Type9 vaihdekepin klappi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

SerialMouse
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
Paikkakunta: Nottingham, UK

Type9 vaihdekepin klappi

Viesti Kirjoittaja SerialMouse »

Mista johtunee

-kepissa on iso loysa liike keskella - jousikuormaa ei tunnu yhtaan, ja vaihteen silmaan saanti on aika arvausta.

-jos keppia vatkaa eri suuntiin siina keskella tyhjalla alueella neutraalissa, joskus keppi keskittaa hetkeksi. Palauttava jousikuorma palaa hetkeksi, ja sitten katoaa taas kun vaihteen panee silmaan, taas saa sotkea etta keppi ponnahtaa keskelle.

Mika tassa vois olla? Vaihteet pysyvat hyvin silmassa ja pakki pelaa myos, ei mouruavia aania yms.

Laatikon hannassa jotain mita pitais voidella?

Otan huomenissa kepin irtin ja katson onko siella valitsintangossa muovisatulaa.

SM
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kokeiles nostaa kepistä,jos tulee jousi kuorma nin sulla on siitä kepistä irronnu se kumia piettävä c-klipsi
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kyseistä klipsia oli jossain myynnissä metallisenakin, tiedä sitten miten pelaa....


Edit: http://www.burtonpower.com/hd-brass-sad ... t9539.html
tuossa.

For use in competition applications where the original plastic clip will constantly fail. made from high tensile brass. Made with elongated ears which must be crimped when fitted.

Kait se toimii normaali ajossa, pitää ehkä vaan vähän meteliä :lol:
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
SerialMouse
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
Paikkakunta: Nottingham, UK

Viesti Kirjoittaja SerialMouse »

Kokeilenpa tana iltana avata vaihtimen.

Eli jos kepista vetaa ylos, jos siina tuntuu jousikuorma se C-klipsi saattaa olla irronnut/rikki?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

itellä ainakin puuttu koko muovi klipsi ja kauan sai räplätä ennenkuin löytyi vaihteita silmään. nyt kun moottori vaihtus niin tein sähkökaapelin kuoresta uuden klipsin ja rupes vaihteetkin löytymään.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
SerialMouse
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
Paikkakunta: Nottingham, UK

Viesti Kirjoittaja SerialMouse »

Otin klipsin ulos, se oli ihan ok kunnossa.

Vika on taman nakoinen:

http://www.locostbuilders.co.uk/forum/9 ... 379&page=1

Aika lailla sama juttu - laatikon hanta on vaihdettu, lienee uudelleensovituksessa palautinjousi mennyt vaaraan asentoon, tai sitten siella on joku muu haikka, tanko taipunut ja ottaa kiinni tms.

Onko hannan purkamisessa ja tutkimisessa mitaan nyrkkisaantoja? Vai propshaft irti, oljyt talteen, irti laatikosta, tarkastus ja huolellinen kokoaminen ?
Vastaa Viestiin