Ford VV - kaasuttimen letkut ja ätylät

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei näköjään onnistunut kuvan linkitys mutta seuraamalla URLia pitäs näkyä kuva(toivottavasti)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Anonymous kirjoitti:Ei näköjään onnistunut kuvan linkitys mutta seuraamalla URLia pitäs näkyä kuva(toivottavasti)
Näkyisköhän se kuva tuolla: http://lyhytlinkki.net/?fwi969bw
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ilmanputsarille menee se yks letku,
siihen mötikkään,joka ottaa lämpimän ilman
pakosarjalta.
Pitäis toimia lämpimän ilman otto automatic,
mutta ei taho vanhemmuuttaan spelata.
Poikki vaan ja tukkoon,nollankelin lähestyessä
poralla pikku reikä sinne läpän juureen,joka
ohjaa lämpimän ilman saantia ja ruuvi
siihen siten,että läppä on puoli asennossa.

On meinaan VV aika ranttu kylmillä jos ei
saa lämmintä ilmaa,jäätää kurkun helposti ja
kone käy miten sattuu.
Ja taas haukutaan että VV on paska.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

v-moottorin hyvä puoli..kaasari ei jäädä.
ainakaan itellä,vapari-suodatin läpi talven... :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:v-moottorin hyvä puoli..kaasari ei jäädä.
ainakaan itellä,vapari-suodatin läpi talven... :)
Toi ei pidä paikkaansa, mulla jääti joka talvi omassa V-koneessa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

..ai..ei vaan oo ollu mitään ongelmia pakkasesta.??
mitähän mä oon taas kytkeny väärin :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jotain sun on pakosta täytynny tehdä väärin, mulla jääti kahdella ihan eri V-koneella :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

No mulla ei jäätyny koskaan OHC:n tupla weberikään vaikka oli vaparisuodattimella.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taco kirjoitti:No mulla ei jäätyny koskaan OHC:n tupla weberikään vaikka oli vaparisuodattimella.
Ajelin tässä eräänä talvena tuonne Lappeenrannan suuntaan pimeän aikaan. Keli oli semmonen et jääti kaasaria oikein toden teolla eikä kone käynyt kaikilla pytyillä. Jossain vaiheessa kun laskin jalan pois kaasupolkimelta jäikin "täys"kaasu päälle. Kytkintä pohjaan ja totesin et pakko sammuttaa kun kierrostaa niin perkeleesti. No sit samalla sammu tietysti valot ja oli helvetin pimeää. Sain kuitenkin Tanen turvallisesti pysäytettyä tien sivuun. Konepelti auki ja ihmettelemään onko kaasuläppä jumissa. Eihän se jumissa enää ollut, moottorin lämpö oli sulattannu sen saman tien. Että tämmöstä :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Anonymous kirjoitti:Eli tuon ylemmän keskimmäinen on tyhjänä, on ollut näköjään suuntana ilmanputsari tms.
Jos tarkoitat ylemmällä tuota vasemmanpuolista, niin sen keskimmäiseen liitäntään pitäisi tulla alipaine kaasuttimen liitännästä, eli siitä mistä normaalisti lähtee letku virranjakajaan. Kuten kuvastakin näkyy, niin PVS vaihtaa alipaineen reitin lämpötilan mukaan joko suoraan tai SSV:n (ruskeapäätyinen purkki ihan kuvan vasemmassa alakulmassa) kautta virranjakajan alipainesäätimelle.

Ilmanputsarin esilämmitysläpälle on ilmanputsarin pohjassa oma termostaattiventtiili ja siihen alipaine otetaan suoraan imusarjan liitännästä eli ilmanputsari ei liity näihin venttiileihin mitenkään.

Oikean PVS:n sisin liitäntä on normaalisti käyttämätön.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Eri lyhyesti sanottuna,jos repii kaikki
letkut ja mötiköt mäkeen,niin
käytännössä lopettaa toimintansa
vaan tuo kylmänä ennakon haistelu...
Ja tietenki se lämpimän ilman läppä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jeps, näyttää pikkuhiljaa selvälle eli on vissiin joku hieman kytkenyt letkuja päin peetä.
Vastaa Viestiin