Polttoaineiden erot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sultzi kirjoitti:Itsellähän on puristukset liian alhaset kun tuli tehtyä bensalle alunperin. Taitaa olla 8.7:1 suunnilleen muistin varasta nuo puristukset. Jos olisin alun alkaen tehnyt etanolille olis puristukset 10:1. :)

Tää kone ainakin tuntuu tykkäävän kierroksista, iloisesti vetäsee sinne 7000rpm raikulle kun kiihdyttelee.

Mikään alavääntönen tää ei oo, Jannelta otetussa lapussa näyttäis olevan karvan yli 3000rpm ja 300nm. Sit taas vajaassa 4400rpm on se maksimi 570nm. Anyway, kivan tuntunen kone kaikenkaikkiaan ajella kadulla! Lähtee aina vetään vaihteenvaihdon jälkeen vaikkei vedättäis edellistä vaihdetta kovin pitkälle. Tykkään! :)
Mulla se SS-motorsin ukko sano että ei järkee kierrättää tonne 7000 kierrosta asti kun max teho tulee alle 6000 kierrosta. 6100 on mulla rajotin, ja menee sinne aika iloisesti yleensä vielä vaihto epäonnistuu ennen rajoitinta, mutta noi toi soft limit niin pehmee että ei se haittaa juuri.


Heh sitte sullakin on varaa ottaa lisää ahtoja, kyllä sun tohon mun 1.4 bar pitäis päästä etanolilla!
En muista nyt just enkä jaksa kaivaa lappua mutta 2000 kierrosta la ja 200Nm oli mulla vääntö.
huippuvääntö tais olla jotain 5200 kierrosta.

Onkohan kellään kokemusta noista burtonin Accreliten männistä vähän outo merkki mutta vaikuttaa muuten olevan ihan ok päältä päin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vermilion kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Niimpä. 2 litraa, 1,6 bar ja 560 heppaa ei ole ollenkaan paha pumppubensalla vaikka paremmin taitaa jo mennä nykyään.
Mitä tähän tulee niin kyseessä on tällöin neliventtiilikone, jossa ei ole mitään vääntöä edes sitä mitä colognessa 8 puristuksilla ja hetkinen 560 heppaa 200 lohko hajoaa kun siitä otetaan yli 500 pollea tosin Sumu saarilta saa erikoisvahvistettuja lohkoja hintaan 6800£ kappale. Mulla on Cossu lohkosta pala hyllyssä muistona viime kesän autotapahtumassa jossa meni yks Cossu kone aivan käyttökelvottomaks, kupeeseen tuli 5cm reikä.
Kyseinen auto käytti E85 + ajeli varttimailissa 10,8 ajan ennen kuin tokalla vedolla kone leipo reijän.
Olikohan noin 650 Nm, kierroksia en muista ulkoa, mutta melko alhaalla. Sedici juu, muttei foordia kun ihan normilohko kestää leikiten. Eikä sillä cossun kannellakaan moiseen pääse. Paljon enempikin noista otetaan, mutta tuollainen perusluotettava kohtuukulutuksinen katukone on noilla tienoilla.
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Vermilion kirjoitti:enkä jaksa kaivaa lappua mutta 2000 kierrosta la ja 200Nm oli mulla vääntö.
huippuvääntö tais olla jotain 5200 kierrosta.
Tässä on vakion 2.8 K-jettikoneen käyrä:
Vääntöhän putoaa alle 200 Nm vasta maksimitehon kierroksilla... Mutta tämä onkin vakiokunnossa, eikä viritetty. Lisäksi vielä varustettu katalysaattorilla! Kyllä, on USA-malli.

Kuva


Lisäys: Tässä sen "kaasarista ruiskuksi" 2.3 Colognen käyrät:

Kuva

Jotenkin tuntuu, että sinun koneessa ei ole kaikki kohdallaan, kun lukuja vertaa.
Täytyy kaivaa vielä jostain mun keltaisen 2.3 turbon viimeisimmät käyrät. Nuo mitkä on Sporttiauton nettisivuilla on tosipikkupaineella tai joitain... Nyt päivitin sinne tuoreemman käyrän.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Tässä vertailun vuoksi nuo edellä mainitut yhdessä käyrässä, niin on helpompi verrata:

Tehovertailukäyrät

(Ei onnistunut suoraan laittaa kuvaa tähän - olikohan kiinni ääkkösistä tiedoston nimessä?)
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
EK
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Touko 2013, 18:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja EK »

ehkä vähän hölmö kysymys mutta kysyn kuitenkin, eli onko kellään E85 kulkevaa 2.0 OHC konetta kaasarilla? (ittelläni kun löytyy tuo weberin 32/36 dgav) pitäisi ostaa huoltosarja kuitenkin niin samalla vaihtuis suuttimet kätevästi, mutta minkä kokosta?
Vastaa Viestiin