Ei liiku koko paska!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Varmaan sitä tappia minkä ympärillä ne tasauspyörästön pikkurattaat pyörii..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Juu, pienten tasauspyörien akseli sieltä yleensän lähtee liikkeelle, voi toki rattaatkin hajota.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

p3 kirjoitti:Juu, pienten tasauspyörien akseli sieltä yleensän lähtee liikkeelle, voi toki rattaatkin hajota.
Nii, eiks se akseli oo lukittu putkisokalla?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Joo yläpäästä oli irti se akseli ja ylempi ratas neljässä osassa siellä pinionin välissä :D Muuten ehjä perä :D Jostain keskustelusta just luin tuosta kuuluisasta sokasta, mitä sille kannattaa tehdä?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kullanderi kirjoitti:Joo yläpäästä oli irti se akseli ja ylempi ratas neljässä osassa siellä pinionin välissä :D Muuten ehjä perä :D Jostain keskustelusta just luin tuosta kuuluisasta sokasta, mitä sille kannattaa tehdä?
Kyllähän se normaaliajoa kestää, kuminpolttaminen yleensä rikkoo sen. Joku kerto lyöneensä umpitapin sen putkisokan sisään ja hepanneensa hitsillä kiinni. Lukko tai vahvempi tasauspyörästö P100 Fordista olis parempi vaihtoehto :D Tommonen on se P100 tasauspyörästö, taisin rasavilille semmosen myydä: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-17069
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Itse meinasin just sanoa samaa.... kuminpoltto tuhoaa lukottoman Atlaksen todella nopeasti, mulla on yksi perä joka on melkein hajonnu.. siitä sais vielä kemppi perän jos haluais... Tosiaa suosittelen lukkoa Atlakseen, koska sen tapin kohdalta öljynkierto on vähän huono. Olen myös törmännyt tapaukseen jossa jäällä se tappi oli hitsautunnu kiinni öljynpuutteesta. Iso vaikutus tuohon on myös millaisia peräöljyjä käyttää.

Sellainen sana, niistä vakio lukoista, että ei nekään mitään hyviä ole. Tollanen Quife&ZF teräskuorinen lukko on sellaset käytännössä että niitä ei saa rikki millään normaali tavalla. Ennen hajoaa kaikki muut. Ne vakio 25% lukot niin niistä on joskus hajoillu niitä kuoria, mutta sekin todella harvinaista verrattuna tohon tappi ongelmaan. Itseasiassa voisin ehkä ottaa varoittavan kuvan minkä takia se leviää siitä tapin kohdalta.... tai siis mitä sille käy. Jossain tapauksessa kuulee sen, että se on hajoamassa siitä kohtaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mitä ristitappia tarkotat?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kullanderi kirjoitti:Mitä ristitappia tarkotat?
Ristitappi on se minkä ympärilla ne 2 tasauspyörästön ratasta pyörii.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Mitenhä tuo minun kommentti tänne asti pomppas? Kysyin sitä jo eilen :lol: Juu kävi mielessä myös tuo P100 lukko mutta ovat aika kiven alla... ja sitten toinen ongelma vois olla tuo asennus minulle... Nyt oon oppinut läksyni renkaan poltosta kantapään kautta, ajelen lipuvan arvokkaasti vaan tuolla kunhan perän saan paikalleen :lol:
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kullanderi kirjoitti:Mitenhä tuo minun kommentti tänne asti pomppas? Kysyin sitä jo eilen :lol: Juu kävi mielessä myös tuo P100 lukko mutta ovat aika kiven alla... ja sitten toinen ongelma vois olla tuo asennus minulle... Nyt oon oppinut läksyni renkaan poltosta kantapään kautta, ajelen lipuvan arvokkaasti vaan tuolla kunhan perän saan paikalleen :lol:
Toi ei oo P100 lukko vaan ihan tavallinen tasauspyörästö ja niitä on hyvin saatavilla Briteistä, oon 2 kpl sieltä tilannu :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Meneekö lukot Bolt on paikalleen? Onko Transitissa ja P100:ssa sama?
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kullanderi kirjoitti:Meneekö lukot Bolt on paikalleen? Onko Transitissa ja P100:ssa sama?
Transitissa ei tietääkseni ole sama.

Jos joku tietää paremmin voi oikaista.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Transitista en tosiaan tiedä, P100 tasauspyörästö on ainakin "bolt on", tietysti pitää shimmata laakerit eli välityksen välykset kohdilleen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Edullisin on hitsauttaa se hajonnut tasauspyörästö tönkkiin :roll: jos nimittäin tykkää kumia poltella, siitäkin kyllä seuraa ongelmia, eli vetarit katkeilee jos perä pääsee pompottamaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Laitan minä sen toisen Ison-Aatun tuohon nyt kiinni mut jos tulevaisuudess jotain kehittelis tuolle hajonneelle kun se nyt on irti
Vastaa Viestiin