Sivu 2/3

Lähetetty: 02 Joulu 2013, 15:07
Kirjoittaja Jari H
Aattelin camaroon tehä rallimoottorin perään 3" tuplaputket ilman X:iä tms.
Tosin koneeseen tulee tilavuutta yli 2 litraa. Holset merkkisten vaimentimien lisäksi tulee jotkut läpivirtaus pöntöt.
5 litranen tilapäismoottori saa enskesän pärjätä yhdellä 2.25" putkella.

Lähetetty: 02 Joulu 2013, 16:39
Kirjoittaja Samu
mites toi x-pipe siellä moottorin lähellä sitten olis parempi? mulle sanottiin että tulis paremmat alaväännöt kun x-pipe on suurinpiirtein ennen taka-akselia.

Lähetetty: 02 Joulu 2013, 17:01
Kirjoittaja wekku
Tasaa pulssit nopeammin koneeseen päin.. En oo yhessäkään tehdastekoseessa putkistossa nähny X-pipeä taka-akseliston lähellä..

Lähetetty: 02 Joulu 2013, 19:14
Kirjoittaja Samu
ok. luin tossa muutaman googlatun infon ja mahd. eteen nekin kehottivat laittamaan.

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 00:44
Kirjoittaja ft79
wekku kirjoitti:X-pipe kannattaa laittaa melko lähelle konetta ja vapareissa on hyvä olla ekat vaimentajat kammiolliset että koneeseen saa riittävästi vastapainetta, suorat putket läpivirtaavilla vaimentajilla syö vääntöä..

Hyvänä esimerkkinä oli mun 5.2l V8 Aspen, siinä oli ostaessa peltisarjojen jatkona suorat 3" rosteri sivuputket, saatanallinen meteli ja vääntö kateissa, kulutuskin oli reilu 20l/100km, sit tein uuden putkiston peltisarjoista taakse päin, 3" -> 2.5 supparit -> X-pipe -> suoraa putkea riittävästi ja takapenkin alle 2 x 2.5" kammio Raptorit josta sit ulostulot hieman ennen perää alas päin, vääntö parani merkittävästi, meteli pieneni ja kulutus laski 15-17l/100km..

kaverilla 5.0 capricessa vastaavia kokemuksia..
ei suorilla putkilla lisääntynyt kun kulutus.. :)

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 00:45
Kirjoittaja JeeSe
Holsetin vaimentimissa vissiin yleensä on sen verran kuristusta, että sen jälkeen toimii suora putkikin. :)

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 08:46
Kirjoittaja wekku
Turbo syö kyl hyvin meteliä ja paremmin hengittää jos on läpivirtaavat vaimentimet..

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 10:19
Kirjoittaja Jari H
JeeSe kirjoitti:Holsetin vaimentimissa vissiin yleensä on sen verran kuristusta, että sen jälkeen toimii suora putkikin. :)
Vaimentimet tulee poistamaan turbiinin vihellystä. Kaasua nostettaessa vinkuu ikävästi 72mm ropelli ilman vaimenninta. Kahta semmosta ei jaksa vanhus enää kuunnella.

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 10:32
Kirjoittaja Vermilion
Jari H kirjoitti:
Vaimentimet tulee poistamaan turbiinin vihellystä. Kaasua nostettaessa vinkuu ikävästi 72mm ropelli ilman vaimenninta. Kahta semmosta ei jaksa vanhus enää kuunnella.
Millaiset putket sulla on tossa sun 380 polleisessa? 2,5"?

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 10:53
Kirjoittaja Jari H
Garretin perässä on yksi 3" putki yhdellä Simonssin lyhyellä läpivirtaus vaimentimella.

Lähetetty: 03 Joulu 2013, 21:36
Kirjoittaja jeddah
Joo ei todella isompi ränni tarkoita isompaa tehoa.
Mulla veekutosessa 2 x 1,75", 197hv ja 268nm. Orkkiksena 2 x 2", 168hv ja 230nm... 8)
Tosin ei siinä vaimentimet paljoo ahista, kuten auton melutason kuulleet lienevät huomanneet.

Lähetetty: 16 Joulu 2013, 09:52
Kirjoittaja Vermilion
Tähän asiaan liittyen hitsasin viikonloppuna pakoputkeen reijän toiselle labdalla.
Tarkoituksena laittaa http://www.innovatemotorsports.com/products/MTXL.php

Näkyy tuo pakoputken suojasukka ruostuttavan tuota lyhyttä ei haposkestävää lähtöä pakoputkelta 60-80cm pätkää. Onko kellää jotain muuta lämpösuojaa kuin
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131000/P ... riste-212m

toi on meinaan huonoa. Tai noh... kyllä se lämpoä eristää mutta muuten huonoa.

Lähetetty: 16 Joulu 2013, 22:10
Kirjoittaja Jari H
Kokeile Black Satinia, leikkaa kivasti säteilylämpöä.

Lähetetty: 16 Joulu 2013, 22:37
Kirjoittaja Vermilion
Jari H kirjoitti:Kokeile Black Satinia, leikkaa kivasti säteilylämpöä.
Mistäs tollasta saa ostettua? Onko ihan purkki kamaa?
Tartuuko millaisen pintaan?

Lähetetty: 16 Joulu 2013, 22:57
Kirjoittaja Sultzi
VHT flame proof tuntuis pysyvän paljon paremmin osissa kiinni kuin black satin ja sekin eristää lämpöä kohtuullisesti. Itellä ollu pakosarjassa, pakopesässä ja downpipessä, hienosti pysyny. Samallalailla parilla kaverillakin, paremmin pysyneet kuin black satin hiekkapuhalletussa vaparin pakosarjassa ruiskulla vedettynä..