Sivu 2/2

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 23:21
Kirjoittaja iji-69
Yleisesti noista propeleista...jos syylari on kunnollinen niin kuumana kesäpäivänä liikennevaloissa tarvitaan jotakin ilmavirtaa tehostavaa kapinetta. Muutoin mennään ihan ajoviimalla, eli jos syylari ei ole riittävän kokoinen niin ei auta vaikka siinä molemmin puolin olisi flektejä.
Ja ehjän viskoflektin pystyy pysäyttämään moottorin kaydessä tyhjäkäyntiä kylmänä ihan käsin. Siis ehjän.... ;)

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 00:12
Kirjoittaja Vermilion
Joo totta, mutta jos moottori on kuuma se saattaa viedä sen 20-30 heppaa :P
Sähkö flektillä ei saa koskaan noin hyvää jäähdytystä.

Tosin turbo tapauksessa, taas kerran, teho tippuu jos on liian lämmin joten eikös se
ole sitten sama millanen ja miten iso ropelli on, joka tapuksessa häviää...

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 08:51
Kirjoittaja taunus 78
Oon ihmetelly mun Sierrassa kun tehot häviää ja kolisee kuumana, voiskohan siinä olla visko paskana?

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 09:20
Kirjoittaja Vermilion
Öö.. kolisee? Ei mulla ainakaan visko kolise yhtään... kylmänä sen pitäisi pyöriä siististi ja herkästi. Kuumana yhtä puuta...

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 14:47
Kirjoittaja taunus 78
Kylmänäkin tuntuu vähän tahmeelta ja tuntuu pieni välys eli heiluu akseliinsa nähden.
Kuumana alkaa kolina, toivon että se on flekti kun kolisee...

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 16:00
Kirjoittaja Vermilion
taunus 78 kirjoitti:Kylmänäkin tuntuu vähän tahmeelta ja tuntuu pieni välys eli heiluu akseliinsa nähden.
Kuumana alkaa kolina, toivon että se on flekti kun kolisee...
Kato onko se viskokytkin sen näköinen että nesteet tullu pihalle?
Siellähän on sisällä nestettä joka laajenee lämmetessään.

Vaarana tuossa, että lentää se koko ropelli ulos.
Jos siis vikaa tuossa mutta aika harvinaista...

"lainaus muualta"
Kaverin bemarissa kävi niin että antoi ton tuulettimen vaan olla eikä korjannut (hinta).No tuuletin aikansa huudettuaan irtosi ja lensi syyläriin..kyllä tuli taas säästettyä siinäkin..;)

Kylmänä ropellin pitäisi olla ihan veltto "ei edes kunnolla pyöri".
Eihän se muoviosa vaan ole irti siitä viskokytkimestä?
Voihan se olla myös että niin paljo ajettu että sen takia vetelee
viimeisiään "kulumisvälys tullu"

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 18:20
Kirjoittaja p3
Vermilion kirjoitti:Joo totta, mutta jos moottori on kuuma se saattaa viedä sen 20-30 heppaa :P
Sähkö flektillä ei saa koskaan noin hyvää jäähdytystä.

Tosin turbo tapauksessa, taas kerran, teho tippuu jos on liian lämmin joten eikös se
ole sitten sama millanen ja miten iso ropelli on, joka tapuksessa häviää...
1 - 2 hv:ta taitaa vanhan Fordin originaalin propellin ottama teho olla. Jossain pienessä leijussa käytetään 50hv työntömoottoria ja 15hv nostomoottoria.

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 20:38
Kirjoittaja wekku
Vaikka kovin on offia aloitus kysymykseen, niin kyllä se sähköflekti riittää aivan varmasti jäähdytykseen..

Lähetetty: 21 Helmi 2014, 09:44
Kirjoittaja Vermilion
Siirretään tämä eri topickkiin,,,,