Mk1 ja 2.8 V6

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Jarkko
Viestit: 204
Liittynyt: 23 Syys 2013, 21:38
Paikkakunta: Raahe

Mk1 ja 2.8 V6

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Kotin etsiä topikkia aiheesta mutta en löytänyt.

Eli millä konstilla nykypäivänä saa Mk1 taunukseen muutoskatsastettua 2.8V6 moottorin?

Alunperin 2.0V6

Tarkotus olisi laittaa tuo 135 heppanen kaasutinversio, onko jossain sellasta dokumenttia minkä voisi katsastuksessa esittää, vai onko se nykyään mahdoton tehtävä?
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Tuosta kaikki info sinulle:

viewtopic.php?t=4148&highlight=muutoskatsastus

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Jarkko
Viestit: 204
Liittynyt: 23 Syys 2013, 21:38
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Kiitos :D
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ja sitten projektipäiväkirjaa kehiin, kuvien kanssa!
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Jarkko
Viestit: 204
Liittynyt: 23 Syys 2013, 21:38
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Koko auto on projekti -71 coupe GT joka olis tarkotus alottaa, kun saa muut projektit valmiiksi :D

Ajattelin vaan selvitellä jo valmiiksi tuota moottoriasiaa.

Toki jotain päiväkirjaa tulee ja toivottavasti galleria saadaan pelittään et saa sinne kuvia.
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mitenköhän muuten, asiaa vähän sivuten, menee Ruotsista tuontiautona esim nyt Blocket.se sivustolla oleva Granu V8, saakohan Suomessa rekisteriin sellaisen tuontiauton???

Täällä Suomessa harrastajat laittaa poskettomia hintoja V8 konversio autoille ja ei oikein siksi innosta alkaa kahdesta ylimääräisestä sylinteristä maksamaan useaa tonnia lisää. Eikä USA voorttit kiinnosta (paitsi Shelby Musse ja siihen ei mun roposet riitä).

Kaipa se on vaan se maaginen rekisteripaperi, joka saatu joskus survottua silloisessa Trafissa läpi johonkin V8 konversioon...

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ruotsista tuotu V8 Granadaa käsitellään Suomessa niin kuin vaihtaisit Suomessa normi Granadaan V8 koneen ja yrität sitä muutoskatsastaa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Näiin mä kanssa vähän jo veikkasin myös.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

tuotte mulle joskus neljän vuoden päästä kun olen valmistunut katsuriksi niin läpi menee :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Elä perrkele tuollaisia huutele voorumilla. Menee meidän salainen ase swituix :)
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Jarkko
Viestit: 204
Liittynyt: 23 Syys 2013, 21:38
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Trafin paperista mustaa valkosella.

Vertailumoottorina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen liikenteeseen tarkoitettujen mallien moottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistaja tai valmistajan edustajan ( ts. maahantuojan ) lausunto, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen liikenteeseen.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Samu kirjoitti:tuotte mulle joskus neljän vuoden päästä kun olen valmistunut katsuriksi niin läpi menee :lol:
Taisin jo joskus aiemmin sanoa että älä huutele täällä tuollaisia.
Kyllä näitä foorumeita vaan seurataan ja saat kenties niskaasi sellaista valvontaa ettei tarvitse katsastaa edes normaaleita autoja.

Tämä nyt pirujen maalaamista seinille :lol:
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Muurahainen kirjoitti:
Samu kirjoitti:tuotte mulle joskus neljän vuoden päästä kun olen valmistunut katsuriksi niin läpi menee :lol:
Taisin jo joskus aiemmin sanoa että älä huutele täällä tuollaisia.
Kyllä näitä foorumeita vaan seurataan ja saat kenties niskaasi sellaista valvontaa ettei tarvitse katsastaa edes normaaleita autoja.

Tämä nyt pirujen maalaamista seinille :lol:
älä nyt jarruttele toista,kyllä se oppii sitte aikanaan jos sikseen tulee :lol: ei muuta ku nettii ilmotusta:katsastetaan myös pelkät paperit.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jarkko kirjoitti:Trafin paperista mustaa valkosella.

Vertailumoottorina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen liikenteeseen tarkoitettujen mallien moottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistaja tai valmistajan edustajan ( ts. maahantuojan ) lausunto, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen liikenteeseen.
Minä mitään näistä pyrökraattiteksteistä jummarra.

Jos nyt mun muutamat harmaat aivosolut nyt napsahteli oikein, niin tuollaisen V8 Granun tuodessaan Ruotsista, ottaisi samalla sen Ruotsin muutoskatsastuspäätöksen ja sillä sitten Suomeen kilpiin?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

hessu75 kirjoitti:
Jarkko kirjoitti:Trafin paperista mustaa valkosella.

Vertailumoottorina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen liikenteeseen tarkoitettujen mallien moottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistaja tai valmistajan edustajan ( ts. maahantuojan ) lausunto, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen liikenteeseen.
Minä mitään näistä pyrökraattiteksteistä jummarra.

Jos nyt mun muutamat harmaat aivosolut nyt napsahteli oikein, niin tuollaisen V8 Granun tuodessaan Ruotsista, ottaisi samalla sen Ruotsin muutoskatsastuspäätöksen ja sillä sitten Suomeen kilpiin?
Ei koska ei ole tyyppikatsastettu tuollainen V8 granada ruotsissakaan.
Se on muutoskatsastettu. Tyyppikatsastus tarkoittaa "tehdasmalleja"
Vastaa Viestiin