Kytkiongelmaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kytkiongelmaa
Kertokaas joku nyt mikä tota kytkintä vaivaa. Vaihteet saa runnoa sisään ja yrittää mennä eteenpäin kokoajan eli ei irrota. Vaijeri säädetty tappiin mutta ei auttanut. Nyt lun otin laatikon irti niin mielenkiintoisen näköisiä nuo osat. Laatikon päässä näytti tuolta ja levy & asetelma Näyttää tuolta. Mikähän mahtais olla syynä? Ja tuon kytkinlevyn keskiön toinen pää on vähän kolhuilla. Voiko toi levy voinu olla väärinpäin tjms. vai? :?
Taunus v6 2.3i vm.80
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
ja painelaakeri+ kytkinhaarukka muka oli ihan kunnossa?? voihan se tosiaan olla että levy on ollut väärinpäin kun toi kytkinakselin kotelo tai mikä lie on tossa kunnossa että siitä on joku rahnannut materiaalia pois
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Oli silmälaakeri, ja painelaakeri ja haarukka täysin kondiksessa. 240mm levy ja ainaki paineasetelman toi pinta on samankokonen. :? Vähän rupee häiritseen. Ku ei viitteis ostaa uutta kytkintäkää ku ei tiedä auttaako se. Varsinkaan kun motonetistä ei saa. :? Kumminpäin sen levyn nyt pitäis olla siellä?
Taunus v6 2.3i vm.80
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
Ei muuta ku uutta osaa vaan. Tarttis uuden myös ton "holkin" minkä päällä painelaakeri liikkuu.
Äkkikatsomalta, näkemättä kytkinlevyn toista puolta, näyttäis et se levy pitää olla just noin päin.
Vaikuttais kyllä et kytkinakseli on päässy heilumaan sivusuunnassa aika reippaasti ja siitä noi vahingot. Epäilyttää kyllä se silmälaakeri kuitenkin...
Äkkikatsomalta, näkemättä kytkinlevyn toista puolta, näyttäis et se levy pitää olla just noin päin.
Vaikuttais kyllä et kytkinakseli on päässy heilumaan sivusuunnassa aika reippaasti ja siitä noi vahingot. Epäilyttää kyllä se silmälaakeri kuitenkin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mul on ainakin yks uus kytkinpaketti tommoseen.iigle kirjoitti:No mul on yks ylimmääränen laatikko mistä mä ton holkin saan... Kyl se silmälaakeri ainaki paikallaan oli. Mistäs mä tohon kytkimen löytäisin? Käviskö jonku muun, Transitin tjms.?
Kulkeutuu Espooseen asti viikolla 4.
Onks toi 4-vaihteinen loota? Ettei vaan oo OHC-koneen loota V6 koneessa?
Näyttäis vaan tossa kuvassa et ois OHC-lootan kytkinakseli ja sillonhan se ei yletä edes sinne silmälaakeriin asti toi akselin pää
Mittaas ton kytkinakselin pituus, akselin päästä, tonne mistä toi booritus alkaa lootan päästä.
Luulen et ongelma on löydetty
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Siinä se vika sit on, et sul on Oharin loota. Oharin lootassa on huomattavasti lyhyempi se kytkinakseli. Kaiken lisäksi luulen et sulla on sen silmälaakerin koko 12,7 mm ja Oharin lootan kytkinakselin pää on 15 mm. Sun pitää sorvauttaa siihen lootaan tommonen kytkinakselin jatkokappale:iigle kirjoitti:5 vaihteinen se on mutta tais olla saman mittanen toi akseli tossa mun vanhassa 5v lootassa joka on oharista. Pitäiskö 6 koneessa sen akselin tulla yli siit kytkinkopasta? Pystytkö lähettää sen kytkimen? Ja ei sul ois 6koneen askia?
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-9142
Voin kyllä lähettää ton kytkimen, jos et muualta löydä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuo piirustus on mun käsialaa. Kannattaa lukea kommentit kuvasta. Eli tuollaisenaan ottaa kiinni koneeseen. Kytkinakselin lyhennys ja holkin pidennys lienee järkevin vaihtoehto. Kytkinakselin halkaisija kannattaa mitata mikrometriruuvilla, ettei montaa holkkia tarvitse tehdä. Sitten holkin reikä pari nanometriä pienempi kuin kytkinakseli. Sovitus lämmöllä paikoilleen.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Olet ymmärtänyt asian juurikin oikein.iigle kirjoitti:Eli käytännössä onnistuu kun saa alkuperäiseen mittaan 25mm lisää? Eli pidennän ohenevaa päätä ja lyhennän akselia sen mukaan?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972