Mikäs dieseli sopisi taunukseen?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViitalaM
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:06
Paikkakunta: Oulu

Mikäs dieseli sopisi taunukseen?

Viesti Kirjoittaja ViitalaM »

Mietiskelin tossa että mikäs dieseli passais sinne laatikkoon? Saiskohan semmosen 1.8td:n joita on mondeossa ja escorteissa helposti asennettua? Koitin etsiskellä netistä mutta en löytäny mitään tietoa.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

sellanen sinne helpoiten menee, kun sopii laatikkoon..
p100/sierran osilla kasaa..

jos kone on escosta/mondeosta menee syöttöpumppu vaihtoon
että saa ajoneston pois.. noh.. se luukaksen pumppu on muutenkin huono..
bosch tilalle vaan..

koneen korvakkeet joutuu tohonkin tekemään..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Helpoin hommata diesel- sierra ja siitä koko tekniikka. Tai scorpio/granada... 1.8td kait se paras vaihtoehto olis...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Hyvä ois tietää ensinnäkin mikä laatikko siinä nyt on
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

aihetta lainatakseni, mahtaisko joku 2-litranen kiisselikone sopia p100:seen? ja kun tossa olis p100:seen "uus" turbo, niin se pitäis kans saada hyötykäyttöön.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Kullanderi kirjoitti:Hyvä ois tietää ensinnäkin mikä laatikko siinä nyt on
ei sen kauheesti väliä.. noi kun pystyy kasaamaan noilla 1.8
sierran/p100 v-pyörällä ja kytkinosilla oikeastaan mihinvaan
4-syl. takatuuppari laatikkoon.. isopoorinen täytyy tietty olla..

ja noi 2.3D interdijöör moottorilliset kannattaa sitten jättää
sinne paalikuormaan.. tai voi sieltä sen lootan ottaa.. v6 miehet ostaa niitä.. :)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Tämä 2.3/2.5 koneitten arvostuskin on aika kiistelty aihe. Jotkut kehuu ettei saa ajamalla rikki ja sit oon yhden vanhan taksimiehen suusta kuullut, että kanteen pitäs laittaa saranat,kun menee niin paljon kansipahveja :D
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

1.8td:n moottorinkorvakkeet saattas löytyä MK3 1.3/1.6 Kentti Cortinasta sopivat... Jos sellaisia on jossain vielä olemassa..

Eikä siinä mekaanisessa Cavin pumpussa mitään vikaa ole jossei virittämään ala, kattoo vaan jonkun järkevämmän polttoaineen suodatinjalan, jossa on käsipumppu. Se Mondeon sähkömalli kannatta kyllä jättää romukuormaan...

Tosin IMO se Indenorin dieseli on vaparinakin paljon parempi. Painaa vaan aika röyhkeesti... Mulla oli P100:ssa semmonen vuosia sitten, avaamaton ja liki puolmiljoonaa ajettu.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jeddah kirjoitti:Tosin IMO se Indenorin dieseli on vaparinakin paljon parempi. Painaa vaan aika röyhkeesti... Mulla oli P100:ssa semmonen vuosia sitten, avaamaton ja liki puolmiljoonaa ajettu.
ilmeisesti yksilöitä.. koska kuullut pelkkää huonoa..
juur tota että saranat tarvis olla kun menee paffeja ja kansia niinpaljon.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tiisseli mersusta ja tohon tahtiin https://www.youtube.com/watch?v=5I3nwP0CwWI
Ja ennen ku joku kerkee sanomaan ettei se oo fordista ni fordilta ei vaan löydy taunukseen menevissä kokoluokissa yhtään järkevää dieseliä.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Juu, tommonen kone vaan :D http://youtu.be/msk5ajgku9M

Samainen mylly tossakin, ei vaan tahdo pysyä ehjänä :D
http://youtu.be/pH4Y8CcMwdA
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ViitalaM
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 21:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ViitalaM »

Kiitoksia näistä tiedoista. Vielä vähän hakusessa että lähteekö tekemään taunuksesta ja minkä mallin Taunuksesta. Tarkoitus olisi kuitenkin vähän ottaa voimaakin irti. Onkos kellään kokemusta kestääkö nuo sierrassa ja p100 käytetyt yhtään yli 1 ahtoja?
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

kori,mistä itse tekisin,olis -79 tai vanhempi= ei mitata katsastuksessa päästöjä ja jos oikein säästöpossun haluaa,niin farkku ja rekkaa pikkuveroiseksi 2 hengen pakuksi.

Ja tuota virityshommaa kannattaa selailla Ford-Club Finlandin puolelta. sieltä löytyy varmaan paremmin tietoa aiheesta.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

-77 alaspäin on päästöttömät :wink:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Pakokaasumittaus bensiinikäyttöisille autoille, jotka on käyttöönotettu vuonna 1978 tai sen jälkeen. Savutuksen mittaus 1.1.1980 jälkeen käyttöönotetut dieselautot.
Vastaa Viestiin