Fordin 2.8 viriosia?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Fordin 2.8 viriosia?

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

Osaako kukaan sanoa mistä saa tuohon fordin 2.8 v6:een tuommoset korkepuristeiset männät?? Tai jos haluaa ruveta ottaan tehoa niin minkälainen nokka kannattaisi laittaa minkälainen vaihtoehto olisi Kent Cams V6T21 ? Kiitos jo etukäteen!
Taunus 2.8 V6
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Colognen puristus-suhdetta nostetaan yleensä kansia laskemalla....tuo nokka on ruiskukoneeseen ja vieläpä melko mieto sellainen, mutta piristää se tuokin nokka konetta jo vähäsen.


Tietysti pitää tietää millaisen koneestasi haluat, nokan ja muidenkin osien valinta sitten sen mukaan...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kaikennäköstä sälää löytyy burtonpowerilta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jenkki moottoreissa on puristus suhteena 8.0 tai 8.2 euroopan maillessa taitaa olla 9.0 vakiona.
Burtonilta löytyy tako turbo männät 8.5 puristuksella.

Mittatilauksena saa spottiautosta sellasia mäntiä kun haluaa.

Tuo nokka mitä tarjosit on jossain turbo käytössä ok. Mutta vaparina tuolla ei mitään kovia tehoja saa.
Cologne on vaparina aika huono vapaasti hengittävänä viritettävä ehkä saat jollain kovalla nokalla 180-200 heppaa. Mutta sitte se hajoaankin. Normaali kamoilla ei voi kierrättää yli 6500-7000 kierrosta sitte se hajoaa.

Takokamoilla saat lisää kierroksia, mutta sitte leviää joku muu jo.. (lohko) ja saatat saada hurjat 225 heppaa. Alakierrosvääntö on olematon.

Viritä enemmin OHC:ta vaparina tai cossu moottoria saat paljo paremmin tehoa halvemmalla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei tässä taaskaan kysytty mitä kannattaa virittää, vaan neuvoja 2,8:lle....viritä vaan ihan oman mielesi mukaan koneesi.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

Tuossa moottorissa on triplakaasarit niin eikö tuo Kent Cams V6T21 sovi oikeen sille? Enkä mitää huimia lukemia tarvitsekaan, suunnitellut vaan johonki 200hv:n pintaan. Että olis semmonen mukava käyttis :)
Taunus 2.8 V6
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mulla on tuo sama nokka itsellä samassa moottorissa. Mitään en osaa sanoa millanen on yläkierroksilla. Mutta moottori toimii alueelta 1600-6000 about. Tosin en osaa tarkkaan sanoa sitäkään, mulla on matalapuristeiset männät. Ehkä jopa matallemmaltakin toimii koska olis korkeempi puristus kuin mulla.

Mutta 185 heppaa saat tolla nokalla ja 3 kaasarilla ja vakio männillä .
Kansia muokkaamalla varmaan 200 ja jos hankit korkeampi puristeiset männät varmaan vähän vielä lisää.

Burtonin sivuja seilaisin sieltä saa suht hyvin tietoa mitä tarjolla mihinkä hintaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

selvä kiitos
Taunus 2.8 V6
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Eiköhän ne yleiset kentcams nokat oo hyviä, saa vissiin sielt burtonilta. Itellä on t2, asteita en just muista. tosi hyvä ihan normiajossa, rajumpikin sais mielestäni olla. ja mul tehoa hiukan vajaa 160hp, muutakin pientä toki tehty koneelle. Eli jos tota 200hp tavoittelet ni kyl mun mielest vähintään se t3 nokka ois hyvä
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

osaatko sanoa kummalla nuista nokista (T3 vai kentcams V6T21) saa enemmän tehoa, ilmeisesti molemmat tehty suht alakierroksille.
Taunus 2.8 V6
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No kyllä T3 sopii triplakaasareille paremmin ja antaa enemmän tehoa kuin T21 joka on tarkoitettu ruiskulle....T3 on huomattavasti enemmän nostoa ja asteitakin...T3 toimii vielä suht hyvin alhaaltakin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

viewtopic.php?t=3366&sid=e45807659d2bf1 ... a3c4eefcac

Tossa käyty nokkajuttuja läpi aiemmin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

Nyt olen aika vakavasti kääntymässä tuon puoleen, mitä mieltä? http://www.larkspeed.com/index.pl?p=98V6T2K&a=i
Ilmeisesti tuo V6T31K on enempi kisa käyttöön: http://www.larkspeed.com/index.pl?p=14V6T31K&a=i.
Eli tarkoituksena saada ripeä liikkeinen käyttis, on peltisarjat, triplakaasarit, kantta lasketaan ja virtauksia parannellaan, nokka vain vielä epäselvä. :)
Taunus 2.8 V6
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mikä vika rallyracen nokissa on? olis melkeen satasen halvempaakin.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Turha sitä ns. kisanokkaa on pelätä, pystyy hienosti semmosellakin ajelemaan normiajoa, varsinkin kun sulla on triplatuplat siinä..
Vastaa Viestiin