Sivu 1/1

Paineenvaraaja

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 10:52
Kirjoittaja Taco
Alkaa pikku hiljaa mennä taas hermot. Kokoontumiseen piti ottaa yks paineenvaraaja K-Jetronicista pois ku piti niin pahaa ääntä, naksu ja poksu ja oli vielä niin härskin näkönen ruosteinen paska. Tuli tos reissun aikana huomattua että kyllähän se vähän autto lämpimänä käynnistymiseen, mutta ei kunnolla :?

Eilen sit nakkasin paikoilleen toisen, ulospäin samanlaisen ruosteisen paskan paikoilleen (tän piti toimiakkin, liittimet vain olivat aluksi väärät). Vaan eipä sillä tapahtunu sen kummempaa, ei lähteny pirssi käyntiin ollenkaan vaik oli jäähtyny kone varmaan yli 2 tuntia. Tääkin yksilö naksuu kun sammuttaa bensapumpun eli onkos tämä normaalia? Aivan kuin jousi antas periksi, eikä tarvittavaa painetta pääsisi syntymään edes sitä vertaa mitä ilman varaajaa.

Jos nää romut on tosiaan paskana, niin paketti lähtee takas mistä nuo hommasin... perkele. Ja taidan hakee kaupasta sit uud€n.

Niin ja pitääkö sen olla just K-jetille tehty se varaaja, eli käykö se muista ruiskuautoista?

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 18:28
Kirjoittaja Taco
No löyty vissiin ehjä varaaja, vaan eipä lähe käyntiin siltikään muuta kuin lirkuttelemalla ilmamäärämittaria :x

Voisko olla bensapumppu?? Ollu niin lämmintä... No, pitä tänään kokeilla, ei löytyny tähän hätään bensanpainemittaria.

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 22:09
Kirjoittaja Vieras
ei oo pumppu,muuten ku että kato ettei ns.jäännöspaine pääse vuotaa pumppuun päin,siinä on takaiskuventtiili,eli johonki se paine katoaa ja läm.käyn,tökkii
T:Timppa

Lähetetty: 14 Kesä 2005, 23:24
Kirjoittaja Taco
Joo ku nyt tökkii kylmänäkin käynnistys... ihan yht. äkkiä. Paluupuolella vaan vaihdettiin vähän kuparia kumiletkun tilalle ja paria varaajaa kokeiltiin. Pari varaajaa ollu jo sillai etteivät selvästikkään pidä paineita, poksuvat ja naksuvat. Tänään tosiaan yhtä vielä kokeiltiin (jonka luulin olevan rikki) ja se on kyllä hiljanen ja ihan selvästi painetta jää putkeen enemmän.

Lähetetty: 15 Kesä 2005, 01:35
Kirjoittaja Arska
Jos kaikki on kunnossa, niin tuo varaaja on toiminnan kannalta tarpeeton vehje, eroa ei huomaa onko se siellä vai ei. Riittää kun pumpun takaisku on kunnossa, niitä saa myös erikseen Bosch kaupasta.

Lähetetty: 15 Kesä 2005, 09:48
Kirjoittaja Taco
Ai siis tohon pumppuun voi vaihtaa sen takaiskuventtiilin vai? Vai onko se joku erillinen kapistus?

Lähetetty: 15 Kesä 2005, 16:17
Kirjoittaja Taco
No niinpäs saa :roll:
Ei kellään sattuisi olemaan Fordin työkaluja nro. 23-011 ja 23-011-01? :) Eli painemittari ja liitin, sopii suoraan K-Jettiin.

viewtopic.php?p=14637

Lähetetty: 16 Kesä 2005, 15:05
Kirjoittaja Taco
Eihän teistä oo mihinkään ;)

Hain eilen tarvike takaiskuventtiilin sekä painemittarin ja mittasin tuon jäännöspaineen joka pitäisi olla 10min pumpun sammuttamisen jälkeen 2.5bar ja 20min jälkeen 2bar.

Ilman tuota ventiiliä paine romahti 10min 1.5bar. Venttiili letkun väliin ja paine pysyi rajoissa, eli 10min 2.5bar ja 20min ~2.0bar, oisko ollu hitusen alle?

Nyt seuraavan mietityttääkin että kuinkahan paine pysyy putkistossa jossa on lemmareita joka välissä: takaiskuventtiili, painemittari T-liitimellä, paineentasaaja T-liittimellä, bensansuodatin ja pari kupariputkee yhdistetty kumiletkulla?? :roll:
Kaikissa kuitenkin kunnon lemmarit ja liittimet.

Lähetetty: 20 Kesä 2005, 23:38
Kirjoittaja Taco
Empä jaksa muuta tähän sanoo kuin että oispa melkein pitäny helpoimmasta alottaa. Eli lukekaa niit ohjeita hyvät ihmiset :wink: Saas nähä pelaako huomenna vielä...