Sivu 2/2

Lähetetty: 22 Joulu 2013, 23:45
Kirjoittaja FoorttiFani
kyl ite laittaisin sen t3 kaasarinokan. Toi t2 tuntuu viel aikast miedolta, mut on kyllä tosi hyvä ajella, vääntöö alhaalla ihan riittävästi. Mut jos tehoa haluut lähelle 200hp ni kyl se t3 mun mielest

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 01:04
Kirjoittaja TaunusVolvo2.3
Sultzi kirjoitti:Turha sitä ns. kisanokkaa on pelätä, pystyy hienosti semmosellakin ajelemaan normiajoa, varsinkin kun sulla on triplatuplat siinä..
Mutta ilmeisesti lähtee vetämään korkemmalta ja syö enmpi pensaa.

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 01:08
Kirjoittaja TaunusVolvo2.3
FoorttiFani kirjoitti:kyl ite laittaisin sen t3 kaasarinokan. Toi t2 tuntuu viel aikast miedolta, mut on kyllä tosi hyvä ajella, vääntöö alhaalla ihan riittävästi. Mut jos tehoa haluut lähelle 200hp ni kyl se t3 mun mielest
Haluan mielummin alavääntöisen kuin että huippu teho on todella korkeilla kierroksilla, ja ilmeisesti T2 on alavääntöinen ja oikenlaisella laitolla pääsee 200heppaan

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 01:12
Kirjoittaja TaunusVolvo2.3
TaunusVolvo2.3 kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Turha sitä ns. kisanokkaa on pelätä, pystyy hienosti semmosellakin ajelemaan normiajoa, varsinkin kun sulla on triplatuplat siinä..
Mutta ilmeisesti lähtee vetämään korkemmalta ja syö enmpi pensaa.
En tiedä sitten vaikuttaako triplat paremmin saamaan alavääntöä.

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 01:16
Kirjoittaja TaunusVolvo2.3
Luin jostain että T3 lähtee vetämään n.3500rpm, lähtisiköhän vetämään paljonkin pienemmillä kierroksilla kun on korkeammat puristukset ja triplat.

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 09:05
Kirjoittaja Sumu
Mitkä sisäkurkut triploissa? Pienemmillä luulisi alaväännön paranevan.

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 10:47
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
2.8 sylinteritilavuutta sen verta et vääntää! Laita se T3 nokka vaan, mulla oli t2 ja mielestäni aika mieto. Ja kulutukseen, ni moottori aivan väärä jos koitetaan mennä pisaralla pisimmälle :wink:

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 11:00
Kirjoittaja Taunus-Sälli
juu ei mitään t2 nokkaa, mulla oli 2.8 koneessa t4 nokka ja soli ihan bueno,hienosti kävi tyhjäkäyntiä tonnin nurkilla ja veti alhaaltaki ihan tarpeeksi. toki siinä oli paljon muutaki tehty ja kaasarina 4-kurkkunen..

usko nyt vaan mitä kaikki koittaa sanoo että älä pelkää sitä nokkaa :wink:

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 11:59
Kirjoittaja p3
TaunusVolvo2.3 kirjoitti:Luin jostain että T3 lähtee vetämään n.3500rpm, lähtisiköhän vetämään paljonkin pienemmillä kierroksilla kun on korkeammat puristukset ja triplat.
T4 3000 - 7500 rpm
T3 2000 - 6500 rpm

Valmistan ilmoittamat ns. käyttöalueet, nuo ei tarkota sitä että oikein tehty / säädetty motti ei toimi pienemmillä kierroksilla, tuo T4 menee kyllä turhan ylös kun päälle 6000 rpm ei Golognelle suositella.

Ne on niitä Esson baarin juttuja että 300 asteisella nokalla varustetun koneen minimi kierrokset on 3500rpm ottaen huomioon että nokkaprofiilit on kutakuinkin järkevät.

Enempi olisin huolissani niistä triploista, vakio kansilla / pakopuolella / nokalla taitaa hyöty olla visuaalista.........joka tapauksessa ne on paljon hankalampi saada toimimaan pienillä kierroksilla kun esim. tuo T3.

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 13:06
Kirjoittaja Vermilion
Kuva

Siinä ja sillä siisti

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 15:32
Kirjoittaja SporttiJanne
Mulla löytyy hyllystä isolaakerinen T3 ja pikkulaakerinen T4 Kent nokka-akseli. Molemmat uusista aihioista, ei siis hiottuja.
Hinta on kilpailukykyinen ja kysymällä selviää (sähköposti: info@sporttiauto.com, privaattiviesti tai puhelin 02-5332686).

Tuollainen konehan olisi kiva kokeilla ensin niillä kolmella kaasarella ja sitten vaihtaa niiden tilalle ruiskuläppärungot ja katsoa minkä verran teho nousee. Kokeilin tuon muinoin yhdellä kaasarilla vakiohkossa 2,3:ssa:
KuvaKuva

Koko juttu täällä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen

Lähetetty: 23 Joulu 2013, 15:57
Kirjoittaja ardhu
Vähän offtopicia. Mutta toi ois kyllä tyylikäs vaihtoehto.