V6 Taunuksen vauhtipyörä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 18:10
- Paikkakunta: Lohja
V6 Taunuksen vauhtipyörä
Aloin vaihtaa taunukseen vaihdelaatikkoa, oli tarkoitus samalla vaihtaa silmälaakeri ja kaivoin kytkimen pois. Kytkimen kun sain pois ni vauhtipyörän kytkinpinta on ympäri asti ihan täynnä sellaisia säröjä tai hiushalkeemia, miksä niitä sit oikein sanois. Mun mielestä se ei ole kovinkaan normaalia, mut mitä mieltä muut on? Yritin ottaa siitä kuviakin, mutta tänne ei vissiin pysty suoraan kuvia laittaa tai en ainakaan osannut. En ole ikinä nähnyt millainen V6:sen vauhtipyörä kuuluisi olla, mutta ilmeisesti tota vauhtipyörää on kevennetty jonkun verran, oliskohan nyt käynyt sillain että on liikaa sorvattu tavaraa pois? Kovinkaan paksulta se ei ainakaan tunnu siitä kytkinpinnan kohtaa. Taitaa olla viisainta etsiä ehjä vauhtipyörä jostain?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 18:10
- Paikkakunta: Lohja
En sit tiedä, auton omistajan kanssa katseltiin sitä kytkintä että onhan sekin kulunut, mut auton omistaja meinas ettei se ainakaan vielä luistanut ole. Vai liekö sit pilattu jo entisessä elämässä. Mua vaan alko epäillyttää että uskaltaako sitä enään sillä kasata, kun osa niistä säröistä on suht syviäkin kun kynnellä koittaa. Kytkinlevyä ne säröt varmaan ainakin syö, mut eniten mua hirvittää se että se vauhtipyörä hajoaa totaallisesti. En ole sitä vauhtipyörää edes irrottanut vielä, mut sitä "limppua" siitä on ainakin sorvattu ja sit kun sormilla koittaa puristaa siitä kytkinpinnan kohtaa ni ei se juur senttiä paksummalta tunnu. Sormilla nyt ei tietysti mitenkään tarkkaa mittaa saa.
Täytyykö siihen vaihtaa uudet pultit jos sen vauhtipyörän vaihtaa? Muistelisin vain että johonkin fordeihin pitäisi vaihtaa aina uudet pultit. Ja mikä on kiristys tiukkuus, se on muuten 2,6l granadan kone.
Täytyykö siihen vaihtaa uudet pultit jos sen vauhtipyörän vaihtaa? Muistelisin vain että johonkin fordeihin pitäisi vaihtaa aina uudet pultit. Ja mikä on kiristys tiukkuus, se on muuten 2,6l granadan kone.
Kyllä näissä vanhoissa vauhtipyörissä tahtoo melkein aina olla jonkinlaisia säröjä, eikä ole koskaan kuitenkaan minulla ainakaan hajonneet palasiksi.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 18:10
- Paikkakunta: Lohja
Ei ole vaan itellä tullut aikasemmin vastaavaa vastaan, tosin enpä ole juur fordien kanssa ollut tekemisissä. No meinaatko että uskallanko laittaa tolla vaan kasaan? Auton omistaja oli vähän pettynyt että jos siihen joutuu vakio vauhtipyörän laittaa, kun toi nykyinen tosiaan on kevennetty, vaikka tiedä huomaako siinä eroa missään. Vai onko vaan viisainta laittaa ehjä? Pari vauhtipyörää olis kyllä jo tiedossa, mut kun yrittää ylimääräisiä kustannuksia välttää.isoatlas kirjoitti:Kyllä näissä vanhoissa vauhtipyörissä tahtoo melkein aina olla jonkinlaisia säröjä, eikä ole koskaan kuitenkaan minulla ainakaan hajonneet palasiksi.