Sivu 1/2

hammastanko vaihtoon

Lähetetty: 04 Touko 2013, 22:23
Kirjoittaja ft79
kävipä niin että taunuksen hammastanko meni särki.. akseli pyörii ja siinä se.. :shock:
eli pyörät eivät käänny.. ratii pyörii tyhjää.. blaaa blaaaa.. jne..jne.. :D

Eli kertokaapas hyvätherrat,
pystyykö hammastangon vaihtamaan paikallaan??? (moottoria irroittamatta)
(MK2 ja ooohoosee moottorilla)

Re: hammastanko vaihtoon

Lähetetty: 04 Touko 2013, 23:34
Kirjoittaja Riku
ft79 kirjoitti:kävipä niin että taunuksen hammastanko meni särki.. akseli pyörii ja siinä se.. :shock:
eli pyörät eivät käänny.. ratii pyörii tyhjää.. blaaa blaaaa.. jne..jne.. :D

Eli kertokaapas hyvätherrat,
pystyykö hammastangon vaihtamaan paikallaan??? (moottoria irroittamatta)
(MK2 ja ooohoosee moottorilla)
Pystyy vaihtamaan, olen kokeillut...

Lähetetty: 04 Touko 2013, 23:38
Kirjoittaja ft79
ok.. tänks..

ei joudu sitten remontoimaan konetta samalla...


niiin..... :lol:

Lähetetty: 05 Touko 2013, 16:23
Kirjoittaja Muurahainen
Joo vaihtuu ihan helposti.

Jos tuntuu liian ahtaalta OHC:n kanssa niin nostaa konetta vähän sitten mahtuu ihan varmasti.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 18:16
Kirjoittaja ft79
Muurahainen kirjoitti:Joo vaihtuu ihan helposti.

Jos tuntuu liian ahtaalta OHC:n kanssa niin nostaa konetta vähän sitten mahtuu ihan varmasti.
se tässä olikin pointti että jos konetta nostetaan niin
joutuu pian remontoimaan sen.. ja kun auto on myynnissäkin niin ei viittis remonttia tehdä.. :lol:

Lähetetty: 07 Touko 2013, 17:01
Kirjoittaja Muurahainen
ft79 kirjoitti:
Muurahainen kirjoitti:Joo vaihtuu ihan helposti.

Jos tuntuu liian ahtaalta OHC:n kanssa niin nostaa konetta vähän sitten mahtuu ihan varmasti.
se tässä olikin pointti että jos konetta nostetaan niin
joutuu pian remontoimaan sen.. ja kun auto on myynnissäkin niin ei viittis remonttia tehdä.. :lol:
Ei sitä kannata irti asti nostaa. Riittää kun vähän kohottaa.

Lähetetty: 07 Touko 2013, 17:28
Kirjoittaja taunus 78
Siitähän tässä tais olla kyse että jos konetta kohottaa pitää irrottaa moottorikannakkeet. Jos irrottaa moottorikannakkeet niin saattaa kone vahingossa muljahtaa ulos ja pompata moottoripukkiin, ja sitten tilaillaankin jo uusia osia ja samallahan sen konehuoneen puhaltaa ja maalaa jajaja...
been there :wink:

Lähetetty: 07 Touko 2013, 21:07
Kirjoittaja Muurahainen
taunus 78 kirjoitti:Siitähän tässä tais olla kyse että jos konetta kohottaa pitää irrottaa moottorikannakkeet. Jos irrottaa moottorikannakkeet niin saattaa kone vahingossa muljahtaa ulos ja pompata moottoripukkiin, ja sitten tilaillaankin jo uusia osia ja samallahan sen konehuoneen puhaltaa ja maalaa jajaja...
been there :wink:
Voi hitto kun menisi noin täälläkin.

Lähetetty: 07 Touko 2013, 21:36
Kirjoittaja iji-69
Minua kiinnostaisi että miten hammastangon saa rikki? Eli joko pinionista tai tangosta hampaat pois? Ei taida ihan pelkällä ratin kääntämisellä mennä... :D

Lähetetty: 07 Touko 2013, 21:47
Kirjoittaja Tomi
iji-69 kirjoitti:Minua kiinnostaisi että miten hammastangon saa rikki? Eli joko pinionista tai tangosta hampaat pois? Ei taida ihan pelkällä ratin kääntämisellä mennä... :D
Mietin ihan samaa,miten taunuksen hammastangon saa tollain rikki? :D

Lähetetty: 08 Touko 2013, 19:20
Kirjoittaja Muurahainen
Itselläni kului "kulmikkaaksi" ja ei enään suostunut palauttamaan.
Kun löysäsin shimmilevyistä niin oli niin väljä että ei silläkään ajaa halunnut ja tökki vieläkin.

Nivelet yms. rattiputkesta olivat kyllä kuosissa.

Lähetetty: 08 Touko 2013, 23:02
Kirjoittaja ft79
Jaa-a.. kun tietäis mikä ton tuli..
Tönättiin tallista ulos ja piti vähä sivuun siirtää, niin rupes ratti tökkimään ja
Sitten heitti kokonaan jumiin.. siitä kun käänsi vähä voimakkaammin niin pamahti jostain särki..
Eikä siis tullu edes kovaa väännettyä..

Pelottavinta on se että auto on ajosta jäänny eikä ole mitään erikoista touhuttu tolla.. :D

Lähetetty: 08 Touko 2013, 23:31
Kirjoittaja Mois
ft79 kirjoitti:Jaa-a.. kun tietäis mikä ton tuli..
Tönättiin tallista ulos ja piti vähä sivuun siirtää, niin rupes ratti tökkimään ja
Sitten heitti kokonaan jumiin.. siitä kun käänsi vähä voimakkaammin niin pamahti jostain särki..
Eikä siis tullu edes kovaa väännettyä..

Pelottavinta on se että auto on ajosta jäänny eikä ole mitään erikoista touhuttu tolla.. :D
1988 vuonna (Kuinka moni teistä oli sillon viel syntynny) ku ostin ton mun 1972 2.0 V6 Tanen, niin Hyrylän Autokivi varottel et ohjaus saattaa jumittaa ja kai se vähä jumittikin, mut nuoruuden innossa laskin minkä oikeesti tosi pirteä 2.0 V6 anto ulos. Oli vissii joku vaihtomoottori. Kierrosti kevyesti yli 6000 ja toimi hienosti. Vähä se ohjaus oli kulmikas. No sama koppa maannuu siitä asti tuol pajan pihal, joten kuka haluu tulla tarkastaa sen hammastangon, niin tervetuloa :D Otin siitä siis tekniikan omaan -77 Taneen :lol:

Lähetetty: 11 Touko 2013, 20:34
Kirjoittaja opeca
Katoppa ettei ole hajonnut se rattiakselin yläpään laakeri. Mulla hajosi eilen samainen laakeri ja veti hieman jumiin ohjausta koska kuulat tipahti rattilukon väliin. Ja tuo laakeri on vielä niin ihme kokoinen että on vaikia löytää sitä

Lähetetty: 11 Touko 2013, 21:44
Kirjoittaja ft79
opeca kirjoitti:Katoppa ettei ole hajonnut se rattiakselin yläpään laakeri. Mulla hajosi eilen samainen laakeri ja veti hieman jumiin ohjausta koska kuulat tipahti rattilukon väliin. Ja tuo laakeri on vielä niin ihme kokoinen että on vaikia löytää sitä

eipä ole vika siinä päässä, kun akseli pyörii mutta pyörät ei käänny..
pyörii hammastankoon asti..