v6 kannen kiristysmomentti

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

v6 kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Janki »

Mikä on 2.3 v6 kannen kiristysmomentti ja kiristysjärjestys? Onko kannenpultit kertakäyttöisiä näissä?
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei ole kertakäyttö pultit...kiristysjärjestys kannen keskeltä aloittaen ja sitten päädyt.

1. vaihe 4-5,5 kpm

2. vaihe 6-7 kpm

3. vaihe 9-11 kpm

Käytä tyhjäkäynnillä 15min

4. vaihe uudelleen kiristys 9-11 kpm


Tämä kopioitu Caprin tehtaan korjaamokäsikirjasta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Re: v6 kannen kiristysmomentti

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Janki kirjoitti: Onko kannenpultit kertakäyttöisiä näissä?
normaali 19mm kannalla olevat pultit kovia.

torx kantaset mitä löytyy viimesimmistä moottoreista ehkä jostain about 84,85-> on venyviä..

uudempaan voi vaihtaa vanhemmat eli kovat pultit :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janki »

Jeps, tietää alottaa kansiremontit.
Vastaa Viestiin