xr4 2.8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Satyricon-92
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

xr4 2.8

Viesti Kirjoittaja Satyricon-92 »

viikonloppuna pitäis saaha ujutettua tuo 2.8 v6 taunuksen keulille.. minkäskokoinen bensapumppu riittäis? kun tässä on näemmä ehkä ollut sähköinen pumppu vakiona?? sitten katselin et venttiilikoppien kansista lähtee lähdöt.. minne? ja mikä sytkäboksi kannattais asentaa kun on kärjetön sytytys? vai jostain ostaa kärjellinen?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ilmeisesti k-jetti? mätänetistä saa sähkösiä b-pumppuja ford 2.8 v6

eihän niissä venakopissa pitäis sen ihmeellisempää olla kuin pcv-venttiili ja öljyntäyttöaukko huohotinmallin korkilla.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Satyricon-92
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

Viesti Kirjoittaja Satyricon-92 »

No -92 mallin sierrasta on purettu.. siitä nyt noin 7v aikaa kun tekniikka purettu ja ei ennen kutosten kans oo pelattu,vaan ohc kans.. Eli vaihtaa vain normi huohottimen ja tukkii toisen venttiilikopan liittimen? Ku huohottimesta lähtee pitkä putki.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Jos on alkuperänen -92 kone, niin on 2.9 Efi.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Satyricon-92
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

Viesti Kirjoittaja Satyricon-92 »

Jaa a.. Otteessa sanotaan 2,8
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

pcv-venttiilistä meni muistaakseni letku imukoppaan.

tossa on 2.8
Kuva

ja tossa 2.9
Kuva

parhaitenhan ton erottaa tosta tyhjäkäyntiventtiili härpäkkeen paikasta. ja siitä että 2.8:ssa on kaks pakokanavaa per puoli
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:Jos on alkuperänen -92 kone, niin on 2.9 Efi.
Katoin kans äsken et jonkun tiedon mukaan -89 malleis ois ollu viimmiset 2.8:t rinnan 2.9: kanssa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

suomessahan on aina myyty menneen vuoden malleja..

mites se viiminen suomi siipicossu.. oliko niin että rekisteröitiin/myytiin 2 vuotta jäljessä.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Satyricon-92
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

Viesti Kirjoittaja Satyricon-92 »

Mites se bensapumppu? Ku siis kaasariks muutetaan?
Avatar
Mois
Viestit: 7844
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Satyricon-92 kirjoitti:Mites se bensapumppu? Ku siis kaasariks muutetaan?
Mekaaninen pumppu pelaa, mut maku asia kumman laittaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Satyricon-92
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Syys 2013, 23:40

Viesti Kirjoittaja Satyricon-92 »

Okei.. Uusia kysymyksiä.. Nyt on keulille pata saatu ja aski paikallaan. Viskon flekti, mites tuleeko se sierrassa pidemmälle? Kun syyläri ei mahdu paikoilleen..
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

taunuksessa kun ei ole viskoa niin on paljon lähempänä konetta toi flekti..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: xr4 2.8

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Iltaa,

Onkos Xr4 mallin 2.8 v6 ollenkaan mekaaniselle bensapumpulle "käyttötankoa"?

Laittelin caprin moottorin käyttökuntoon mutta bensapumppu ei ime..
Helpostihan sen kävis vilkasemassa, mutta en pääse auton luokse nyt viikkoon tai pariin..
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: xr4 2.8

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No ei tietenkään ruiskukoneessa ole alunperin sitä tankoa.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: xr4 2.8

Viesti Kirjoittaja ardhu »

No tätä ajattelinkin..

Käyköhän muista v6 moottoreista kyseinen tanko? Osaako joku sanoo millanen jobi se on sinne lisätä kun kone jo paikallaan?
Vastaa Viestiin