Puristusmittaus ja mahdollisia muut asiat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Vesipuhdistus tehty.
Meni ihan OK. Ei ongelmia.
En kyllä mitään mustaa pakokaasua saanut aikaan. Paljon vaan valkoista vesihöyryä.
Mitä #1 pytyn palotilaa pystyin valon kanssa katsomaan sytytystulpan reiän kautta, niin näyttää, että männän laki on paljon puhtaampi, mitä ennen pesua.
Tyhjäkäynti tasain, vaikka on vielä vähän viturallaan perusennakko ennen ECUn säätöä. Sen kun vielä kerran säädän, niin uskon, että voi vesilasitestin tehdä imusarjan päällä.
Teen tämän vesihöyrypesun vielä ennen kevättä, kun teen samalla moottoriöljyhuuhtelun.
Kiitos kundit vinkistä.
-Hessu-
Meni ihan OK. Ei ongelmia.
En kyllä mitään mustaa pakokaasua saanut aikaan. Paljon vaan valkoista vesihöyryä.
Mitä #1 pytyn palotilaa pystyin valon kanssa katsomaan sytytystulpan reiän kautta, niin näyttää, että männän laki on paljon puhtaampi, mitä ennen pesua.
Tyhjäkäynti tasain, vaikka on vielä vähän viturallaan perusennakko ennen ECUn säätöä. Sen kun vielä kerran säädän, niin uskon, että voi vesilasitestin tehdä imusarjan päällä.
Teen tämän vesihöyrypesun vielä ennen kevättä, kun teen samalla moottoriöljyhuuhtelun.
Kiitos kundit vinkistä.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
En vielä.
Teen ensi keskiviikkona talli-iltana vielä uudelleen tuon vesihuuhtelun.
Sitten uusi puristusmittaus.
Mitäs jos olisi venajousi poikki?
Näkeekö sen helposti, kun on venakopat auki? Ei ole koskaan sellaista tullut eteen vielä.
-Hessu-
Teen ensi keskiviikkona talli-iltana vielä uudelleen tuon vesihuuhtelun.
Sitten uusi puristusmittaus.
Mitäs jos olisi venajousi poikki?
Näkeekö sen helposti, kun on venakopat auki? Ei ole koskaan sellaista tullut eteen vielä.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
OK,
Veikkaan tosiaan, että se pörinä, mikä kuulosti viime syksynä ekaa kertaa tiellä tuolla Caprilla ajaessani, että olisi pytty pimeä tms, niin johtuukin varmaan sittenkin kuskin puolen pakosarjan ja pakoputken liitoksesta.
Tai sitten sen puolen lambda-anturin kierreliitoksesta.
Se lambdan kierre on siitä putken kierteistään korkanut ja ei mennyt anturi ihan pohjaan asti, mitä toisen puolen anturi taas meni.
Se kuskin puolen "helmiliitos", vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan, on kanssa vähän arveluttava.
Ensinnäkin ne kaksi sen liitoksen pulttia ei menneet ensin kunnolla kierteilleen ja kun sitten ryhdyin avaamaan kierretapilla niitä, niin en usko, että ne kierteet ensinnäkään olivat alunperin metriset, vaan jotkut tuumaset.
Pitäisi siis koko vitus kuskin puolen pakosarja ottaa irti, että pääsisi työpöydällä ruuvipenkissä ne kierteet kunnostamaan ja samalla sen lambda-anturin kierteen hitsaisi uuden kierreosan tai saisi sen olemassa olevan kanssa kieretapilla kunnostettua, jos vain tietäisi mikä kierretappi siihen menee.
Arvatkaa vaan onko intoa ja uskallusta niitä pakosarjan pultteja alkaa aukomaan. Jos napsuu poikki, niin vitun jee.
Onko teillä viisaammilla sitä lambda-anturin kierteen kokoa ja nousua tiedossa?
Sen sentäs saisi helposti auton alla tehtyä kuntoon, kun on helppo pääsy auton alla siihen kierrekohtaan putkessa.
Veikkaan tosiaan, että se pörinä, mikä kuulosti viime syksynä ekaa kertaa tiellä tuolla Caprilla ajaessani, että olisi pytty pimeä tms, niin johtuukin varmaan sittenkin kuskin puolen pakosarjan ja pakoputken liitoksesta.
Tai sitten sen puolen lambda-anturin kierreliitoksesta.
Se lambdan kierre on siitä putken kierteistään korkanut ja ei mennyt anturi ihan pohjaan asti, mitä toisen puolen anturi taas meni.
Se kuskin puolen "helmiliitos", vai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan, on kanssa vähän arveluttava.
Ensinnäkin ne kaksi sen liitoksen pulttia ei menneet ensin kunnolla kierteilleen ja kun sitten ryhdyin avaamaan kierretapilla niitä, niin en usko, että ne kierteet ensinnäkään olivat alunperin metriset, vaan jotkut tuumaset.
Pitäisi siis koko vitus kuskin puolen pakosarja ottaa irti, että pääsisi työpöydällä ruuvipenkissä ne kierteet kunnostamaan ja samalla sen lambda-anturin kierteen hitsaisi uuden kierreosan tai saisi sen olemassa olevan kanssa kieretapilla kunnostettua, jos vain tietäisi mikä kierretappi siihen menee.
Arvatkaa vaan onko intoa ja uskallusta niitä pakosarjan pultteja alkaa aukomaan. Jos napsuu poikki, niin vitun jee.
Onko teillä viisaammilla sitä lambda-anturin kierteen kokoa ja nousua tiedossa?
Sen sentäs saisi helposti auton alla tehtyä kuntoon, kun on helppo pääsy auton alla siihen kierrekohtaan putkessa.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
En tiiä onko useammalla eri kierteellä? http://www.autotune.fi/tuote/114/lambda ... i-m18x15mm
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Biltemas on ainakii tulpankierteiden selvimistappejahessu75 kirjoitti:Joo,
Löysin Ranger Sttion foorumilta just tuon saman kierrekoon ja nousun.
Eli, vanhempien autojen sytytystulppa koko.
Varmaan pitäisi löytyä kierretappi sille jostain varaosaliikkeestä.
Kiitos.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
HYvä.
Käyn katsomassa sieltä.
Motonetissä on kanssa joku kierretappi, mutta hintaa 26 euroa. Aika paljon yhdestä kierretapista ja jos tarvinnee vaan yhden kerran sitä.
Taas Biliteema tulee ja pelastaa. Kierretyöalu Bilitemassa 8 egee.
Käyn katsomassa sieltä.
Motonetissä on kanssa joku kierretappi, mutta hintaa 26 euroa. Aika paljon yhdestä kierretapista ja jos tarvinnee vaan yhden kerran sitä.
Taas Biliteema tulee ja pelastaa. Kierretyöalu Bilitemassa 8 egee.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Laitetaa nyt linkkikin sille kierretyökalulle
http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikkaust ... rja-18128/
http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikkaust ... rja-18128/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98