tyhjäkäynti ongelmaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

tyhjäkäynti ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

heittäkääpä mahd. ongelmia kun tyhjäkäynti ei pysy paikaallaan eli sammuu.
Itselläni kyllä on vielä liuta kikkoja mitä en ole kokeillut, mutta kaikkea voi ehdottaa jospa teiltä tulisi uusiakin neuvoja.

mootorina on 2.0 V6 kärjetönsytkä ja solexi

Tyhjäkäynti hävisi 20.5 perjantaina kun kävin tankkaamassa (ajoin 16 km) sitä ennen auto seisoi puolivuotta eikä ollut viime vuonna mitään ongelmia.
Ongelma ilmenee kun auto lämpenee normaali lämmölle/ tai hieman yli auto sammuu melkein heti kun kytkimen polkaisee pohjaan jarruun ei tartte koskea, koska muutenhan vika olis liian ilmeinen.

Vika häviää hetkeksi kun auton sammuuttaa/sammuu ja antaa olla vähintää noin 10 sekunttia issekseen.

Vaihdettu uudet tulpat ja kaasari putsattu
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no mie veikkaisin tulpan johtoja/sytkäboxia/jakajan kantta/puolaa.
Taunus Maximus =)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ettei olis kaasarissa jotain häikkää....
kaverin autossa oli samanlaista vikaa, korjaantu
kun vaihettiin escoon sierran kaasari... :D :D :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

ongelma on itsestään parantunut enää ei sammu niin usein ja käy jopa tyhjäkäyntiä mutta vain 300-400 rpm..
Homma alkaa enempi viitata lämpeämiseen koska alla normaali lämmön pelittää hyvin (olis sveitsiläinen taskunauriin tekijäkin kateellinen tyhjäkäynnille) ja siten kun menee normaaliin tai hieman yli niin alkaa ongelmat.

Kaaasarissa on bakeliitit ja kaasari ei kuumene joten ei pitäs hyörystymis ongelmaa olla.
Tulpanjohdot kokeiltu toisilla ei vaikutusta.
Pitää kokeilla viellä uudella pyörijällä ja kannella
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

puolaakin vois kokeilla vaihtaa..
Taunus Maximus =)
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Puola on uutena viime keväänä hommattu.. voi olla vikaa mutta en usko
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mites ne tyhjäkäyntiruuvit..noin kuusi kerrosta auki,että menee ne suuttimet just sen kauluksen sisään..paras kyllä säätää kaasari irti että näkee missä ne on.
ne ei kyllä vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntiin tosiaan..
itelle kun vaihdoin sähköpumpun niin ei oo ollu tyhjäkäyntiongelmia,
mitä nyt kylmänä kun ei ole ryyppy käytössä ollenkaan..
paineen tasaaja kyllä pitäis vielä hakea kun bensa haisee reippaammin polkaistessa..
Taunus Maximus =)
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

17m manuaalissa on lukee että Solexia 2,5 kierrosta ja sillä ne pelitti viime kesänä vallan hyvin.. nyt ruuvasin 4 kierrokseen ja eikä mitään vaikuttanut..

Pitänee ottaa urakka tästä... kun ei se muuten tule valmiiksi
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

cologne kirjoitti:17m manuaalissa on lukee että Solexia 2,5 kierrosta ja sillä ne pelitti viime kesänä vallan hyvin.. nyt ruuvasin 4 kierrokseen ja eikä mitään vaikuttanut..

Pitänee ottaa urakka tästä... kun ei se muuten tule valmiiksi
Mulla on Solexista jossain Suomenkielinen manuaali...
Täytyis scannata noi säätöjutskat siitä!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Vika löytyi.. Sama vika oli myös viime vuonna, mutta se meni niin nopasti ohi ettei sitä enää muistanut.

Kaasuvivusto jumiutui keväällä ja tietenkin säädin sen sen mukaan (pienensin tyhjäkäyntiä).
M-foordissa ei ole kaasuvaijeria vaan kaasuvivusto.
Nyt lämmetessä vivusto ilmeisesti lähti jumista ja meni normaalitilaan ja meinasi sammua kun säätö oli päin persettä.

Ongelman ratkaisemiseksi pitää korjailla vivustoa.. Nyt kun tulee jumitila niin kierrokset on 2000.. eipähän sammu :lol:

ei kellään olis myydä
m-fordin vivuston kiinnikeitä imusarjaan ??
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Vastaa Viestiin