Ford VV - kaasuttimen letkut ja ätylät
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Näkyisköhän se kuva tuolla: http://lyhytlinkki.net/?fwi969bwAnonymous kirjoitti:Ei näköjään onnistunut kuvan linkitys mutta seuraamalla URLia pitäs näkyä kuva(toivottavasti)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ilmanputsarille menee se yks letku,
siihen mötikkään,joka ottaa lämpimän ilman
pakosarjalta.
Pitäis toimia lämpimän ilman otto automatic,
mutta ei taho vanhemmuuttaan spelata.
Poikki vaan ja tukkoon,nollankelin lähestyessä
poralla pikku reikä sinne läpän juureen,joka
ohjaa lämpimän ilman saantia ja ruuvi
siihen siten,että läppä on puoli asennossa.
On meinaan VV aika ranttu kylmillä jos ei
saa lämmintä ilmaa,jäätää kurkun helposti ja
kone käy miten sattuu.
Ja taas haukutaan että VV on paska.
siihen mötikkään,joka ottaa lämpimän ilman
pakosarjalta.
Pitäis toimia lämpimän ilman otto automatic,
mutta ei taho vanhemmuuttaan spelata.
Poikki vaan ja tukkoon,nollankelin lähestyessä
poralla pikku reikä sinne läpän juureen,joka
ohjaa lämpimän ilman saantia ja ruuvi
siihen siten,että läppä on puoli asennossa.
On meinaan VV aika ranttu kylmillä jos ei
saa lämmintä ilmaa,jäätää kurkun helposti ja
kone käy miten sattuu.
Ja taas haukutaan että VV on paska.
Ajelin tässä eräänä talvena tuonne Lappeenrannan suuntaan pimeän aikaan. Keli oli semmonen et jääti kaasaria oikein toden teolla eikä kone käynyt kaikilla pytyillä. Jossain vaiheessa kun laskin jalan pois kaasupolkimelta jäikin "täys"kaasu päälle. Kytkintä pohjaan ja totesin et pakko sammuttaa kun kierrostaa niin perkeleesti. No sit samalla sammu tietysti valot ja oli helvetin pimeää. Sain kuitenkin Tanen turvallisesti pysäytettyä tien sivuun. Konepelti auki ja ihmettelemään onko kaasuläppä jumissa. Eihän se jumissa enää ollut, moottorin lämpö oli sulattannu sen saman tien. Että tämmöstäTaco kirjoitti:No mulla ei jäätyny koskaan OHC:n tupla weberikään vaikka oli vaparisuodattimella.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jos tarkoitat ylemmällä tuota vasemmanpuolista, niin sen keskimmäiseen liitäntään pitäisi tulla alipaine kaasuttimen liitännästä, eli siitä mistä normaalisti lähtee letku virranjakajaan. Kuten kuvastakin näkyy, niin PVS vaihtaa alipaineen reitin lämpötilan mukaan joko suoraan tai SSV:n (ruskeapäätyinen purkki ihan kuvan vasemmassa alakulmassa) kautta virranjakajan alipainesäätimelle.Anonymous kirjoitti:Eli tuon ylemmän keskimmäinen on tyhjänä, on ollut näköjään suuntana ilmanputsari tms.
Ilmanputsarin esilämmitysläpälle on ilmanputsarin pohjassa oma termostaattiventtiili ja siihen alipaine otetaan suoraan imusarjan liitännästä eli ilmanputsari ei liity näihin venttiileihin mitenkään.
Oikean PVS:n sisin liitäntä on normaalisti käyttämätön.