Sisemmän raidetangonpään vaihto?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Sisemmän raidetangonpään vaihto?

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Apukuskin puolella välystä, saako näitä sisempiä päitä Suomesta? Mitä pitää ottaa huomioon vaihtaessa? En oo ku noita ulompia vaihtanu...
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sisemmän raidetangonpään vaihto?

Viesti Kirjoittaja Riku »

Kullanderi kirjoitti:Apukuskin puolella välystä, saako näitä sisempiä päitä Suomesta? Mitä pitää ottaa huomioon vaihtaessa? En oo ku noita ulompia vaihtanu...
Ei ole sisäpää vaihdettavissa, sitä voi kyllä säätää tiukemmaksi. Sieltä pitää porata lukitusniitti pois, että saa lukitusmutterin auki ja säädettyä.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Saisko tarkempaa ohjetta? Joutuuko tiputtaa koko ohjauksen pois? Kuvia jossain?
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Sisällä on jousikuormitteinen muovinen kuppi, niitä on joskus ainakin saanut uusia. Riippuu siitä, missä paikassa lukitusnasta on että saako purettua eli porattua paikallaan. Jokatapauksessa on helpompi tiputtaa hammastanko pois ja ruuvipenkissä hoitaa homma. Uusi lukitusnastan reikä pitää porata eri kohtaan. Ohjeita on esim. Taunuksen korjauskäsikirjassa.
Ford johtaa.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Sen lukituksen voi tehdä myös hitsitäpillä, näin on aika monessa tehty ja myös itse olen näin tehnyt.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Vielä ei oikeen avautunu kunnolla tää homma :D Kun otan sen haitarikumin pois ni näkeekö kuinka hyvin ne systeemit ja tapit miten saa tiukattua? Miten tiukataan, onko joku säätömutteri? Kyllä minulla työkalut käsissä pysyy mutta aina pientä epävarmuutta uusissa hommissa kun joskus tullut särettyä paikkoja kun ei ole ensin ottanu selvää :lol: On minulla tuo mk3 Cortinan korjauskäsikirja mutta sieltä en mitään muita ohjeita löytänyt kun ulomman pään vaihtoon
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Kullanderi kirjoitti:Vielä ei oikeen avautunu kunnolla tää homma :D Kun otan sen haitarikumin pois ni näkeekö kuinka hyvin ne systeemit ja tapit miten saa tiukattua? Miten tiukataan, onko joku säätömutteri? Kyllä minulla työkalut käsissä pysyy mutta aina pientä epävarmuutta uusissa hommissa kun joskus tullut särettyä paikkoja kun ei ole ensin ottanu selvää :lol: On minulla tuo mk3 Cortinan korjauskäsikirja mutta sieltä en mitään muita ohjeita löytänyt kun ulomman pään vaihtoon
Jossain tarviketangoissa raidetangon sisäpäälle ei voi tehdä yhtään mitään. Itsellä oli kerran sellainen tarviketanko, josta ei voinut tiukata sisäpäätä ollenkaan.
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kun otat haitarikumin pois niin homma selkenee. Itse en ole mitään sokkia poraillu,kääntyy kunnon putkareilla hitsitäppi lukitukseksi.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Huono kuva mut tossa näkyy se lukitus jotenkuten.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1510-1.jpg
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Eli voiko joku tämän kuvan perusteella kertoa vielä lisää. Onko tuo osa 23 se tappi mikä pitää porata paskaks? Mistä kohdasta kiristetään?

http://www.fordopedia.org/parts-catalog ... -mk3/H2.20
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

22 pyöritetään tiukemmalle, että välys häviää.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin