Tuplapakoputket

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Mois kirjoitti:
Taco kirjoitti:Oon tainnu aikasemminkin mainita, mut konttuurilla sanovat vain ja ainoastaan että "kunhan tulevat korin ulkopuolelle".
¨
Miks pitäs tulla korin ulkopuolelle? VW Beetlessäkii on putken pää siel auton alla...
beetlessä se on takana eikä sivuilla sivuputket saattaa imeä pakokaasuja sisään auton alta jos on liian lyhyet ulostulot
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Vähän offtopic, mutta pistän kumminkin:

Kuva

Jos sivuputkia teette niin tehkää edes kunnolla. :lol:
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

taunusstyle kirjoitti:
Mois kirjoitti:
Taco kirjoitti:Oon tainnu aikasemminkin mainita, mut konttuurilla sanovat vain ja ainoastaan että "kunhan tulevat korin ulkopuolelle".
¨
Miks pitäs tulla korin ulkopuolelle? VW Beetlessäkii on putken pää siel auton alla...
beetlessä se on takana eikä sivuilla sivuputket saattaa imeä pakokaasuja sisään auton alta jos on liian lyhyet ulostulot
No höh. Herr ingengör ei siis ymmärrä että jos pakokaasuja sisällä = hyvä meininki :D
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Jep jep, taas tuota putkisto kyselyä.. Niin tuota nyt tulin siihen päätökseen että jos siirtäis tuon pensatankin suoraan varapyöränkoteloon. En viitsis alkaa leikkaa sitä koteloa pois, siihe upottais ja hitsais kii jollai palkeilla sen siihe jos falskaa. Niin tuota käsittääkseni tuo tanen oma tankki ei taida mahtua tuohon suoraan? Vai olenko oikeassa. Kyselen tässä kun ei pääse kattelee tuota hommaa just nyt ku tane vieläkin talviseisonnassa tuolla maalla.

Edit: sais sitten vihdoinkin tilaa tuonne oikealle puolelle niin saisi sillekkin puolelle vedettyä sitten putkea.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itsehän ratkaisin tuon ongelman ostamalla 16gallonan turvatankin joka tulee keskelle konttia hieman upotettuna.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite laittaisin tankin joko takapenkin taakse tai sitte sinne oikeeseen sivuun ja siirtäisin koko varapyöränkotelon keskelle...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Sultzi kirjoitti:Itsehän ratkaisin tuon ongelman ostamalla 16gallonan turvatankin joka tulee keskelle konttia hieman upotettuna.
Paljos tuollaisella oli hintaa ja mistä ostit?
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tankkia en ole vielä saanut, mutta tulee summitracingiltä ja siinä on valmiina myös anturi joka soveltuu ostamaani sport compin mittariin suoraan.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

mää laitan kuplan tankin konttiin.tais olla joku muuki laittanu
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Olisko jollakin tankkia myytävänä joka mahtuis nyt suoraan tuohon varapyörän koteloon?

Edit: Laittakaa yv:tä vaan, ku tänää joutuu armeijaan takas lähtee nii ei pysty taas vähää aikaa kattoo näit viestejä.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Ei oo koteloon sopivaa
mutta selkänojaa vasten sopiva löytys.
Taunus Maximus =)
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Janzamar kirjoitti:Ei oo koteloon sopivaa
mutta selkänojaa vasten sopiva löytys.
Juu juu, kyllähän tämäkin vaihtoehto olis iha ok. Mutta mieluusti vielä laittasin tuon koteloon, veisi vähemmän tilaakin. Täytyy kattoo :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No perinteinen..rengaskotelo pois ja
suoraa peltiä tilalle.
Ja tietysti jatkoputki tankin luukulle.
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Taco kirjoitti:Nonnih! Ny se on meikäläisen coupekin taas liikenteessä ja sivuputkilla! Peltisarjat joihin joustopalat ja sitten 2" Simonssin isoimmat pöntöt ja 2" erilaisilla sovitepaloilla loppuun asti, ulostulot on vielä tekemättä, putki loppuu alatukivarren alle mutta ei ole liiaan isot äänet edes moottoritiellä, oikeestaan aika kivat :)

Tuolla kuva
Mitäs veikkaatte mitä kyseinen viritelmä vaikuttaa bensankulutukseen?

Tuppaa imeen reilu 10 litraa matka-ajossa, kaupungissa ei oo ees viittiny mitata :) Kone on todella hyvässä kunnossa, kiertää ja vääntää todella hyvin, tulpat kauniin ruskeat eikä imuvuotoja ainakaan starttisprayn ja silmänmääräisen tarkastelun mukaan ole.

Kannet on Scorpion koneistetut ja 1mm lasketut sekä 5-lovinen loota. Tulee ajeltu niin satunnaisesti ettei enää muista missä vaiheessa kulutus nousi, mut edellisellä koneella meni 1. pytty pimeenä ja 4-vaihteisella laatikolla auto täynnä ukkoja 9 litraan... Konehan on 2.8 K-Jetronic ruisku, eli sen osat pitää vielä tarkastaa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Taco kirjoitti:
Taco kirjoitti:Nonnih! Ny se on meikäläisen coupekin taas liikenteessä ja sivuputkilla! Peltisarjat joihin joustopalat ja sitten 2" Simonssin isoimmat pöntöt ja 2" erilaisilla sovitepaloilla loppuun asti, ulostulot on vielä tekemättä, putki loppuu alatukivarren alle mutta ei ole liiaan isot äänet edes moottoritiellä, oikeestaan aika kivat :)

Tuolla kuva
Mitäs veikkaatte mitä kyseinen viritelmä vaikuttaa bensankulutukseen?

Tuppaa imeen reilu 10 litraa matka-ajossa, kaupungissa ei oo ees viittiny mitata :) Kone on todella hyvässä kunnossa, kiertää ja vääntää todella hyvin, tulpat kauniin ruskeat eikä imuvuotoja ainakaan starttisprayn ja silmänmääräisen tarkastelun mukaan ole.

Kannet on Scorpion koneistetut ja 1mm lasketut sekä 5-lovinen loota. Tulee ajeltu niin satunnaisesti ettei enää muista missä vaiheessa kulutus nousi, mut edellisellä koneella meni 1. pytty pimeenä ja 4-vaihteisella laatikolla auto täynnä ukkoja 9 litraan... Konehan on 2.8 K-Jetronic ruisku, eli sen osat pitää vielä tarkastaa.

kuinkas ne scorpion kannet on siihen istutettu kun venttiilit on eri järjestyksessä eli nokka pitäs vaihtaa kans ja scorpion nokka pyörii toiseen suuntaan. vai ymmärsinkö jotain väärin.


-vk-
Vastaa Viestiin