Sivu 1/1

venttiilinvarren kumin vaihto?

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 19:39
Kirjoittaja (Juippi)
Tarttis vaihtaa tohon 1,6 ohc nuo kumit niin kertokaas miten se tehään kun ei tunnu löytyvän oikein vinkkejä mistään. Löytyy semmonen paineilmaliitin tulpanreikään millä saadaan venttiili pysymään yläällä.

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 20:01
Kirjoittaja p3
Paininvipu pois tieltä, mäntä alakuolokohtaan ja paineet pyttyyn, otat venttiilin lautaseen sopivan holkin ja napautat vasaralla lautasen lukoista irti, sitte tarvis olla sopiva vipuvarsi jossa esim. prikka lautasen kohdalla ja sillä vivutaan jousta kasaan jolloin lukot saa magneetilla nostettua pois.

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 20:11
Kirjoittaja Mois
Ite kyl laittasin männän yläkuolokohtaan, ettei vahingos tipu venttiili pyttyyn. Niin vaihdoin ite Cologneen ne kumit. Vaihde päälle sekä käsijarru, et se mäntä ei lähde karkuun :lol:

Lähetetty: 16 Kesä 2014, 22:07
Kirjoittaja Tomi
Mun ohje on,että eka purat kaikki vipat pois. Sit aina muki ykk ja paine pyttyyn ja vaihde+käppäri päälle. Sit vaan siihen sopivalla työkalulla painat jousta alas,että saat lukot pois.sit vaan jousi pois,vanha kumi pois,uusi tilalle romut läjään venttiilin säätö,koppa kiinni ja vetoja!

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 11:18
Kirjoittaja (Juippi)
mitehän se mäntä saatas pysyyn paikoillaan kun moottori on konepukissa? :?

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 11:51
Kirjoittaja Mois
(Juippi) kirjoitti:mitehän se mäntä saatas pysyyn paikoillaan kun moottori on konepukissa? :?
Teet jonkun raudan mikä tulee vaihdelaatikon kiinnityspultin reikiin kiinni ja siihen joku "väkänen" vauhtipyörän hammaskehää vasten joka estää konetta pyörimästä.

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 11:57
Kirjoittaja ft79
ruuvimeisseli kytkinasetelman kiinnitys reiästä läpitte, olikohan startinpuolella joku kolo mihin istu kivasti..
näin on tähänasti toimittu.. :)

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 17:43
Kirjoittaja p3
Tunkee pyttyyn narua jos ei luota paineilmaan. Eikä se venttiili tainnu 1.6 ees mahtua tippumaan kokonaan pois ohjurista, ei sitä ny tieten tarvi kokeilemaan mennä :lol:

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 21:37
Kirjoittaja (Juippi)
thänksit näistä .eiköhän näillä vinkeillä onnistu.

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 05:32
Kirjoittaja Tomi
No jos kerran kone on pukissa, niin itse ottasin kannen auki kokonaan ja läppäisin venttiilit samalla.

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 19:14
Kirjoittaja Hessu
Joskus vaihdoin kumit tosiaankin tunkemalla narua pyttyyn ja vipuamalla sopivalla kiintoavaimella nokka-akselin alta. Tuohon on joku työkalukin olemassa autotarvikeliikkeissä.
Jos kone on jo muutenkin irti niin tekisin tosiaan sen venttiilien läppäyksen ja samalla saa uuden kansipahvin niin kiertää vesi nelospytylläkin asti.

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 20:34
Kirjoittaja Kullanderi
Joo jos kone on irti niin ehdottomasti sitten kansikin irti, samalla vaivalla menee.. suosittelen kanssa lisäks venojen läppäystä samalla, sekään ei iso homma ole

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 21:03
Kirjoittaja (Juippi)
mitäs tällä venojen läppäyksellä tarkoitetaan ja mites se sitten tehään.

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 23:52
Kirjoittaja ft79