Sivu 1/1

konepellin avaus vaijerissa löysää..

Lähetetty: 28 Tammi 2014, 15:33
Kirjoittaja taneli1
eli on eri versioita. kun tuli se pikku kolari ajettua..ja sierrassa ei ole samanlaista säätöä kuin on taneleissa, vai saako sierroissa jotenkin sitä vaijeria säädettyä.. voiko olla mahdollista, että kun kyynerpää osui rattiin juuri törmäys hetkellä, että siitä on tullut n:1cm läysä kohta vaijeriin konehuoneen puolelle, pari työ kaveria arveli, että niin kova voima olisi kohdistunut rattiin, että se ratti(kokoakseli?) olisi painunut sen 1cm sisäänpäin..ja siitä se vaijerin muutos olisi tullut?. se vielä siitä kolarista, että lähdin siis parkkipaikalta. ja 3m kohdalla tömähti pakuun eli mistään isoista voimista ei ollut kyse. tosin vieläkin vasen kyynerpää aika kipeä, eli jotain taisi hajota kun sentään kohta 2kk on törmäyksestä :shock:

Lähetetty: 29 Tammi 2014, 12:51
Kirjoittaja Kullanderi
No tuskin on koko rattiakseli tommosesta voimasta siirtyny. Osukos se keula siitä Sierrasta siis johonki toiseen autoon? Lukkopelti vääntyny?

vika

Lähetetty: 29 Tammi 2014, 15:18
Kirjoittaja taneli1
elikkäs pidin lujasti ratista kiinni kun oikea kulma sierrasta osui siihen pakun kylkeen, ja kun oli vielä alkuperäinen puskuri, niin ei vääntynyt yhtään mitkään rakenteet :wink:(samaa ei voi sanoa noista uusista puskureista, eteen ja taakse sellaiset tuli hommattua, ja ei mitään pehmikkeitä tms puskurin sisäpuolella) ja eilen näytti että olisi tullut kuntoon konepellin avaus systeemi, mulla oli vielä irti se tuki tanko mikä on sen lukitus systeemin alapuolella, eli se takaisin kiinni, ja toimi eilen taas normaalisti.. mutta eipä taas tänä aamuna suostunut aukeamaan..ja ei kai auta muu kuin laittaa uusi vaijeri ja uusi vetokahva kun ei tuota näemmä saa säädettyä. on jo kokeiltu laittaa erillaisia väliosia siihen vaijerin päätyyn missä se n.1cm nyt tyhjää liikettä, mutta ei montaa aukaisua ne patentit kestä..

Lähetetty: 29 Tammi 2014, 15:49
Kirjoittaja Vermilion
Isäukon "2010 uudessa Toyota Avensiksessa" (huom. siihen aikaa uusi) konepelti ei auennut ollenkaan jollei joku avittanut painamalla konepeltiä". Tällöin oli helle jotain +28-astetta. Noh takuuhuollossa ne ihmetteli sitä ja sitten vaihtoi uuden avausmekanismin ja vaijerin. Noooh... viikonpäästä sama laulu... ei aunnut se uusikaan. Noh sitte yksi vanhempi asentaja tuli kattomaan sitä ja sanoi mitä tässä päätä vaivaamaan enempää. Otti isonkumivasaran ja hakkas sitä avausmekanismia vähän toiseen suuntaa ja sen jälkeen on aeunnut aina :lol:

Olin vähän huulipyöreenä siinä vieressä, että näikö näitä uusia autoja korjataan. Tämähän on kuin 30-vuotta vanhojen Fordien kanssa.

vika

Lähetetty: 29 Tammi 2014, 16:19
Kirjoittaja taneli1
oli joo meilläkkin edes menneessä konela autossa lauttasaaressa, sellainen sotaveteraani joka kutsuttiin aina erikois hommiin, kerrankin oli häikkää uuden ladan etuoven sopivuuden kanssa, no se vanha asentaja sanoi pariskunnalle että käykää kahvilla ja ovi on kunnossa kun on kahvit juotu :wink: no lähtivät autosta poispäin ja se väkivahva asentaja nappasi heti ovesta kiinni ja alkoi nostamaan ja taisi hieman ladakin nousta samalla, ja sattui se mies henkilö kurkkaamaan takaisin auton suuntaan,, ja huusi että väännättekö te sitä ovea siellä, ja se asentaja vain että en tietenkään :wink: ja pika korjaus oli tehty. ja aika vauhdilla lähti tuulilasit irti myös, sai olla tarkkana kun otettiin lasia vastaan ulkopuolella :wink:

Lähetetty: 29 Tammi 2014, 21:45
Kirjoittaja iji-69
Eikös systeemissä ole pianolanka/vaijeri ja kuori? Tässä tapauksessa kuori on irronnut jommankumman pään kiinnikkeestä. Tutkimalla asia selviää, eli kuori kiinni ja pianolanka kireälle.

vika

Lähetetty: 30 Tammi 2014, 10:03
Kirjoittaja taneli1
no sehän tässä just onkin vähän kumma juttu. eli konehuoneen päässä se alkuperinen kiinnitys, eli ns ikuinen malli ja ihan ok. ja ratin alapuolella oleva kiinnitys myös ihan kunnolla paikallaan, ja kyllä se siis liikkuu se vapautin osa konehuoneen puolella, mutta kai ihan milleistä kiinni ettei ihan jaksa vapauttaa. eilen laitettiin ihan pikku holkki siihen vaijerin päähän, ja hienosti aukesi taas eilen, mutta 100% varmuudella tänään taas maskia irti ja ruuvarilla apuja peliin alustava veikkaus ... :shock:

Lähetetty: 30 Tammi 2014, 12:00
Kirjoittaja taunus 78
Veikkaisin että on ihan konepellin säädöstä kiinni, sierra tuntuu olevan hyvin tarkka siitä konepellin linjauksesta.
Omassa joutu toinen rynkyttämään peltiä kun toinen veti kahvasta, säädön jälkeen ei ongelmia.
Jos kerran mällätty niin lukkopelti voi olla liikkunut taaksepäin, konepellistä pitäis pystyä sitä vastakappaletta säätämään, siirrä sitä hiukan taaksepäin.

vika

Lähetetty: 30 Tammi 2014, 13:02
Kirjoittaja taneli1
eikun sitä konepelti asiaa seuraavaksi kokeilemaan :wink: ihan pikkuisen piti konepellin oikeaa etukulmaa paukutella sen mällin jälkeen, eli voisi joo hyvinkin siitä johtua :wink:

vika

Lähetetty: 10 Helmi 2014, 14:39
Kirjoittaja taneli1
pikku päivitystä.. eli muutettiin siihen vaijerin päähän tulevaa holkin mittaa, elikkäs ennen oli n 1cm holkki että se vaijerin löysä lähti pois, no nytten sellainen n:3-4mm systeemi, ja on auennut sen jälkeen ihan orkkis veto kahvasta :shock: