Mistä virtaa?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Mistä virtaa?

Viesti Kirjoittaja Riku »

Eli tarttis löytää Taunuksen virtalukon takaa tms. kohta, jossa pysyy virrat myös startatessa. Ja niin että katkeaa kun avaimen kääntää nollaan :) Virtalukolta puolalle/radiolle/valoille lähtevässä ei ole virtaa startatessa. Kyseessä MK3 Taunus.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mihin semmosta virtajohtoa sitten tarvis? näin äkkiseltään tulee mieleen valojen virtajohto, mutta se tosin sammuu valoviiksestä eikä avaimesta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Moottorinohjausboksille, puolalle, suuttimille ja tyhjäkäyntisäätimelle. Valojen piuhassa ei taida olla virtaa startatessa.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Helpoin paikka - ota alkuperäisestä puolan plussasta. Vaikka olisi esivastuksellinen, saat sillä ohjattua päärelettä ihan sujuvasti.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Niin, tai sitten sieltä puolan johdon alkulähteeltä.
Eikös se vastus ole siinä johdossa itsessään?
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Puolan + tulee virrat startatessa startilta. Mitenkäs tämä toimii, kun ei tule sellaista starttia käyttöön, missä olisi tämä lähtöliitin?
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ihan samallai sinne pitäs tulla ilmankin sitä piuhaa - se startilta tuleva kaapelihan antaa vain täyttä jännitettä starttauksen ajan ohittaen sen esivastuksen. Ja jossei tule, niin se startilta tuleva kaapeli on vain läpivienti herätteestä.
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Kyllä mää ainakin vetäsin omassa mk3 tanessa Megalle sähkön virtalukolta..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

wekku kirjoitti:Kyllä mää ainakin vetäsin omassa mk3 tanessa Megalle sähkön virtalukolta..
Suoraan virtalukolta vetäminen ei ole hyvä juttu se virtalukon pohja hajoaa, kannattaa ottaa virtalukolta
herätä "pää"releelle jonka kautta kulkee kaikki isommat virrat. Takaa sen, että virtalukko/virtalukonpohja ei hajoa.

Itsellä on otettu virtoja useampia startilta, en kyllä nyt muista mitä, mutta tais olla kaiken kaikkian 7 johdinta startilta jonnekin. Huono kun ei ole tullu piirrettyä sähköpiirrustuksia joka osalta, vaikka tuon KMS, osalta onkin selvät piirrustukset.

esim. ei mitään hajua miten joskus 15v sitte tehty valoautomatiikka toimii. (Sytyy valot heti kun käynnistää auton). Valot saa kyllä pois jos haluaa myös.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin