2,9 EFI sytytyksen säätö ei kierrä kuin 4000rpm
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Poijjaat,
Tämä on sama asia, mitä itse tekemässä kanssa ihan justiinsa ninnunnannu.
Se on se SPIF tai mikä lie piuha irti ECUsta ja se silloin ECU näkee vaan 10 asteen perusennakon, eikä ala itse säätelemään ennakkoa ohi virranjakajan elektronisesti.
Kaivelen tuon ruotsin vahvistuksen Skogenracingin jampan sähköpostista sen pinnin numeron, joka pitää iroittaa ECUsta tämän ennakon säädön ajaksi.
Muistaakseni pin #36. Tosiaan, tarkistan tämän teille.
Sitten vaan lampulla merkistä tsekata se oikea perusennakko ja tämän jälkeen ECUn johto kiinni. Eiku kovaa ajoa!
-Hessu-
Tämä on sama asia, mitä itse tekemässä kanssa ihan justiinsa ninnunnannu.
Se on se SPIF tai mikä lie piuha irti ECUsta ja se silloin ECU näkee vaan 10 asteen perusennakon, eikä ala itse säätelemään ennakkoa ohi virranjakajan elektronisesti.
Kaivelen tuon ruotsin vahvistuksen Skogenracingin jampan sähköpostista sen pinnin numeron, joka pitää iroittaa ECUsta tämän ennakon säädön ajaksi.
Muistaakseni pin #36. Tosiaan, tarkistan tämän teille.
Sitten vaan lampulla merkistä tsekata se oikea perusennakko ja tämän jälkeen ECUn johto kiinni. Eiku kovaa ajoa!
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Tuuoosta!
Ensiks toisella kotimaisella
Det är stift 36 (blå-röd) i databoxen. Kiitos tästä infosta Gustaf: lle Ruotsiin.
Elikkäs se oli tosiaan se #36 pinni, kuten laitoin aiemmin. Sini/ punainen johto.
Pillaat sen irti sieltä liittimestä, tai askartelet vaikka pienen kytkimen siihen piuhan väliin tms.
Terkuin
-Hessu-
Ensiks toisella kotimaisella
Det är stift 36 (blå-röd) i databoxen. Kiitos tästä infosta Gustaf: lle Ruotsiin.
Elikkäs se oli tosiaan se #36 pinni, kuten laitoin aiemmin. Sini/ punainen johto.
Pillaat sen irti sieltä liittimestä, tai askartelet vaikka pienen kytkimen siihen piuhan väliin tms.
Terkuin
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Josko sitä vaihteeks kirjottelis tännekin voorumille jotain..
Yks mikä aiheuttaa kuvatunkaltaista sekoilua on se, että boksille tulee 2 virtajohtoa, toinen tulee virtalukon 2. ("ajoasento") asennolta ja toinen 3. asennolta ("starttaus") ja jos tuossa 3. asennolle menevässä karvassa on jännite kun kone käy, kone ei ota jengaa ja ennakot sekoilee. Oon antanut itteni ymmärtää että ko. piuhan tarkotus on kertoa boksille että nyt yritetään saada koneet käyntiin, ja se valitsee sitten kartat sen mukaan. Eli startatessa siellä pitää olla virta mutta käydessä ei.
Jos se on joskus toiminu niin tokko tuo sitten on syynä, mutta kannattaa tarkastaa jos on tullut sähköjä roplattua sillä osastolla.
Se jakajan kyljessä oleva moduli kyrvähtää kans joskus, motonetistä saa tarvikkeena eikä ollu ees kovin kallis.
Yks mikä aiheuttaa kuvatunkaltaista sekoilua on se, että boksille tulee 2 virtajohtoa, toinen tulee virtalukon 2. ("ajoasento") asennolta ja toinen 3. asennolta ("starttaus") ja jos tuossa 3. asennolle menevässä karvassa on jännite kun kone käy, kone ei ota jengaa ja ennakot sekoilee. Oon antanut itteni ymmärtää että ko. piuhan tarkotus on kertoa boksille että nyt yritetään saada koneet käyntiin, ja se valitsee sitten kartat sen mukaan. Eli startatessa siellä pitää olla virta mutta käydessä ei.
Jos se on joskus toiminu niin tokko tuo sitten on syynä, mutta kannattaa tarkastaa jos on tullut sähköjä roplattua sillä osastolla.
Se jakajan kyljessä oleva moduli kyrvähtää kans joskus, motonetistä saa tarvikkeena eikä ollu ees kovin kallis.
Luhtis puhuu asiaa. Kantsii tsekata tuo kanssa.
Mitä tulee siihen liittimeen, niin se johto irtoaa helpoiten, kun ottaa sen punaisen lukitusmuovin pois pienellä ruuvarilla etupuolelta.
Sitten varovasti vaan, koska lukituksen kun poistaa, on KAIKKI johdot täysin irti liitinpesissä.
Se kyseinen johto pois ja lukitus painetaan takaisin samatein kiinni.
-Hessu-
Mitä tulee siihen liittimeen, niin se johto irtoaa helpoiten, kun ottaa sen punaisen lukitusmuovin pois pienellä ruuvarilla etupuolelta.
Sitten varovasti vaan, koska lukituksen kun poistaa, on KAIKKI johdot täysin irti liitinpesissä.
Se kyseinen johto pois ja lukitus painetaan takaisin samatein kiinni.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
ite laitoin on-off katkaisijan siihen johdon väliin vähän ennen jakajaa. mut ei se kyllä mun tapauksessa auttanu mitään kun ei oo vika sytytyksen säädöissä jos huomenna sais jotain selkoa kun rostyle tulee kunnon sähkömiehen kanssa käymään
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Toi pitää kyllä tarkistaa tein autoon uusiksi kaikki sähköt paisi ruiskun johtosarjan ja ne johdotukset on sillai niinkun mulle tullessaa.. Mutta eipä tuo toiminu sillonkaan...Luhtis kirjoitti:Josko sitä vaihteeks kirjottelis tännekin voorumille jotain..
Yks mikä aiheuttaa kuvatunkaltaista sekoilua on se, että boksille tulee 2 virtajohtoa, toinen tulee virtalukon 2. ("ajoasento") asennolta ja toinen 3. asennolta ("starttaus") ja jos tuossa 3. asennolle menevässä karvassa on jännite kun kone käy, kone ei ota jengaa ja ennakot sekoilee. Oon antanut itteni ymmärtää että ko. piuhan tarkotus on kertoa boksille että nyt yritetään saada koneet käyntiin, ja se valitsee sitten kartat sen mukaan. Eli startatessa siellä pitää olla virta mutta käydessä ei.
Jos se on joskus toiminu niin tokko tuo sitten on syynä, mutta kannattaa tarkastaa jos on tullut sähköjä roplattua sillä osastolla.
Se jakajan kyljessä oleva moduli kyrvähtää kans joskus, motonetistä saa tarvikkeena eikä ollu ees kovin kallis.
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Kaasarivehkeissä ainakin se mustakeltanen menee muistaaksein puolan plussaan ja siihenhän tulee kokoajan virta, siis koneen käydessä... EFI:stä en sitte tiedä...hessu75 kirjoitti:Mun ääni menee musta/ keltaiselle, joka on se jossa pitää olla vain startin pyöriessä virtaa.
Osuiko oikeaan?
Piti itsekin tämä tsekata, kun on jostain syystä voltit kateissa bensapumpulle omasta projektista.
-Hessu-
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98