Sivu 2/2

Lähetetty: 22 Huhti 2013, 21:54
Kirjoittaja iji-69
Noh, todennäköisesti verottaja ei ymmärrä Taunuksesta mitään joten kyllä se katsastajasta lähtee tuleeko sitä veroa vai ei... :)

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 15:16
Kirjoittaja henkka
jarruista yms. menee prossat jos joudut vaihtaa ne koska olet vaihtanut moottorin isompaan esim 1.6--->2.0

prossia ei mene jos 1.6 tanari on edelleen 1.6 koneella mutta haluat jostain syystä muutos katsastaa isommille jarruille, tai muu turvallisuutta parantava muutos.. mut menee sit jälkeen päin prossat jarruistakin jos vaihdat isomman padan.. näin ainakin meilläpäin

itellä oli mielessä laittaa mk2:seen 740 volvon akselit ripustuksineen, kysytty et kyl periaatteessa kävis, mutta nyt jää kyllä tekemättä kun taitaa talli mennä alta..

ja itsekantava peltikori on tosiaan 50% joten aika paljo saapi nykyää touhuta..

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 17:18
Kirjoittaja haapis75
Suurin osa autosta, eli koppa on nykyään 50%. Syy lienee selvä: Koria ei täten voi vaihtaa.

Kaveri joutu joskus aikoinaan tilaamaan maahantuojalta kirjallisen selvityksen '68 Escortin runkonumeron sijainnista, ja meistotavasta. Ei katsastaja uskonu, ettei kyseessä ole "korinvaihto", ja että tehdastekoisessa autossa on vapaalla kädellä meistetty runkonro. Osa numeroista oli toisiinsa nähden melkeen 90:n asteen kulmassa. Oiskohan numeron meistäjällä ollu ennen tapahtunutta vähän normia pidempi lounas paikallisessa..

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 22:35
Kirjoittaja iji-69
Nuo runkonumeroiden epäselvyydet ovat ihan normijuttuja 60-luvun autoissa. Eräässä Caprissa oli tullut vahingossa G. Se oli lyöty ruksilla yli ja alle C. Ja katsastettu vuosikymmenet.
Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään. ;)

Lähetetty: 23 Huhti 2013, 23:16
Kirjoittaja henu
iji-69 kirjoitti:Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään. ;)
Viime vuonna ku scorpioo käytin leimalla ni inssi hämmästeli etupään akselisto rakennetta "jaa tässä on tämmönen systeemi" ei ollu kuulemma ennen nähny, eniten se ihmetteli sitä kun etuvakaaja toimii pyöräntuennan osana :?

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 05:20
Kirjoittaja taunus 78
henu kirjoitti:
iji-69 kirjoitti:Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään. ;)
Viime vuonna ku scorpioo käytin leimalla ni inssi hämmästeli etupään akselisto rakennetta "jaa tässä on tämmönen systeemi" ei ollu kuulemma ennen nähny, eniten se ihmetteli sitä kun etuvakaaja toimii pyöräntuennan osana :?
:lol: Joo ei monessa autossa oo kyllä sellasta tuentaa :lol:

Lähetetty: 10 Touko 2013, 11:48
Kirjoittaja rasavili
Leima tuli ja prossia 14 :D

Lähetetty: 10 Touko 2013, 12:48
Kirjoittaja p3
taunus 78 kirjoitti:
henu kirjoitti:
iji-69 kirjoitti:Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään. ;)
Viime vuonna ku scorpioo käytin leimalla ni inssi hämmästeli etupään akselisto rakennetta "jaa tässä on tämmönen systeemi" ei ollu kuulemma ennen nähny, eniten se ihmetteli sitä kun etuvakaaja toimii pyöräntuennan osana :?
:lol: Joo ei monessa autossa oo kyllä sellasta tuentaa :lol:
Hieno keksintö "keep it simple" yksinkertanen, helppo korjata ja huoltaa. Löytyy saksan takaveto Fordeista -60 luvun alusta lähtien, jostain kumman syystä kokeilivat nuita päällekkäisiä kolmiotukikvarsia Knudseneissa / Granadassa, mutta palasivat takasin vanhaan Scorpio / Sierra. On tuota systeemiä käyttäny muutkin valmistajat 60 - 70 luvuilla.

Nykysin harvinainen juu, taitaa etuvetosisa olla yleisin kolmiotukivarsi + macphersson.

1,6 ohc -> 2,0 ohc + vaihdelaatikon vaihto 4v -> 5v

Lähetetty: 19 Joulu 2013, 14:46
Kirjoittaja HellOnWheels
Elikkä mitähän katsastus ukko tuommoisesta sanoo kun menee muutos katsastaa kun on tarkoitus -75 mk1 tanee laittaa siera 2.0 ohc kone 1.6 tilalle ja samalla vaihtaa myös vaihde laatikko tanen 4 vaihteisesta sieran 5 vaihteiseen

mitä on odotettavissa ja mihin kannattaa varautua?
jarrut on vakiot eikä jaksaisi vielä millään vaihtaa isompia vaikka tarkoitus jossain vaiheessa on.

Lähetetty: 19 Joulu 2013, 15:28
Kirjoittaja Tomi
Takajarrut pitää vaihtaa 9". Muuten ei onnistu. Se on ihan sama,että vaihdatko 2.0 vai 2.8, samoilla takajarrujen vaihdolla menee. Käytä hakua, noita ketjuja on monta..