Polttimot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Polttimot

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Onko teistä kukaan kokeillut noitten tavallisten H4 polttimoiden eroa ja ns Nightbraker polttimoita?
Nightbraker lupaa samalla kannalla +90% lisää valotehoa ja 30% enemmän kestoa.

Kusetusta vai ei?

Hinnassa vaan eroa sen 300%
Pari Nightbrakereita on 24,90€
Normi polttimon saa halvimmillaan jollain 4€
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Mulla oli muistaakseni osramin nightbrakerit, olivat kyllä huomattavasti kirkkaammat, mut toinen polttimo kosahti alta 3kk ikäisenä, onneks kevään korvalla niin laitoin vanhat polttimot takaisin ja ajelin tyytyväisenä niillä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Käytiksissä oli h1 nightbrakerit cossussa ja mondeossa.
Olivat kyllä paljon kirkaamat kuin vakiot mutta nyt xenonit mondeossa jotka ihan eri luokkaa.
Sitten noiden halogeenien kanssa kun leikkii niin kannattaa tarkastaa kaapelointi ja korjata jos eri jännite polttimon kannalla kuin akulla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

niceman kirjoitti:Käytiksissä oli h1 nightbrakerit cossussa ja mondeossa.
Olivat kyllä paljon kirkaamat kuin vakiot mutta nyt xenonit mondeossa jotka ihan eri luokkaa.
Sitten noiden halogeenien kanssa kun leikkii niin kannattaa tarkastaa kaapelointi ja korjata jos eri jännite polttimon kannalla kuin akulla.

Heh ei mulla kauheita ongelmia nyttekään oo valotehon kanssa, näyttää vaan liian alas, ajattelin, että jos korvais sen valoteholla. Kun mulla saa tuplata kaikki valot. Kiva ajella vaan kun näkee hyvin esim. tuplapitkillä.

Ihan laillisesti saa siis tuplata valot mun tapauksessa. Taitaa hakata nykyautojen xenonitkin valomäärässä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Vermilion kirjoitti:
niceman kirjoitti:Käytiksissä oli h1 nightbrakerit cossussa ja mondeossa.
Olivat kyllä paljon kirkaamat kuin vakiot mutta nyt xenonit mondeossa jotka ihan eri luokkaa.
Sitten noiden halogeenien kanssa kun leikkii niin kannattaa tarkastaa kaapelointi ja korjata jos eri jännite polttimon kannalla kuin akulla.

Heh ei mulla kauheita ongelmia nyttekään oo valotehon kanssa, näyttää vaan liian alas, ajattelin, että jos korvais sen valoteholla. Kun mulla saa tuplata kaikki valot. Kiva ajella vaan kun näkee hyvin esim. tuplapitkillä.

Ihan laillisesti saa siis tuplata valot mun tapauksessa. Taitaa hakata nykyautojen xenonitkin valomäärässä.
"taitaa"... tupla pitkät ole nyky autoissakaan ongelma ainut ero että vanhemmissa voi lähivalot tuplata.
Tanelissa on Xenonit kanssa joten halogeenit jää =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

niceman kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:
niceman kirjoitti:Käytiksissä oli h1 nightbrakerit cossussa ja mondeossa.
Olivat kyllä paljon kirkaamat kuin vakiot mutta nyt xenonit mondeossa jotka ihan eri luokkaa.
Sitten noiden halogeenien kanssa kun leikkii niin kannattaa tarkastaa kaapelointi ja korjata jos eri jännite polttimon kannalla kuin akulla.

Heh ei mulla kauheita ongelmia nyttekään oo valotehon kanssa, näyttää vaan liian alas, ajattelin, että jos korvais sen valoteholla. Kun mulla saa tuplata kaikki valot. Kiva ajella vaan kun näkee hyvin esim. tuplapitkillä.

Ihan laillisesti saa siis tuplata valot mun tapauksessa. Taitaa hakata nykyautojen xenonitkin valomäärässä.
"taitaa"... tupla pitkät ole nyky autoissakaan ongelma ainut ero että vanhemmissa voi lähivalot tuplata.
Tanelissa on Xenonit kanssa joten halogeenit jää =)
Joo siis saa mullakin tuplalähivalot, mutta ei läheskään niin näyttävät.
Tupla Xenonit ois kyllä kova sana!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

En oo käyttänny ns. tavallisia halogeenipolttimoita enää vuosiin. Kyl noissa on huomattava kirkkausero.
Taunukses mul saa vaihtaa polttimoita noin 5000 km välein, pidempään ei jostaan syystä oo kestänny...
Ex-muijan VW New Beetles on ollu samat polttimot jo noin 50 000 km.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin