RVS öljyn lisäaine

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

RVS öljyn lisäaine

Viesti Kirjoittaja taunusti »

onkohan täällä kukaan koittanu tuota ainetta? huomasin että tämän kylän vauhtikaupassa on tuollasta kaupan aika hintavaa vaan on kun 40e purkki ja tarvii 2 purkkia.http://www.rvs.fi/ ja sitten löysin tuon jutun jossa ford ohc meni 160km ilman öljyjä tuon aineen kans vaan ja sen jälkeen öljyjen kans ihan normaalisti http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=-NymF_vEst0 aika kallista testailua vaan jos 80e pistää siihen että kone on muusina
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

mie olen tuota kokeillu taunuksen perässä kun piti pientä jyrinää,saatto se vähän auttaa mutta eipä juuri kummemmin.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taitaa olla näitä vanhoja TV-Shopin aineita, eli täyttä humpuukia...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Mois kirjoitti:Taitaa olla näitä vanhoja TV-Shopin aineita, eli täyttä humpuukia...
minusta tuossa aineessa on ihan eri idea entä motor upissa..se nyt oli ainaskin ihan sontaa mutta tuo on mulle uus juttu..eikö nuo jäähdytys systeemin aineetki toimi samalla periaattella.tietenki parhaiten selviää kun menee ja koittaa
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nyt muistin, et oon käyttänny jotain RVS mömmöä johonkin moottoriin ja kotoon pitäs olla ko. ainetta viel jossain :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Mois kirjoitti:Taitaa olla näitä vanhoja TV-Shopin aineita, eli täyttä humpuukia...
RVS:ää on tutkittu maailmalla aika paljon ja mukana on ollut arvostettujakin tutkimuslaitoksia mm. TÜV. Tässä yks raportti aiheesta, tosin otettu niiden omilta sivuilta: http://www.rvs-tec.com/Finnish/RR-testi.PDF

Olen lukenut myös silloisen Metso Drivesin tutkimuksen aiheesta, joka oli aikalailla Rautaruukilla tehtyjen testien kanssa yhtenevä. Sitä tosin ei ole yleisesti mistään saatavilla...

Humpuukia tai ei, hankala selittää öljyn lämpötilan, värähtelyiden ja moottorin ottotehon vähentymistä ilman hyötysuhteen paranemista.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

miten mula on semmonen muistikuva että olis alunperin venäläinen keksintö :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

se on pelkkää hiekkaa.. kun kaikki venäläiset laitteet toimii sillä :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

taunusstyle kirjoitti:miten mula on semmonen muistikuva että olis alunperin venäläinen keksintö :roll:
tuossa mun laittamassa youtube linkissä sanotaan että on venäläistä alkuperää..sen on pakko olla aikaa hyvää ainetta ei siellä siperiassa muuten ajeltais..tai aika harvassa on esim taunukset jotka liikkuu omin voimin verhojanskinissa -70 kelillä :lol:
Vastaa Viestiin