Fordin 2.8 viriosia?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

kyl ite laittaisin sen t3 kaasarinokan. Toi t2 tuntuu viel aikast miedolta, mut on kyllä tosi hyvä ajella, vääntöö alhaalla ihan riittävästi. Mut jos tehoa haluut lähelle 200hp ni kyl se t3 mun mielest
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

Sultzi kirjoitti:Turha sitä ns. kisanokkaa on pelätä, pystyy hienosti semmosellakin ajelemaan normiajoa, varsinkin kun sulla on triplatuplat siinä..
Mutta ilmeisesti lähtee vetämään korkemmalta ja syö enmpi pensaa.
Taunus 2.8 V6
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

FoorttiFani kirjoitti:kyl ite laittaisin sen t3 kaasarinokan. Toi t2 tuntuu viel aikast miedolta, mut on kyllä tosi hyvä ajella, vääntöö alhaalla ihan riittävästi. Mut jos tehoa haluut lähelle 200hp ni kyl se t3 mun mielest
Haluan mielummin alavääntöisen kuin että huippu teho on todella korkeilla kierroksilla, ja ilmeisesti T2 on alavääntöinen ja oikenlaisella laitolla pääsee 200heppaan
Taunus 2.8 V6
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

TaunusVolvo2.3 kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Turha sitä ns. kisanokkaa on pelätä, pystyy hienosti semmosellakin ajelemaan normiajoa, varsinkin kun sulla on triplatuplat siinä..
Mutta ilmeisesti lähtee vetämään korkemmalta ja syö enmpi pensaa.
En tiedä sitten vaikuttaako triplat paremmin saamaan alavääntöä.
Taunus 2.8 V6
TaunusVolvo2.3
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Syys 2012, 07:35
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja TaunusVolvo2.3 »

Luin jostain että T3 lähtee vetämään n.3500rpm, lähtisiköhän vetämään paljonkin pienemmillä kierroksilla kun on korkeammat puristukset ja triplat.
Taunus 2.8 V6
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Mitkä sisäkurkut triploissa? Pienemmillä luulisi alaväännön paranevan.
Sedan GT '73
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

2.8 sylinteritilavuutta sen verta et vääntää! Laita se T3 nokka vaan, mulla oli t2 ja mielestäni aika mieto. Ja kulutukseen, ni moottori aivan väärä jos koitetaan mennä pisaralla pisimmälle :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

juu ei mitään t2 nokkaa, mulla oli 2.8 koneessa t4 nokka ja soli ihan bueno,hienosti kävi tyhjäkäyntiä tonnin nurkilla ja veti alhaaltaki ihan tarpeeksi. toki siinä oli paljon muutaki tehty ja kaasarina 4-kurkkunen..

usko nyt vaan mitä kaikki koittaa sanoo että älä pelkää sitä nokkaa :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

TaunusVolvo2.3 kirjoitti:Luin jostain että T3 lähtee vetämään n.3500rpm, lähtisiköhän vetämään paljonkin pienemmillä kierroksilla kun on korkeammat puristukset ja triplat.
T4 3000 - 7500 rpm
T3 2000 - 6500 rpm

Valmistan ilmoittamat ns. käyttöalueet, nuo ei tarkota sitä että oikein tehty / säädetty motti ei toimi pienemmillä kierroksilla, tuo T4 menee kyllä turhan ylös kun päälle 6000 rpm ei Golognelle suositella.

Ne on niitä Esson baarin juttuja että 300 asteisella nokalla varustetun koneen minimi kierrokset on 3500rpm ottaen huomioon että nokkaprofiilit on kutakuinkin järkevät.

Enempi olisin huolissani niistä triploista, vakio kansilla / pakopuolella / nokalla taitaa hyöty olla visuaalista.........joka tapauksessa ne on paljon hankalampi saada toimimaan pienillä kierroksilla kun esim. tuo T3.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kuva

Siinä ja sillä siisti
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Mulla löytyy hyllystä isolaakerinen T3 ja pikkulaakerinen T4 Kent nokka-akseli. Molemmat uusista aihioista, ei siis hiottuja.
Hinta on kilpailukykyinen ja kysymällä selviää (sähköposti: info@sporttiauto.com, privaattiviesti tai puhelin 02-5332686).

Tuollainen konehan olisi kiva kokeilla ensin niillä kolmella kaasarella ja sitten vaihtaa niiden tilalle ruiskuläppärungot ja katsoa minkä verran teho nousee. Kokeilin tuon muinoin yhdellä kaasarilla vakiohkossa 2,3:ssa:
KuvaKuva

Koko juttu täällä:
http://sporttiauto.com/index.php?p=kaas ... -tehdaeaen
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Vähän offtopicia. Mutta toi ois kyllä tyylikäs vaihtoehto.
Vastaa Viestiin