V6 ei käynnisty

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

A.P kirjoitti:Ok. Ihme kun.kuitenkin toimii vaikka kumpaankiin tulee sytkävirta. Jos tuosta valkeesta johosta ottaa sytytysvirran pois niin ei käynnisty. Antaa olla tuolleen kun kerta pelittää.
No johan on ihme??? Kyl mulla lähtee käyntiin, vaik tulee sytkävirta ainoastaan punaseen johtoon. Jotain vikaa täytyy olla joko kytkennöissä tai itse boxissa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Ja taas... Tällä kertaa on kärjellinen sytytys kun tuo käretön antautui ja ei toimi enää. Vähän aluksi lupaili kun kärjellisen vaihdoin, sitten ei käynnistynyt mutta kipinä tuli, katkojan kärkien välissä kipinöi kanssa eli vissiin kondensaattori rikki.
Nyt kun vaihdoin uuden, ei tule kipinää ollenkaan. Mikähän lie tällä kertaa vikana? Puolalle tulee virta ja oon kokeillu usealla puolalla, silti ei tule kipinää. Virtakynällä oon käyny läpi niin kärjille asti tulee virta. Nyt kokeilin kolmella eri puolalla, jotka kaikki on toiminu kun viimeks ollut käytössä. Yksikään ei anna virtaa virranjakajalle puolan johdon kautta. Puolan johdon päähän jos laittaa tulpan ei silti kipinöi eikä sinne tule virtaa.
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

A.P kirjoitti:Ja taas... Tällä kertaa on kärjellinen sytytys kun tuo käretön antautui ja ei toimi enää. Vähän aluksi lupaili kun kärjellisen vaihdoin, sitten ei käynnistynyt mutta kipinä tuli, katkojan kärkien välissä kipinöi kanssa eli vissiin kondensaattori rikki.
Nyt kun vaihdoin uuden, ei tule kipinää ollenkaan. Mikähän lie tällä kertaa vikana? Puolalle tulee virta ja oon kokeillu usealla puolalla, silti ei tule kipinää. Virtakynällä oon käyny läpi niin kärjille asti tulee virta. Nyt kokeilin kolmella eri puolalla, jotka kaikki on toiminu kun viimeks ollut käytössä. Yksikään ei anna virtaa virranjakajalle puolan johdon kautta. Puolan johdon päähän jos laittaa tulpan ei silti kipinöi eikä sinne tule virtaa.
Tuleehan sille virran lisäksi maa?
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

onko kärjet kunnossa??
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Puolat on helppo testata, plussa suoraan puolalle ja puolan miinusta pätkii johdolla. Joko antaa kipinää tai ei :lol: Epäilen et katkojankärjet ei mee kiinni ollenkaan jos ei tule kipinää. Ei siellä tarvi olla ku tuhannesosamillin rako, niin ei tuu kipinää :D Mul jostain autosta katkes se kärkien "jousi".
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Kärjettömän puola ei sit pelaa kärjellisen jakajan kanssa..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

wekku kirjoitti:Kärjettömän puola ei sit pelaa kärjellisen jakajan kanssa..
Toimii, mut en tiedä kuinka kauan :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
A.P
Viestit: 140
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 16:53
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja A.P »

Taidan tilata tuon accusparkin kärettömän sytytyksen jos sillä alkais toimimaan.
Vastaa Viestiin