Tuplapakoputket
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mulla on Granadan vaimentajat (vanhat ja käytetyt, kunto = ?), sitten X-yhdistys ja putket sivulle takarenkaiden etupuolelta ulos. Ääni ei oo lainkaan häiritsevä, ehkä jopa hiljasempi, kuin oisin halunnu. Pidempää matkaakaan ajaessa ei häiritse lainkaan.
Peltisarjat on jonkun ite Grannuun pykäämät, jotka mä sit silvoin ja sovitin Tanariin, putken halkasija muistaakseni suunnilleen 1,75" joka paikassa, tosin peltisatsin siiamilaisella puolella ennen ekaa kollektoria varmaan 2,5", sairaalloisen paksu kuitenkin.
Kertokaas muuten joku, joka tietää, kuuluuko siiamilaisen pakokanavan lähdön ollakin paksumpi, kuin sen yksinäisen pakoaukon? Kyllä kai, kun kerran kollektorinkin jälkeen putken halkaisija aina kasvaa?
Peltisarjat on jonkun ite Grannuun pykäämät, jotka mä sit silvoin ja sovitin Tanariin, putken halkasija muistaakseni suunnilleen 1,75" joka paikassa, tosin peltisatsin siiamilaisella puolella ennen ekaa kollektoria varmaan 2,5", sairaalloisen paksu kuitenkin.
Kertokaas muuten joku, joka tietää, kuuluuko siiamilaisen pakokanavan lähdön ollakin paksumpi, kuin sen yksinäisen pakoaukon? Kyllä kai, kun kerran kollektorinkin jälkeen putken halkaisija aina kasvaa?
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Miksi pitäisi? Ei siinä kuitenkaan kahden sylinterin kaasut samaan aikaan mene.Tuukka kirjoitti: Kertokaas muuten joku, joka tietää, kuuluuko siiamilaisen pakokanavan lähdön ollakin paksumpi, kuin sen yksinäisen pakoaukon? Kyllä kai, kun kerran kollektorinkin jälkeen putken halkaisija aina kasvaa?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Aivan, näin mäkin asiaa ensin ajattelin, mut mitään varmistusta en mistään löytänyt asialle. Selitäppä, miksi kollektorissa putken halkaisija kasvaa primääriputkiin verrattuna, kun ei ne kaasut siinäkään (neljä pyttyä samaan tai alle) samaan aikaan kulje... Mun käsityksen mukaan kuitenkaan se, että kaasu kulkee peräkkäisissä pulsseissa, ei vähennä sitä seikkaa, että enemmän kaasua sen putken läpi täytyy yhdistyksen jälkeen kulkea, jolloinka halkaisijan pitäisi taas kasvaa.Taunusmies Jussi kirjoitti:Miksi pitäisi? Ei siinä kuitenkaan kahden sylinterin kaasut samaan aikaan mene.Tuukka kirjoitti: Kertokaas muuten joku, joka tietää, kuuluuko siiamilaisen pakokanavan lähdön ollakin paksumpi, kuin sen yksinäisen pakoaukon? Kyllä kai, kun kerran kollektorinkin jälkeen putken halkaisija aina kasvaa?
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Re: Tuplapakoputket
Juu, se talvinen kuva on mun ottama, toinen on taas se kuva mikä oli huuto.netiss kun sen auton itelleni huusin. Sivupakoputki tosiaan oli ehkä aika jees näkönen ja kuulonen mutta siinä tuli savut helposti sisään. Toisaalta se viritys ei ollut lopulta kovin kestävä sekä oli tehty siten että maavara meni melkein kokonaan. Yksi kaunis päivä sitten putken ripustus petti ja loppupätkä pakoputkistosta löytynee edelleenkin jostain hanko-hyvinkää -tien varrelta=)Paussi kirjoitti:Heh, mun nykyne tane kuvissa (vanhan omistajan ottamia kuvia vaan, eli vissii rampan.)Taco kirjoitti:Tästäkuvasta tuli mieleeni että jossain vaiheessa itellekkin pitäs noi tuplaputket laittaa ja ei millään viittis/kehtais välttämättä ruveta tankki siirteleen ja perää palotteleen, niin tollaset takarenkaitten edestä tulevat putket on käyny mielessä. Kertokaas kokemuksia ja vinkkejä... Onko esim. äänekkäät sisälle? Tai itte asiassa noi putken pääthän vois loppua vaikka auton allekkin, mitäs ootte mieltä semmosesta?
Laitatin sitten tapahtuman jälkeen uuden putken sinne... normipelin... pitäs kestää nyt jonki aikaa.
t:R
Nonnih! Ny se on meikäläisen coupekin taas liikenteessä ja sivuputkilla! Peltisarjat joihin joustopalat ja sitten 2" Simonssin isoimmat pöntöt ja 2" erilaisilla sovitepaloilla loppuun asti, ulostulot on vielä tekemättä, putki loppuu alatukivarren alle mutta ei ole liiaan isot äänet edes moottoritiellä, oikeestaan aika kivat
Tuolla kuva
Tuolla kuva
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Onneksi olokhon!Taco kirjoitti:Nonnih! Ny se on meikäläisen coupekin taas liikenteessä ja sivuputkilla! Peltisarjat joihin joustopalat ja sitten 2" Simonssin isoimmat pöntöt ja 2" erilaisilla sovitepaloilla loppuun asti, ulostulot on vielä tekemättä, putki loppuu alatukivarren alle mutta ei ole liiaan isot äänet edes moottoritiellä, oikeestaan aika kivat
Tuolla kuva
Hienoa! Mites toimii tuon kaks tuumasen kanssa? Kun itelläkin on kiinostusta rakentaa samankaltaista systeemiä.Taco kirjoitti:Nonnih! Ny se on meikäläisen coupekin taas liikenteessä ja sivuputkilla! Peltisarjat joihin joustopalat ja sitten 2" Simonssin isoimmat pöntöt ja 2" erilaisilla sovitepaloilla loppuun asti, ulostulot on vielä tekemättä, putki loppuu alatukivarren alle mutta ei ole liiaan isot äänet edes moottoritiellä, oikeestaan aika kivat
Tuolla kuva
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Kyllähän nuo ihan hyvin toimivat, ainakin paljon paremmin kuin entinen köpöstys En tiedä sitten jos ois pienemmät putket, teorian mukaanhan ois paremmat alaväännöt mutta eipä ole noissa valittamista, ainakaan vielä. Äänieristeitä pitää joka tapauksessa parantaa, vaihdelaatikkokin on nyt sen verran ylhäällä että ei mahdu ääniersitettä väliin ja sieltä ainakin tulee pörinät sisään.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.