Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
jeddah kirjoitti:Tuota... Mitähän ihmeen merkitystä on jos syylärin putket sattuu jäähdyttämään vettä..?
Lämppärin röörit jos vetää auton keulasta aluputkella niin toki voi vähän jäähtyä mutta nuo syylärin röörit on kyl ihan sama miten ne on tehty, kunhan niistä lientä mahtuu kulkemaan läpi.. Termostaatti on sitten sitä varten että paikat on sen lämpöisiä kuin kuuluukin.
Mullakin ollu monta vuotta jostain tolppalampun jalasta leikattua hienoa kullanväriseksi kromattua tuubia syylärin ylä- ja alapäässä
Just tätähän yritin tuolla ylempänä kertoa
Muutenkin auton putkissa kulkee sen verran lämmintä nestettä ja sen verran paljon ettei ole oikeastaan mitään väliä putken / letkun lämmönjohtavuudella. Ihan turhaa hifistelyä. Ei vaikuta edes lämppärin kohdalla tuo onko putkea vai letkua.
Enemmän tässä vaikuttaa nesteen lämmönjohtavuus ja ominaislämpökapasiteetti.
Se mitä hyötyä tuollaisella eristeellä voisi saada on pitää konehuone hieman viileämpänä.
Tosin aivan sama kun vieressa on kuitenkin pakosarja ja jäähdyttimenkin läpi kulkeva ilma tulee konehuoneeseen.
jeddah kirjoitti:Tuota... Mitähän ihmeen merkitystä on jos syylärin putket sattuu jäähdyttämään vettä..?
Lämppärin röörit jos vetää auton keulasta aluputkella niin toki voi vähän jäähtyä mutta nuo syylärin röörit on kyl ihan sama miten ne on tehty, kunhan niistä lientä mahtuu kulkemaan läpi.. Termostaatti on sitten sitä varten että paikat on sen lämpöisiä kuin kuuluukin.
Mullakin ollu monta vuotta jostain tolppalampun jalasta leikattua hienoa kullanväriseksi kromattua tuubia syylärin ylä- ja alapäässä
kesällä se on hyvä homma että mahd paljon jäähdyttää mutta talvella on hyvä että lämpö pysyy tallessa ja lämpeää mahd nopeaa ja näin mutta antaa olla aivan sama minä teen näin ja muut tekee noin..kunhan ääneen mietin asiaa
jeddah kirjoitti:Tuota... Mitähän ihmeen merkitystä on jos syylärin putket sattuu jäähdyttämään vettä..?
Lämppärin röörit jos vetää auton keulasta aluputkella niin toki voi vähän jäähtyä mutta nuo syylärin röörit on kyl ihan sama miten ne on tehty, kunhan niistä lientä mahtuu kulkemaan läpi.. Termostaatti on sitten sitä varten että paikat on sen lämpöisiä kuin kuuluukin.
Mullakin ollu monta vuotta jostain tolppalampun jalasta leikattua hienoa kullanväriseksi kromattua tuubia syylärin ylä- ja alapäässä
kesällä se on hyvä homma että mahd paljon jäähdyttää mutta talvella on hyvä että lämpö pysyy tallessa ja lämpeää mahd nopeaa ja näin mutta antaa olla aivan sama minä teen näin ja muut tekee noin..kunhan ääneen mietin asiaa
Kokemuksen mukaan fordin koneessa jos on ehjä termostaatti riittää lämmintä vaikka olisi metalliset lämppärin putket. Ei vaikuttanut mitenkään lämpenemiseen 25 asteen pakkasessa.
Toki saat laittaa miten haluat mutta sanoisin että turhaa noita putkia on eristellä.
Mitäs nuo uudet alusyylärit on tavannu kustantaa?
Siitä se olis kyllä hyvä, ettei olisi valmiiksi kennot rutussa, niinkuin käytetyis tapaa yleensä olla.
Kaveri tokas eilen sierran kyydissä että ottaa ens kerralla vihdan mukaan. Ei oo kuulemma ennen ollu niin lämpimässä autossa.
Lämpee vielä helkutin nopeesti tuo sierra.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
cmiwiik kirjoitti:Mitäs nuo uudet alusyylärit on tavannu kustantaa?
Siitä se olis kyllä hyvä, ettei olisi valmiiksi kennot rutussa, niinkuin käytetyis tapaa yleensä olla.