Nokan ajoitus.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
itse en ottais välikannesta,kun se ei sen jälkeen käy enää mihinkään muuhun...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
hyvä tietää..uskaltaa sit ainakin sen millin ottaa pois
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Eli yhtäkuin 360 jaettuna nokan hammasluku.Timppa kirjoitti:hammasluku 160/80 pyöräparilla päästään about tuohon muutokseen,muistelisin sen muutoksen olevan jotain muuta original hammasluvuilla...klasu kirjoitti:Yhden hampaan siirto muuttaa ajoitusta 4.62 astetta. Liikaa?
Onks joku alkanu muuttaan palotilan muotoa? Ottamaan tavaraa pois venttiilien seudulta, et seinän ja venttiilin väli aukiolleessaan olis ainakin noston verran, et virtais paremmin?
Kaavahan menee 720 jaettuna kampiakselin pyörän hammasluku
Kiitos Luhtis,
Taunus mallin 2,0 -2,8 olis noin 10,5 astetta jonka nokan ajoitus muuttuu per hammas
2,4 ja 2,9(ketju jakopää) muuttuu vielä enemmän koska hampaita vähemmän,muistelisin jotain 15 astetta...saatan muistaa väärin,ei valitus oikeutta
Mun mielest nokas hampaita 78, ellen hämäräs väärin laskenu...
Ookoo,siinä tapauksessa tuo 10,5 astetta on väärää tietoa,klasu kirjoitti:Eli yhtäkuin 360 jaettuna nokan hammasluku.Timppa kirjoitti:hammasluku 160/80 pyöräparilla päästään about tuohon muutokseen,muistelisin sen muutoksen olevan jotain muuta original hammasluvuilla...klasu kirjoitti:Yhden hampaan siirto muuttaa ajoitusta 4.62 astetta. Liikaa?
Onks joku alkanu muuttaan palotilan muotoa? Ottamaan tavaraa pois venttiilien seudulta, et seinän ja venttiilin väli aukiolleessaan olis ainakin noston verran, et virtais paremmin?
Kaavahan menee 720 jaettuna kampiakselin pyörän hammasluku
Kiitos Luhtis,
Taunus mallin 2,0 -2,8 olis noin 10,5 astetta jonka nokan ajoitus muuttuu per hammas
2,4 ja 2,9(ketju jakopää) muuttuu vielä enemmän koska hampaita vähemmän,muistelisin jotain 15 astetta...saatan muistaa väärin,ei valitus oikeutta
Mun mielest nokas hampaita 78, ellen hämäräs väärin laskenu...
oikea on 9,3 astetta per hammas muuttuu ajoitus,ja johtuu siitä että näissä hommissa puhutaan kampiakselin asteista,eli yhden hampaan muutosta on turha tehdä koska se on liian suuri.
Nelitahtimoottorin täys työkierto on 720 kampiakselin astetta.
#2
rallyrace ja brittien hintoihin verraten rallyracella on kohtuu halpaa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
eli jos ostan 2.9:iin rallyracelta ton BP285 nokka-akselin millä pitäis semmonen 20heppaa tulla lisää niin tarviin kans sädettävän nokkapyörän?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ei välttämättä.nokan ajoituksessa itseasiassa pieni ennakko on katumoottoriin hyvä,antaa vetoaluetta alas.toki jos on aivan pielessä,niin sekään ei ole hyvä...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
sekin tuli kokeultua..tosin ohc koneella ja ennakoa muuttamalla sai päästöjä paljon sakeempaan suuntaan..kulku puoli hidastu...voisin lyödä pääni pantiksi että jyrkkä nokka=vakio nokka pyörä.tuottaa saman ilmiön.jyrkkä nokka tietty vaatii säädettävän nokka pyörän.ja jos joku uskottelee että jyrkkä nokka ja vakio nokka pyörä toimii niin hyvin että paremmin ku alkuperänen niin elä uskoduster73 kirjoitti:ei välttämättä.nokan ajoituksessa itseasiassa pieni ennakko on katumoottoriin hyvä,antaa vetoaluetta alas.toki jos on aivan pielessä,niin sekään ei ole hyvä...
tilasin sitten uuden nokan 2.9:iin ja rallyracen tyyppi sanos ettei tohon BP270 nokkaan tarvi ruveta mitään säädettävää nokkapyörää hankkimaan.
ja sanos ettei noita jyrkempiä nokkia kannata hankkia perus katuautoon.
onko kellään muuten tietoa jostain hyvästä/halvasta koneistamosta turun seudulla missä sais vaihdettua R-seetit? Laitilassa tais olla kans joku koneistamo mut pitäis muutenkin turussa päin käydä niin sais samalla vaivalla ton pois alta.
ja sanos ettei noita jyrkempiä nokkia kannata hankkia perus katuautoon.
onko kellään muuten tietoa jostain hyvästä/halvasta koneistamosta turun seudulla missä sais vaihdettua R-seetit? Laitilassa tais olla kans joku koneistamo mut pitäis muutenkin turussa päin käydä niin sais samalla vaivalla ton pois alta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
niin kuin sanoin,niin ei välttämättä tarvii vaihtaa nokkapyörää.tapauskohtaisia asioita,koska kaikki vaikuttaa kaikkeen.esim viime kesänä kasasin darttiin koneen 268/272 nokalla,niin tarvinnu nokan ajoituksen kanssa pelata yhtään,himpun jäi nokan ajoitus aikaselle.ja tällä saa alavääntöä lisää.jos ruetaan puhumaan monien asteitten heitosta,niin silloin ollaan ihan metsässä.taunusti kirjoitti:sekin tuli kokeultua..tosin ohc koneella ja ennakoa muuttamalla sai päästöjä paljon sakeempaan suuntaan..kulku puoli hidastu...voisin lyödä pääni pantiksi että jyrkkä nokka=vakio nokka pyörä.tuottaa saman ilmiön.jyrkkä nokka tietty vaatii säädettävän nokka pyörän.ja jos joku uskottelee että jyrkkä nokka ja vakio nokka pyörä toimii niin hyvin että paremmin ku alkuperänen niin elä uskoduster73 kirjoitti:ei välttämättä.nokan ajoituksessa itseasiassa pieni ennakko on katumoottoriin hyvä,antaa vetoaluetta alas.toki jos on aivan pielessä,niin sekään ei ole hyvä...
tuli muuten tuosta ohc:n jakopäästä mieleen,että kaveri laitto sierraan nokkapyörän vikapäin,niin ajoitus sattui juuri oikein
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3