Nokan ajoitus.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
kumpi muuten on pidemmän päälle parempi vaihtoehto, omasta hiottu vai kokonaan uus jyrkempi? hintaero kun vaihtelee niin että jossain saa hiotun puolta halvemmalla kuin uuden
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Kai se uusi on aina parempi ko hiottu. Muistaakseni se rallyrace myy uutta 300€,ni siinä on suunnilleen se satkun ero.
Omasta aihiosta hiotun ja uuden hiotun kepin hintaero on vaan vajaa 30€ ja yhdet lähetyskulut, tuskin niit ketään ilmaiseks ottaa vastaan ja lähettää.
Jos ostais toisen, ni sit jäis vakiovaralle.
Onks Samu sun nokka ruisku vai kaasarikoneeseen?
Meinaaks myydä pois ja millä hintaa?
Omasta aihiosta hiotun ja uuden hiotun kepin hintaero on vaan vajaa 30€ ja yhdet lähetyskulut, tuskin niit ketään ilmaiseks ottaa vastaan ja lähettää.
Jos ostais toisen, ni sit jäis vakiovaralle.
Onks Samu sun nokka ruisku vai kaasarikoneeseen?
Meinaaks myydä pois ja millä hintaa?
no mulla kun löytyy 2.8:n nokka mut en oo ehtiny vielä repiä sitä irti lohkon raadosta. ja sit on 2.9:n alkuperänen ja siihen pitäis tehoa saada mahdollisimman vähällä vaivalla
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
vaparina...en oo koskaan ollu turbomiehiä eikä musta semmosta tuu mieluummin jotain poistamalla kun lisäämällä niitä heppoja
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Jos uskaltaa kansia laskea, niin ehottomasti kannattaa palotiloista poistaa kaikki patit ja kulmat. Esim. seeteissä on tehtaan jäliltä turhat pykälät niin palotilan kun kanavankin puolella. Ongelmahan siinä tosiaan on palotilan koon kasvaminen.klasu kirjoitti:Yhden hampaan siirto muuttaa ajoitusta 4.62 astetta. Liikaa?
Onks joku alkanu muuttaan palotilan muotoa? Ottamaan tavaraa pois venttiilien seudulta, et seinän ja venttiilin väli aukiolleessaan olis ainakin noston verran, et virtais paremmin?
Ja juu yhden hampaan siirto muuttaa ajotusta liikaa, säädettävä nokkapyörä, astelevy ja heittokello jos meinaa venttilin ajotuksen saada just eikä melkeen.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Oon joskus laskenu kansia reilu millin, eikä ollu tietoo, onko aiemmin plaanailtu...
Kyl muistaakseni noi kannet on orkkiksena niin "rivot" et kaikki mitä poistaa on kotiinpäin...
Aattelin tosiaan et jos kansists pikkuisen pois ja palotilan hienoinen siistiminen sen jälkeen.
Joku viisaampi vois tarkemmin kertoo paljonko on parhaimmillaan 2.8 harmaan koneen kansia höylänny ja paljonko asteissa 276 asteinen nokka on asteissa pielessä vakio ajoituksella asteissa.
Eiks se mene niin,et jos nokan ajoitusta muuttaa aikaisemmaks, niin ala-ja keskikierrosten teho paranee ja polttoaine taloudellisuus myös?
Kyl muistaakseni noi kannet on orkkiksena niin "rivot" et kaikki mitä poistaa on kotiinpäin...
Aattelin tosiaan et jos kansists pikkuisen pois ja palotilan hienoinen siistiminen sen jälkeen.
Joku viisaampi vois tarkemmin kertoo paljonko on parhaimmillaan 2.8 harmaan koneen kansia höylänny ja paljonko asteissa 276 asteinen nokka on asteissa pielessä vakio ajoituksella asteissa.
Eiks se mene niin,et jos nokan ajoitusta muuttaa aikaisemmaks, niin ala-ja keskikierrosten teho paranee ja polttoaine taloudellisuus myös?
ja mulle jo neuvottiin että kun ottaa reilusti pois kansista niin imusarjaa/välikantta täytyy saada kans matalemmalle. eli lohkosta pois puolet mitä kansista ottaa?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
v-koneessa jos laskee kansia,niin pitäisi myös kansien imusarjaa vastaavasta pinnasta höylätä ainetta pois.se että paljonko,riippuu taas sylinterikulmasta ja imusarjanvastinpinnan kulmasta.
tietysti voisi myös höylätä imukannen tiivistepinnasta pois,mutta se ei käy sitten enää muiden kansien kanssa.
tietysti voisi myös höylätä imukannen tiivistepinnasta pois,mutta se ei käy sitten enää muiden kansien kanssa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Tuo selviää astelevyn ja heittokellon avulla, kun kone on kasassa tsekataan nokan valmistajan ilmoittamista arvoista aukiaako ja sulkeutuuko venttiilit sillon kun niiden pitäs. heitto on yleensä 1-3 astetta jompaan kumpaan suuntaan.klasu kirjoitti: paljonko asteissa 276 asteinen nokka on asteissa pielessä vakio ajoituksella asteissa.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
pieni nokan ennakko tosiaan antaa alavääntöä ja vetoaluetta alaspäin,hieman myöhäinen ajoitus taas päinvastoin.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
hammasluku 160/80 pyöräparilla päästään about tuohon muutokseen,muistelisin sen muutoksen olevan jotain muuta original hammasluvuilla...klasu kirjoitti:Yhden hampaan siirto muuttaa ajoitusta 4.62 astetta. Liikaa?
Onks joku alkanu muuttaan palotilan muotoa? Ottamaan tavaraa pois venttiilien seudulta, et seinän ja venttiilin väli aukiolleessaan olis ainakin noston verran, et virtais paremmin?
Kaavahan menee 720 jaettuna kampiakselin pyörän hammasluku
Kiitos Luhtis,
Taunus mallin 2,0 -2,8 olis noin 10,5 astetta jonka nokan ajoitus muuttuu per hammas
2,4 ja 2,9(ketju jakopää) muuttuu vielä enemmän koska hampaita vähemmän,muistelisin jotain 15 astetta...saatan muistaa väärin,ei valitus oikeutta
#2