)

Lähetetty: 31 Loka 2014, 22:19
Kirjoittaja Mois
Mun mk1 Taunus ei lähtenny käyntiin vaikka kuinka pitkään starttasin ilman et laitoin ryyppyläpän kädellä täysin kiinni, sit lähti heti :D Tällä viikolla kokeiltu juttu. Eli mun tapauksessa pitää automaattiryyppyä säätää et menee varmasti kiinni ilman et joutuu käsin sen laittamaan...

Lähetetty: 01 Marras 2014, 06:09
Kirjoittaja apukuski
Oisko se automaagi ryyppi paskana? Mulla olis muuten sellanen kärsällinen ilmanputsari. Mites hyvin sulla on sytkä kohillaan? Olis ajotuslamppukin jos haluat tarkemmin kattoo..

Lähetetty: 04 Marras 2014, 10:08
Kirjoittaja Walttu
Joo automaattiryypyllä on tosiaan. Ja sen verran on katottu et toimii et läpät on kylmänä kiinni ja lämmetessään aukee. Tuo rikastimen säätö mulle vaan ei oo ihan tuttu juttu millon se on oikeen sääjöissä? Läpät kokonaan kiinni kylmänä? Jonkun ohjeen mukaan tais olla jos en ihan väärin muista että 6 tai 8 mm tai jotain pitäs jäädä läpät auki. Ja eikös tyhjäkäynnin muuten pitäs olla vähän korkeemmalla sillo ku ryyppy on päällä? Ei nimitäin oo..
Sytkän oon kahtonu lampulla kohilleen. Helpoin varmaan ois ku vetäs vaijerilla ryypyn kun pitäs olla vaijeriki jossain. Miten ootte sen vaijerin kiinnittäny sinne ryypyn vipuun?

Lähetetty: 04 Marras 2014, 18:09
Kirjoittaja Paussi
Kylmänä ei toimi minunkaa coupe kunnolla (syyskeleillä), mut heti kun vähä lämpenee nii sit rupee toimii moitteettomasti. Omat taitonsa se vaatii että osaa pitää tuon kylmänä käynnissä, mulla ei tosiaan ole koko ryyppyosia tuossa kaasarissa. Manuaali malli on.

On se vissii aika hankala kiinnitellä automaattiryyppyyn vaijeria, luulisin?

Lähetetty: 04 Marras 2014, 18:15
Kirjoittaja p3
Eli se ryyppy ei toimi.

Kylmäkäynnistyksessä painetaan kaasu pohjaan ennen starttausta, tällöin rikastimelta kaasuläpille menevä vivusto liikkuu ja estää kaasuläppiä palaamasta kokonaan kiini. Tuon säätäminen on käytännössä sen läpille menevän tangon taivuttaminen sellaiseen pituuteen että kylmäkäyntikierrokset on sopivat, edellyttäen että sielä on kaikki osat oikein paikallaan. Sitä rikastimen jousikelloa tarvii säätää lähinnä jos läpät ei mene kiini tai aukia riittävän aikaisin.

Ihan hyvä se automaatti ryyppy on kun sitä ei ole rassattu tietämättä mitä tekee.
Rikastimen voi manualisoida ottamalla jousikellon pois ja siihen vipuun mitä jousi käyttää kiinnittää vaijerinipan ja kaasarin runkoon vaijerin kuorelle kiinnike, mutta silti sen kaasuläppiä avaavan vivuston pitää olla kunnossa ja säädetty. Tuli niitä itekin keskenkasvusena revittyä pois ja laitettua vaijeri mutta elämä on sittemmin opettanu arvostamaan mukavuuksia :lol:

Lähetetty: 04 Marras 2014, 18:34
Kirjoittaja duster73
kyllä mulla ainakin on dgav:ssa ruuvi,mistä tuota ryypyn tyhjäkäyntikierrosta voi nostaa,ei tarvii mitään tankoja väännellä.

Lähetetty: 04 Marras 2014, 18:44
Kirjoittaja p3
-70 luvun loppupuolen Webereissä on juu ruuvi säätö, vanhemmissa säädetään käyttötankoa tai vipua.

Lähetetty: 04 Marras 2014, 22:20
Kirjoittaja Walttu
Nyt kun rupesin itsekkin miettimään niin niinhän siellä ruuvvi on. Oisko kellään kuvaa siitä rikastimen vivustosta ni osais vähän kahtella onko oikein kasassa? Kiitoksia neuvoista!

Lähetetty: 05 Marras 2014, 15:17
Kirjoittaja Mois
Walttu kirjoitti:Nyt kun rupesin itsekkin miettimään niin niinhän siellä ruuvvi on. Oisko kellään kuvaa siitä rikastimen vivustosta ni osais vähän kahtella onko oikein kasassa? Kiitoksia neuvoista!
Mul on uus DGAV, voin ottaa siitä kuvan. Toi galleria kun ei toimi, niin tarvis jonkun email osotteen mihin kuvan lähetän? :D

Lähetetty: 05 Marras 2014, 15:34
Kirjoittaja Pasi_
Mulla se jousikello on viallinen joten ryyppyläppä on aina auki. Kylmänä saa kyllä käynnistymään kaasua pumppaamalla, ja sitten kun on vähän lämmennyt pysyy itsekseen käynnissä...