ohc kannen lasku ja nokan ajoitus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Hautala
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 09:47
Paikkakunta: Seinäjoki

ohc kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Elikkä kyseessä 2.0ohc 205 lohko is:n kannella, paljoko porukka laskenu kantta ja mikä kannattavaa? Tulossa jäärata riesaan ja kaveriks kireempää nokkaa, siistimistä, ehkä tuplat yms. Ja alakerta vakio eikä tehotavotteet mitenkään huimat, alkuun oli tarkotus vaihtaa pahvi mutta taas lähti mopo käsistä ku sai kannen irti.

Kuinkas tuo laskeminen on vaikuttanu nokan ajotukseen? Tietysti vaikuttaa paljoko laskee mutta onko suoraan laitettava säädettävä nokkapyörä vai muuten kikkailtavis?
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ohc kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Riku »

Hautala kirjoitti:Tietysti vaikuttaa paljoko laskee mutta onko suoraan laitettava säädettävä nokkapyörä vai muuten kikkailtavis?
Puoli hammasta siirtyy nokkapyörä laittamalla toisin päin, ja apuakselin pyörällä varttihampaan. Itse en ole kokeillut, mutta näin olen kuullut. :D
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jokkismiehet viilaa vaan kiilauraa leveemmäks :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

hmm... jos nokkapyörä ja apulaitepyörä ovat erilaisia niin se selittää
muutamia juttuja menneisyydestä... :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse taannoin viilasin kiilauran reilusti leveäksi ja shimmasin sitten kiilaurasta kaljatökistä leikatuilla lisuilla kohdilleen. Se 134 nokka on pirun hyvä noin 150 heppaan asti. Vakio DGV:llä irtoaa se 135. Joku kympin ruttu on tuolle nokalle ihan jees ja dekkivälys tiukaksi. Työläs tuo OHC on tehdä, mutta hyvin se sitten vastaakin.
Vastaa Viestiin