tyhjäkäynti ongelmaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
tyhjäkäynti ongelmaa
heittäkääpä mahd. ongelmia kun tyhjäkäynti ei pysy paikaallaan eli sammuu.
Itselläni kyllä on vielä liuta kikkoja mitä en ole kokeillut, mutta kaikkea voi ehdottaa jospa teiltä tulisi uusiakin neuvoja.
mootorina on 2.0 V6 kärjetönsytkä ja solexi
Tyhjäkäynti hävisi 20.5 perjantaina kun kävin tankkaamassa (ajoin 16 km) sitä ennen auto seisoi puolivuotta eikä ollut viime vuonna mitään ongelmia.
Ongelma ilmenee kun auto lämpenee normaali lämmölle/ tai hieman yli auto sammuu melkein heti kun kytkimen polkaisee pohjaan jarruun ei tartte koskea, koska muutenhan vika olis liian ilmeinen.
Vika häviää hetkeksi kun auton sammuuttaa/sammuu ja antaa olla vähintää noin 10 sekunttia issekseen.
Vaihdettu uudet tulpat ja kaasari putsattu
Itselläni kyllä on vielä liuta kikkoja mitä en ole kokeillut, mutta kaikkea voi ehdottaa jospa teiltä tulisi uusiakin neuvoja.
mootorina on 2.0 V6 kärjetönsytkä ja solexi
Tyhjäkäynti hävisi 20.5 perjantaina kun kävin tankkaamassa (ajoin 16 km) sitä ennen auto seisoi puolivuotta eikä ollut viime vuonna mitään ongelmia.
Ongelma ilmenee kun auto lämpenee normaali lämmölle/ tai hieman yli auto sammuu melkein heti kun kytkimen polkaisee pohjaan jarruun ei tartte koskea, koska muutenhan vika olis liian ilmeinen.
Vika häviää hetkeksi kun auton sammuuttaa/sammuu ja antaa olla vähintää noin 10 sekunttia issekseen.
Vaihdettu uudet tulpat ja kaasari putsattu
ongelma on itsestään parantunut enää ei sammu niin usein ja käy jopa tyhjäkäyntiä mutta vain 300-400 rpm..
Homma alkaa enempi viitata lämpeämiseen koska alla normaali lämmön pelittää hyvin (olis sveitsiläinen taskunauriin tekijäkin kateellinen tyhjäkäynnille) ja siten kun menee normaaliin tai hieman yli niin alkaa ongelmat.
Kaaasarissa on bakeliitit ja kaasari ei kuumene joten ei pitäs hyörystymis ongelmaa olla.
Tulpanjohdot kokeiltu toisilla ei vaikutusta.
Pitää kokeilla viellä uudella pyörijällä ja kannella
Homma alkaa enempi viitata lämpeämiseen koska alla normaali lämmön pelittää hyvin (olis sveitsiläinen taskunauriin tekijäkin kateellinen tyhjäkäynnille) ja siten kun menee normaaliin tai hieman yli niin alkaa ongelmat.
Kaaasarissa on bakeliitit ja kaasari ei kuumene joten ei pitäs hyörystymis ongelmaa olla.
Tulpanjohdot kokeiltu toisilla ei vaikutusta.
Pitää kokeilla viellä uudella pyörijällä ja kannella
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
mites ne tyhjäkäyntiruuvit..noin kuusi kerrosta auki,että menee ne suuttimet just sen kauluksen sisään..paras kyllä säätää kaasari irti että näkee missä ne on.
ne ei kyllä vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntiin tosiaan..
itelle kun vaihdoin sähköpumpun niin ei oo ollu tyhjäkäyntiongelmia,
mitä nyt kylmänä kun ei ole ryyppy käytössä ollenkaan..
paineen tasaaja kyllä pitäis vielä hakea kun bensa haisee reippaammin polkaistessa..
ne ei kyllä vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntiin tosiaan..
itelle kun vaihdoin sähköpumpun niin ei oo ollu tyhjäkäyntiongelmia,
mitä nyt kylmänä kun ei ole ryyppy käytössä ollenkaan..
paineen tasaaja kyllä pitäis vielä hakea kun bensa haisee reippaammin polkaistessa..
Taunus Maximus =)
17m manuaalissa on lukee että Solexia 2,5 kierrosta ja sillä ne pelitti viime kesänä vallan hyvin.. nyt ruuvasin 4 kierrokseen ja eikä mitään vaikuttanut..
Pitänee ottaa urakka tästä... kun ei se muuten tule valmiiksi
Pitänee ottaa urakka tästä... kun ei se muuten tule valmiiksi
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Mulla on Solexista jossain Suomenkielinen manuaali...cologne kirjoitti:17m manuaalissa on lukee että Solexia 2,5 kierrosta ja sillä ne pelitti viime kesänä vallan hyvin.. nyt ruuvasin 4 kierrokseen ja eikä mitään vaikuttanut..
Pitänee ottaa urakka tästä... kun ei se muuten tule valmiiksi
Täytyis scannata noi säätöjutskat siitä!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vika löytyi.. Sama vika oli myös viime vuonna, mutta se meni niin nopasti ohi ettei sitä enää muistanut.
Kaasuvivusto jumiutui keväällä ja tietenkin säädin sen sen mukaan (pienensin tyhjäkäyntiä).
M-foordissa ei ole kaasuvaijeria vaan kaasuvivusto.
Nyt lämmetessä vivusto ilmeisesti lähti jumista ja meni normaalitilaan ja meinasi sammua kun säätö oli päin persettä.
Ongelman ratkaisemiseksi pitää korjailla vivustoa.. Nyt kun tulee jumitila niin kierrokset on 2000.. eipähän sammu
ei kellään olis myydä
m-fordin vivuston kiinnikeitä imusarjaan ??
Kaasuvivusto jumiutui keväällä ja tietenkin säädin sen sen mukaan (pienensin tyhjäkäyntiä).
M-foordissa ei ole kaasuvaijeria vaan kaasuvivusto.
Nyt lämmetessä vivusto ilmeisesti lähti jumista ja meni normaalitilaan ja meinasi sammua kun säätö oli päin persettä.
Ongelman ratkaisemiseksi pitää korjailla vivustoa.. Nyt kun tulee jumitila niin kierrokset on 2000.. eipähän sammu
ei kellään olis myydä
m-fordin vivuston kiinnikeitä imusarjaan ??
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6