startin virtaongelma

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Kaide
Viestit: 62
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 09:26
Paikkakunta: Vantaa

startin virtaongelma

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Taunuksen ohc startin heratejohtoon ei tule virtaa eli ei starttaa.mita kautta virran tulisi tulla sinne?voiko virtalukon pohja olla oikosulussa
hoppa forever
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

voi, mutta kuinka mykkä se startti on? naksahtaako? jos naksahtaa niin itellä oli kiinni akun liitoksista. oli oksidoitunut ja ihan pelkkä akkukengän asennon muuttaminen autto.

taunuksessa on onneks helpot sähköt, kun releitä ei oo kun pyyhkimille ja valoille. eli jos startti ei toimi niin vika on joko startissa, akussa, sulakkeissa, virtalukon pohjassa tai johdoissa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joo, suoraan virtalukolta tulee se johto sinne Startin solenoidille. Siinä ei ole mitään sulakkeita missään välissä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Rattimuovien alla on liittimet jotka kannattaa vilkasta..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Kaide
Viestit: 62
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 09:26
Paikkakunta: Vantaa

virta

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Solenoidi oli viallinen vaikka startti oli pstettu syyskuussa motonetista.mihin muuten menee virtalukon musta piuha ja mustavihrea. Kumpi menee suoraan solenoidiin?enta se harmaa?
hoppa forever
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: virta

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kaide kirjoitti:Solenoidi oli viallinen vaikka startti oli pstettu syyskuussa motonetista.mihin muuten menee virtalukon musta piuha ja mustavihrea. Kumpi menee suoraan solenoidiin?enta se harmaa?
Kattelin tota MK1 Taunuksen kaaviota ja siinä lähti virtalukolta mustajohto solenoidille, musta/keltainen sytytysvirta ja harmaa menee niin sanotuille Saksanparkeille. Keltainen radiolle.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kaide
Viestit: 62
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 09:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Eli musta ja mustakeltainen menee suoraan starttiin ilman mitaan sulake tai virranjakajan kautta tms..?
hoppa forever
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kaide kirjoitti:Eli musta ja mustakeltainen menee suoraan starttiin ilman mitaan sulake tai virranjakajan kautta tms..?
Se musta/keltainen menee virtalukolta suoraan Puolan esivastusjohdolle (kiertää sulakerasian kautta, mut ei sulakkeen kautta), esivastuksen jälkeen haarautuu puolalle sekä startin solenoidille (Solenoidilta tulee puolalle startatessa suora jännite ohi esivastuksen). Varsinainen solenoidin "herätejohto" on se musta. Sulakkeita ei ole minkään johdon välissä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kaide
Viestit: 62
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 09:26
Paikkakunta: Vantaa

solenoidi

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Eli mustakeltainen johto on voinut polttaa solenoidin?missa kohtaa esivastus on konetilassa, pitaako se vaihtaa ettei toistu?vai onko se sisätilan puolella?
hoppa forever
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Huonouttaan se rikki menee,ei sitä mikään johto polta.Ei siellä mitään esivastuksia ole.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: solenoidi

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kaide kirjoitti:Eli mustakeltainen johto on voinut polttaa solenoidin?missa kohtaa esivastus on konetilassa, pitaako se vaihtaa ettei toistu?vai onko se sisätilan puolella?
Tosiaan, ei se mustakeltainen johto mitään solenoidia polta ja kyllä siellä konehuoneessa on esivastusjohto jonka kautta menee virtaska puolan plusnapaan :) Sen vastusjohdon toinen pää on jossain jarrutehostimen alla ja toinen pää siellä lähellä jäähdyttäjää, puolan vieressä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

täällä kun mois on noita sähköjä tutkinu, niin mikä mahtaa mk3 tanen johdoissa olla siinä vilkun viiksen alla valkonen johto mikä on katkastu? ihmettelin farkussa sitä ja sitten kun katoin varaosa raatoa niin siinä sama juttu.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Samu kirjoitti:täällä kun mois on noita sähköjä tutkinu, niin mikä mahtaa mk3 tanen johdoissa olla siinä vilkun viiksen alla valkonen johto mikä on katkastu? ihmettelin farkussa sitä ja sitten kun katoin varaosa raatoa niin siinä sama juttu.
Harmaa se johto on ainakii mun MK2 Tanes ja se on just se "Saksanparkkien" johto. Jos juotat sen johdon ehjäks, nii esim. vasen parkki syttyy palamaan jos laitat vilkun vasemmalle. Tämä siis silloin kun ei ole virrat päällä :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Esivastusjohto alentaa puolalle tulevan jännitteen moottorin käydessä johonkin 9 volttiin(?) ja startatessa virta tulee solenoidin kautta toista johtoa pitkin täytenä 12 volttina. Näin saadaan parempi kipinä kylmäkäynnistyksessä kun puola on suunniteltu toimimaan tuolla 9:llä voltilla.
Ford johtaa.
Kaide
Viestit: 62
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 09:26
Paikkakunta: Vantaa

niks ja naks

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Vaihdoin uuden startin, nyt vain kuuluu naks ei muuta
hoppa forever
Vastaa Viestiin