Tuplapakoputket
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Tällä hetkellä farkussa on tuplaputkien välissä fiat turbo uunon tankki, muovinen. Varapyöräkotelo rälläköity pois. Transiitissa vm- 90 näyttäs olevan suorakaiteen muotoinen muovitankki ja täyttöaukko sivulle. Tarkoitus on sovittaa sitä farkkuun jossain vaiheessa. Fiat vunon tankissa on se hyvä puoli että menee vaivatta vielä vaimentimet tankin viereen.Miinusta on pieni tilavuus , muistaakseni 30l, Farkku vei viimeksi ajossa ollessaa 18l / 100km , eikä paljoa putoa tuosta vaikka kuinka yrittäis. T3 nokka nosti kulutusta ihan kiitettävästi. Tuolla koneella farkku ei enää tule liikenteeseen ja tankin päivityskin pitää tehdä mahdollisten megasqruuttan vuoksi.
onkos kellään käytännön kokemusta et mites se kun niihin tuplaputkiin laittaa sen h-yhdysputken, niin onko sillä ääniin mitään vaikutusta :?: kun ongelma on mulla nyt sellanen et tyhjäkäynnillä on sopivan räyhäkäs, mut kierroksilla rääkyy liikaa ja putket on 2tuumasta yhdet ei läpivirtaavat vaimentimet puolellaan ja ulostulot takapyörien edestä
Nyt on tuplaputkisto valmis mullakin. Ei muuten tuon tekeminen vituttanut, mutta kun maksaa 2x enempi kuin normaalisti Alussa joku 50cm pätkä 3" putkea josta supistuu 2,5" perään asti yksille simonsin läpivirtaaville, voipi olla suht äänekäs, ainakin niin paljon ettei affelle pääse ilman välipönttöjä Vaihdelaatikon kohdalla on mk3 supran katin laipat niin saa helposti katki sekä takapönttöjen ihan edessä samat laipat. Vielä olis 4kpl laippoja, niin sais vaikka ennen taka-akseliakin laitettua. En ole vielä varma laitanko, laatikolta takapöntölle joutuu harvoin irroittamaan, kun ei se ole oikein minkään edessä Noi laipat siitä käteviä, kun motonetistä saa tiivisteitä 3e/kpl noihin supran laippoihin. Ja ovat 2,5" reiällä.
Vastapainetta se nimenomaan ei tarvitse. Toimivan pakosarjan/putkiston kylläkin. Ja sillä ei ole mitään tekemistä vastapaineen kanssa.Sumu kirjoitti:Kyllähän putkisto vaikuttaaa kulutukseen. Kyllä nelitahtikonekin tarvitsee jonkinverran vastapaineita.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Mutta vatsapainetta tarvitaan, jotta saa painettua kaasupolkimen lattiaan.
Ja tuosta yhdysputkesta. Minulla on 17M:ssä kahdesta marteliuksen 2" 90 asteen mutkasta tehty x-putki ja siinä on keskellä n. 40mm leveä resonaattori. Alkukäyrät ovat caprista, joissa on kanssa resonaattorit. Vaimentimina on kaksi marteliuksen 2" pientä ovaalivaimenninta. Ja putket päättyvät helmojen takapäähän. Äänet ovat räyhäkkäät, mutta niiden taso on sopiva. Resonanssiääniä tulee kajuuttaan, mutta se johtuu polyuretaanisista moottorin tyynyistä.
Ja tuosta yhdysputkesta. Minulla on 17M:ssä kahdesta marteliuksen 2" 90 asteen mutkasta tehty x-putki ja siinä on keskellä n. 40mm leveä resonaattori. Alkukäyrät ovat caprista, joissa on kanssa resonaattorit. Vaimentimina on kaksi marteliuksen 2" pientä ovaalivaimenninta. Ja putket päättyvät helmojen takapäähän. Äänet ovat räyhäkkäät, mutta niiden taso on sopiva. Resonanssiääniä tulee kajuuttaan, mutta se johtuu polyuretaanisista moottorin tyynyistä.
Isot sivuputket takarenkaiden eteen reilun kokosilla läpivirtaavilla vaimentimilla niin hyvä tulee.
Tällä hetkellä itellä tulee vaan toiselle puolelle ja pienellä vaimentimella, ehkä vähän liian kova ääni.
Projektiin väsään ehkä molemmille puolille. Ahdasta vähän on, mut mahdollisimman iso vaimennin, niin saa matalat äänet. Ps. on leimattu monta kertaa tuollakin putkella.
Tällä hetkellä itellä tulee vaan toiselle puolelle ja pienellä vaimentimella, ehkä vähän liian kova ääni.
Projektiin väsään ehkä molemmille puolille. Ahdasta vähän on, mut mahdollisimman iso vaimennin, niin saa matalat äänet. Ps. on leimattu monta kertaa tuollakin putkella.
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
ohan toi "missä on ääntä siellä on voimaa" myös erään timo lehtimäen motto ni kai siinä jotain perää onJari H kirjoitti:Eli siis ääni on voimaa ja paljon ääntä on paljon voimaa?jucca kirjoitti:Isot sivuputket takarenkaiden eteen reilun kokosilla läpivirtaavilla vaimentimilla niin hyvä tulee.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw