Puristusmittaus ja mahdollisia muut asiat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Moro poijjaat.
Virranjakajan kannen kävin nopsaan tallilla nappaamassa irti koneesta.
Aika pelottavan näköiset on kontaktipinnat:
Kaikki kontaktipinnat ihan kuopalla ja tuossa valkoisessa scheissessa. Ruuvarilla rapsuttamalla lähtee.
Pyörijä ei myöskään parhaassa iskussa:
Klasu,
Pitää tuo oma suodatin ohittaa hetkeksi ja kokeilla ajaa ilman sitä lenkki, kun on uudet sytkähilut.
-Hessu-
Virranjakajan kannen kävin nopsaan tallilla nappaamassa irti koneesta.
Aika pelottavan näköiset on kontaktipinnat:
Kaikki kontaktipinnat ihan kuopalla ja tuossa valkoisessa scheissessa. Ruuvarilla rapsuttamalla lähtee.
Pyörijä ei myöskään parhaassa iskussa:
Klasu,
Pitää tuo oma suodatin ohittaa hetkeksi ja kokeilla ajaa ilman sitä lenkki, kun on uudet sytkähilut.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
kansi näyttää aika paskalta, mut mitä tosta pyörijästä saa selvää niin ei niin kamala oo. mut eipä se uus paljoa maksa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Tuommoiseksihan ne jakajankopat aina menee, paljon huonommillakin on tullut ajettua ja silti on toiminut moitteetta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Puristukset mitattu ja kaikki ok.
Vika nähtävästi myös löytyi muiden testin ja säätöjen lomassa.
Se perusennakko oli jotenkin päässyt säätymään sitten viime kerran säädön jälkeen.
Kun SPOUT johto irti käynnistin ja lampulla lähdin etsimään kampuran merkkiä asteikolta, ei se edes osunut astemerkkilevylle!
Oli siellä vasemmalla puolella jotain 30mm.
Mitä vittua.
Mä tasan tarkkaan säädin sen viime kerralla. En keksi mitään muuta kuin, että se virranjakajan jalan pultti on jostain syystä mun turailuista jäänyt vähän liian löysälle ja hiljaksiin säätynyt itse vituralleen.
Kun säädin perusennakon takaisin kymppiin, niin jo alkoi käymään nätisti!
Vielä kun tökkäsin sen SPOUT johon takaisin ECUun niin kyllä käy hianosti. EI mitään randomi kierrosten laskua ja röpöttämistä.
Putkesta ei tule niitä rikkaalle haisevia pöllähdyksiä ja pakokaasu on nyt ihan väritöntä.
Kiekkaa ottaa nyt vielä paremmin.
En ehtinyt ajaa sillä, kun hallitus kotona alkoi huhuilemaan ja piti tiputtaa hanskat siinä kohtaa.
Seuraavalla kerralla testiajoa ja pakokaasumittaukseen.
Nyt on hyvä fiilis taas tämän prokkiksen kanssa.
Kiitos kundit teille kaikille hyvistä vinkeistä ja avusta.
-Hessu-
Vika nähtävästi myös löytyi muiden testin ja säätöjen lomassa.
Se perusennakko oli jotenkin päässyt säätymään sitten viime kerran säädön jälkeen.
Kun SPOUT johto irti käynnistin ja lampulla lähdin etsimään kampuran merkkiä asteikolta, ei se edes osunut astemerkkilevylle!
Oli siellä vasemmalla puolella jotain 30mm.
Mitä vittua.
Mä tasan tarkkaan säädin sen viime kerralla. En keksi mitään muuta kuin, että se virranjakajan jalan pultti on jostain syystä mun turailuista jäänyt vähän liian löysälle ja hiljaksiin säätynyt itse vituralleen.
Kun säädin perusennakon takaisin kymppiin, niin jo alkoi käymään nätisti!
Vielä kun tökkäsin sen SPOUT johon takaisin ECUun niin kyllä käy hianosti. EI mitään randomi kierrosten laskua ja röpöttämistä.
Putkesta ei tule niitä rikkaalle haisevia pöllähdyksiä ja pakokaasu on nyt ihan väritöntä.
Kiekkaa ottaa nyt vielä paremmin.
En ehtinyt ajaa sillä, kun hallitus kotona alkoi huhuilemaan ja piti tiputtaa hanskat siinä kohtaa.
Seuraavalla kerralla testiajoa ja pakokaasumittaukseen.
Nyt on hyvä fiilis taas tämän prokkiksen kanssa.
Kiitos kundit teille kaikille hyvistä vinkeistä ja avusta.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
hienoa että edes jonkun 2.9 toimii munkin 2.9:n säädettävä ketjupyörä pitäis olla ens viikoks valmis. sitten sais vihdoin taas yli vuoden seisonnan jälkeen auton liikenteeseen
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Moro taas kaikki viisaammat.
Puristusmittari saatu viimein sopiva tulppien reikiin.
Mittaustulokset:
Cylinder 1: 11.9
Cylinder 2: 11.1
Cylinder 3: 11.1
Cylinder 4: 11.9
Cylinder 5: 10.5
Cylinder 6: 11.1
Mites tuo viitospytty? Onko aivan viturallaan? Männänrenkaat, venttiili? Vai, meneekö vielä siihen 10% heittoon?
Pitäisikö kokeille tämä "märkä pytty"- metodi. Teelusikallinen öljyä tulpan reiästä sisään ja uusi mittaus?
Kiitos etukäteen vastanneille.
-Hessu-
Puristusmittari saatu viimein sopiva tulppien reikiin.
Mittaustulokset:
Cylinder 1: 11.9
Cylinder 2: 11.1
Cylinder 3: 11.1
Cylinder 4: 11.9
Cylinder 5: 10.5
Cylinder 6: 11.1
Mites tuo viitospytty? Onko aivan viturallaan? Männänrenkaat, venttiili? Vai, meneekö vielä siihen 10% heittoon?
Pitäisikö kokeille tämä "märkä pytty"- metodi. Teelusikallinen öljyä tulpan reiästä sisään ja uusi mittaus?
Kiitos etukäteen vastanneille.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
voi olla että joku siellä vitosessa päästää painetta läpi. onko mekaaniset vai hydrauliset nostajat?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
jos sulla on ohivuotomittari niin joo. ja ne nostajat on alunperin hydrauliset mutta niitä saa myös kovilla. itekin jätin hydrauliset, mutta nokan ajotuksessa kyllä v¤#utti etten ostanut kovia
jos et oo venttiileitä putsannut niin voi olla että siellä on vaan karstaa kertynyt ja venttiili vuotaa sen takia.
jos et oo venttiileitä putsannut niin voi olla että siellä on vaan karstaa kertynyt ja venttiili vuotaa sen takia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti