hammastanko vaihtoon
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
hammastanko vaihtoon
kävipä niin että taunuksen hammastanko meni särki.. akseli pyörii ja siinä se..
eli pyörät eivät käänny.. ratii pyörii tyhjää.. blaaa blaaaa.. jne..jne..
Eli kertokaapas hyvätherrat,
pystyykö hammastangon vaihtamaan paikallaan??? (moottoria irroittamatta)
(MK2 ja ooohoosee moottorilla)
eli pyörät eivät käänny.. ratii pyörii tyhjää.. blaaa blaaaa.. jne..jne..
Eli kertokaapas hyvätherrat,
pystyykö hammastangon vaihtamaan paikallaan??? (moottoria irroittamatta)
(MK2 ja ooohoosee moottorilla)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Re: hammastanko vaihtoon
Pystyy vaihtamaan, olen kokeillut...ft79 kirjoitti:kävipä niin että taunuksen hammastanko meni särki.. akseli pyörii ja siinä se..
eli pyörät eivät käänny.. ratii pyörii tyhjää.. blaaa blaaaa.. jne..jne..
Eli kertokaapas hyvätherrat,
pystyykö hammastangon vaihtamaan paikallaan??? (moottoria irroittamatta)
(MK2 ja ooohoosee moottorilla)
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
se tässä olikin pointti että jos konetta nostetaan niinMuurahainen kirjoitti:Joo vaihtuu ihan helposti.
Jos tuntuu liian ahtaalta OHC:n kanssa niin nostaa konetta vähän sitten mahtuu ihan varmasti.
joutuu pian remontoimaan sen.. ja kun auto on myynnissäkin niin ei viittis remonttia tehdä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei sitä kannata irti asti nostaa. Riittää kun vähän kohottaa.ft79 kirjoitti:se tässä olikin pointti että jos konetta nostetaan niinMuurahainen kirjoitti:Joo vaihtuu ihan helposti.
Jos tuntuu liian ahtaalta OHC:n kanssa niin nostaa konetta vähän sitten mahtuu ihan varmasti.
joutuu pian remontoimaan sen.. ja kun auto on myynnissäkin niin ei viittis remonttia tehdä..
Siitähän tässä tais olla kyse että jos konetta kohottaa pitää irrottaa moottorikannakkeet. Jos irrottaa moottorikannakkeet niin saattaa kone vahingossa muljahtaa ulos ja pompata moottoripukkiin, ja sitten tilaillaankin jo uusia osia ja samallahan sen konehuoneen puhaltaa ja maalaa jajaja...
been there
been there
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi hitto kun menisi noin täälläkin.taunus 78 kirjoitti:Siitähän tässä tais olla kyse että jos konetta kohottaa pitää irrottaa moottorikannakkeet. Jos irrottaa moottorikannakkeet niin saattaa kone vahingossa muljahtaa ulos ja pompata moottoripukkiin, ja sitten tilaillaankin jo uusia osia ja samallahan sen konehuoneen puhaltaa ja maalaa jajaja...
been there
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa-a.. kun tietäis mikä ton tuli..
Tönättiin tallista ulos ja piti vähä sivuun siirtää, niin rupes ratti tökkimään ja
Sitten heitti kokonaan jumiin.. siitä kun käänsi vähä voimakkaammin niin pamahti jostain särki..
Eikä siis tullu edes kovaa väännettyä..
Pelottavinta on se että auto on ajosta jäänny eikä ole mitään erikoista touhuttu tolla..
Tönättiin tallista ulos ja piti vähä sivuun siirtää, niin rupes ratti tökkimään ja
Sitten heitti kokonaan jumiin.. siitä kun käänsi vähä voimakkaammin niin pamahti jostain särki..
Eikä siis tullu edes kovaa väännettyä..
Pelottavinta on se että auto on ajosta jäänny eikä ole mitään erikoista touhuttu tolla..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
1988 vuonna (Kuinka moni teistä oli sillon viel syntynny) ku ostin ton mun 1972 2.0 V6 Tanen, niin Hyrylän Autokivi varottel et ohjaus saattaa jumittaa ja kai se vähä jumittikin, mut nuoruuden innossa laskin minkä oikeesti tosi pirteä 2.0 V6 anto ulos. Oli vissii joku vaihtomoottori. Kierrosti kevyesti yli 6000 ja toimi hienosti. Vähä se ohjaus oli kulmikas. No sama koppa maannuu siitä asti tuol pajan pihal, joten kuka haluu tulla tarkastaa sen hammastangon, niin tervetuloa Otin siitä siis tekniikan omaan -77 Taneenft79 kirjoitti:Jaa-a.. kun tietäis mikä ton tuli..
Tönättiin tallista ulos ja piti vähä sivuun siirtää, niin rupes ratti tökkimään ja
Sitten heitti kokonaan jumiin.. siitä kun käänsi vähä voimakkaammin niin pamahti jostain särki..
Eikä siis tullu edes kovaa väännettyä..
Pelottavinta on se että auto on ajosta jäänny eikä ole mitään erikoista touhuttu tolla..
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
opeca kirjoitti:Katoppa ettei ole hajonnut se rattiakselin yläpään laakeri. Mulla hajosi eilen samainen laakeri ja veti hieman jumiin ohjausta koska kuulat tipahti rattilukon väliin. Ja tuo laakeri on vielä niin ihme kokoinen että on vaikia löytää sitä
eipä ole vika siinä päässä, kun akseli pyörii mutta pyörät ei käänny..
pyörii hammastankoon asti..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..